Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 14:33 
 

Hardtraxx gespuis,

Ik verkas volgende week zaterdag (na carnaval natuurlijk) tot het begin van de zomer naar een gebied in Nepal (waar internet waarschijnlijk nog uitgevonden moet worden) om daar in gebieden zwaar getroffen door de aardbeving van 2015 de transitie van ontwikkelingshulp naar zelfvoorzienende gemeenschappen te bestuderen voor mijn thesis.

Dit leek mij een mooi momentje om, na bijna 10.000 posts, