Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2018 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou dat heb ik dus ook Remi. Ik wil alles precies hetzelfde laten lopen en ook een soort van autisme denk ik xd ! De pa van mijn vriendin zei inderdaad ook al dat het soms samengevoegd word of eruit gehaald word, waardoor je dus op meer totals komt dan unieke biertjes. Door de tip hierboven is het gelukkig wel weer verwerkt. Moet het nu maar een beetje in de gaten gaan houden.

Alleen is een speciaalbiertje toch vaak elk jaar weer anders? Vandaar dat ik het ook heb ingecheckt op bijvoorbeeld een normale editie en een 2017 editie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2018 13:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
Alleen is een speciaalbiertje toch vaak elk jaar weer anders? Vandaar dat ik het ook heb ingecheckt op bijvoorbeeld een normale editie en een 2017 editie.


Mwah valt mee, misschien alleen bij de biertjes die op verschillende batches worden gebrouwen, zoals de Oak Aged Quadrupel van La Trappe.

Een biertje van een ander jaar kan wel anders zijn, maar dat is pas te merken als je het biertje een paar jaar ouder is. Een dubbel met het jaartal van 2017 smaakt niet veel anders dan dezelfde dubbel van 2018 als het gaat om een grote brouwerij. Ik denk dat je het verschil pas echt proeft als je een 2017 biertje in 2020 drinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2018 13:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Rowanyt1309 schreef:
Alleen is een speciaalbiertje toch vaak elk jaar weer anders? Vandaar dat ik het ook heb ingecheckt op bijvoorbeeld een normale editie en een 2017 editie.


Mwah valt mee, misschien alleen bij de biertjes die op verschillende batches worden gebrouwen, zoals de Oak Aged Quadrupel van La Trappe.

Een biertje van een ander jaar kan wel anders zijn, maar dat is pas te merken als je het biertje een paar jaar ouder is. Een dubbel met het jaartal van 2017 smaakt niet veel anders dan dezelfde dubbel van 2018 als het gaat om een grote brouwerij. Ik denk dat je het verschil pas echt proeft als je een 2017 biertje in 2020 drinkt.


Hmm oke, maar niet elk speciaalbier is zolang houdbaar toch? Als je donker bier hebt, dan word er vaak gezegd van 'hoe langer je het laat staan, hoe beter het biertje word.' Alleen is dit niet met blond bier zo lijkt me, of een IPA?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2018 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
klapstoel schreef:
Rowanyt1309 schreef:
Alleen is een speciaalbiertje toch vaak elk jaar weer anders? Vandaar dat ik het ook heb ingecheckt op bijvoorbeeld een normale editie en een 2017 editie.


Mwah valt mee, misschien alleen bij de biertjes die op verschillende batches worden gebrouwen, zoals de Oak Aged Quadrupel van La Trappe.

Een biertje van een ander jaar kan wel anders zijn, maar dat is pas te merken als je het biertje een paar jaar ouder is. Een dubbel met het jaartal van 2017 smaakt niet veel anders dan dezelfde dubbel van 2018 als het gaat om een grote brouwerij. Ik denk dat je het verschil pas echt proeft als je een 2017 biertje in 2020 drinkt.


Hmm oke, maar niet elk speciaalbier is zolang houdbaar toch? Als je donker bier hebt, dan word er vaak gezegd van 'hoe langer je het laat staan, hoe beter het biertje word.' Alleen is dit niet met blond bier zo lijkt me, of een IPA?


Verschilt inderdaad per biersoort. Het ene bier is geschikt om te bewaren, het andere bier kan je beter 'vers' drinken
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2018 13:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja precies. Achja, het probleem is in ieder geval weer opgelost. Vrijdag naar Gent toe, dus daar maar eens even bekijken wat er allemaal voor lekker ligt. Ga toch denk ik even voor zo'n 40/50 euro bier halen. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2018 13:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Weet niet of je hier ook op doelt, maar het is Leffe Bruin. Daar zie ik nog wel veel jaartallen van

Was maar een willekeurig biertje wat ik noemde, als voorbeeld. :)

Rowanyt1309 schreef:
Ja precies. Achja, het probleem is in ieder geval weer opgelost. Vrijdag naar Gent toe, dus daar maar eens even bekijken wat er allemaal voor lekker ligt. Ga toch denk ik even voor zo'n 40/50 euro bier halen. :whistle:

Als je nog iets leuks in Gent zoekt om wat te drinken: ik raad altijd http://www.waterhuisaandebierkant.be/waterhuis-ligging/ en daarnaast 't Dreupelkot aan, in die laatste kun je leuk jenevertjes drinken. De Trollekelder is ook goed alleen dat ziet er vanaf de buitenkant niet uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2018 14:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanks! Ga ik daar even een kijkje nemen van 't weekend! :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2018 16:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De Dulle Griet is ook leuk in Gent. Staan bekend om twee eigen gebrouwen bieren (blond en bruin) die je in een soort Kwak glas van meer dan een liter krijgt. Als je deze wilt drinken moet je eerst je schoenen inleveren, die ze vervolgens in een mandje naar het plafond takelen als borg voor het grote glas :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2018 16:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
De Dulle Griet is ook leuk in Gent. Staan bekend om twee eigen gebrouwen bieren (blond en bruin) die je in een soort Kwak glas van meer dan een liter krijgt. Als je deze wilt drinken moet je eerst je schoenen inleveren, die ze vervolgens in een mandje naar het plafond takelen als borg voor het grote glas :) .


Haha, heb even op de site gekeken maar dat ziet er wel heel leuk uit! Hier ga ik zeker even langs! :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2018 22:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
hopt.nl.

CBS besteld? ^^

Rowanyt1309 schreef:
Ja precies. Achja, het probleem is in ieder geval weer opgelost. Vrijdag naar Gent toe, dus daar maar eens even bekijken wat er allemaal voor lekker ligt. Ga toch denk ik even voor zo'n 40/50 euro bier halen. :whistle:

Een dagje of heel weekend? Als bottleshops zijn Dranken Geers (boven Gent) en Hopduvel aanraaiers. Qua cafes Trollekelder en zoals eerder gezegd bierhuis aan de waterkant. Dulle Griet is mijns inziens beetje vergane glorie (aantal jong ongeïnteresseerde studentjes als bediendes en zulks). Maar zou zeker een kijkje nemen bij bierhuis, ertegenover kun je ook prima pizza eten (restaurant otomat).
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2018 23:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

elroyce schreef:
RomanAnthony schreef:
hopt.nl.

CBS besteld? ^^


Ik wel in ieder geval :whistle: Had een tijd terug al de KBS gehad en die was erg goed, dus ik ben erg benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2018 10:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

elroyce schreef:
RomanAnthony schreef:
hopt.nl.

CBS besteld? ^^


Kwam pas in de verkoop nadat ik mijn bestelling had geplaatst. Remi heeft hem nog wel achteraan besteld via iemand anders. Een paar maanden geleden al wel de KBS gedronken, die toen met 50% korting op Hopt stond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2018 11:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yes, CBS en KBS zijn binnen :) . Vorig jaar KBS gedronken toen ik al wel een beetje lam was dus binnenkort even herkansing. Vond hem toen in ieder geval erg nice. CBS inderdaad nog via iemand anders besteld dus mooi vooruitzicht.

Over 15 dagen weer aan het bier na die alcoholbreak en zit nu al in gedachten te bedenken wat ik ga drinken :cry: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2018 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heerlijk, plaatselijek Gall & Gall die het bieraanbod flink heeft uitgebreid :innocent:
leuke doelstelling, elk biertje die daar staat een keer gedronken te hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2018 15:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Net ook een pakketje mogen verwelkomen, de "best of beery christmas" en een zevental Founders biertjes inc. de CBS. Goeie handel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2018 16:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Binnenkort ook maar weer even massaal wat inslaan.

Iemand nog aanraders a la Belgian Strong Golden Ale en Belgian Quadrupels?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2018 16:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meesterstuk 2018 van Jopen vind ik een erg lekkere quadrupel
Qua sterke blondjes ben ik fan van Delirium Tremens, La Guillotine, Cornet, Pauwel Kwak, Gulden Draak Brewmaster, Judas, OMER en Brigand
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2018 16:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Binnenkort ook maar weer even massaal wat inslaan.

Iemand nog aanraders a la Belgian Strong Golden Ale en Belgian Quadrupels?


Wolf Carte Blanche
Gouden Carolus Cuvée van de Keizer Imperial Blond (rood)
De Struise Rio Reserva
Muifel Zuster Agatha Houtgerijpt
Straffe Hendrik 11°
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2018 16:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Binnenkort ook maar weer even massaal wat inslaan.

Iemand nog aanraders a la Belgian Strong Golden Ale en Belgian Quadrupels?


Leffe Rituel 9
Gulden Spoor Quadrupel
Urthel Samaranth
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2018 17:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

elroyce schreef:
RomanAnthony schreef:
hopt.nl.

CBS besteld? ^^

Rowanyt1309 schreef:
Ja precies. Achja, het probleem is in ieder geval weer opgelost. Vrijdag naar Gent toe, dus daar maar eens even bekijken wat er allemaal voor lekker ligt. Ga toch denk ik even voor zo'n 40/50 euro bier halen. :whistle:

Een dagje of heel weekend? Als bottleshops zijn Dranken Geers (boven Gent) en Hopduvel aanraaiers. Qua cafes Trollekelder en zoals eerder gezegd bierhuis aan de waterkant. Dulle Griet is mijns inziens beetje vergane glorie (aantal jong ongeïnteresseerde studentjes als bediendes en zulks). Maar zou zeker een kijkje nemen bij bierhuis, ertegenover kun je ook prima pizza eten (restaurant otomat).


Ik ga een weekend! Bedankt voor de tips. Maak er zeker gebruik van.

Iedereen mag mijn Untappd komend weekend weer in de gaten houden. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2018 14:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helaas zit 'bier aan de waterkant' dicht in verband met de vakantie. Gisteren bij de Dulle Griet geweest. Gezellige 'kroeg', en die 1.2 liter is echt een aanrader. Nu aan de Gentse Strop, maar dit is 1 van de beste blond biertjes die ik nu gehad heb. Straks eerst langs de bierwinkel en dan richting de Trollekelder.

Mooie stad dat Gent. :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2018 22:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha heuj even twee bierfestivals gepakt, tikt goed aan voor Untappd :lol: dat zijn 22 biertjes in 2 dagen
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2018 10:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bierfestivals altijd dikke prima :thumbup:

Rowan, goed je best gedaan zag ik. Is je schoonpa trouwens Tapperijke?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2018 11:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Rowan, goed je best gedaan zag ik. Is je schoonpa trouwens Tapperijke?


Ik wilde het toevallig ook net plaatsen, haha. Netjes. Welk café vond je het leukste in Gent?

Zaterdag nog twee lekkere barleywines op: The Oracle van White Pony en Barrel Project: 17.10 van Kees. Vooral die laatste was erg lekker :D . Nog redelijk wat barleywines thuis staan, want dat is er de laatste maanden niet echt van gekomen. Blij dat ik die dingen heb ontdekt zeg. Genieten geblazen. Alleen jammer dat je er aan twee op een avond wel genoeg van hebt, omdat ze meestal wel rond de 11-12% zitten en erg veel smaak hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2018 19:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gisteren ter ere van mijn afstuderen eindelijk eens mijn triotje Westvleteren aangebroken, maar wat blijven dat toch ook een fijne biertjes, vooral de 8 en de 12 :love: Ook vanwege het eerdere weer een 20-tal biertjes mogen ontvangen naar wat ik laatst nog bij Hopt heb besteld, dus ik kan wel weer even vooruit xd
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic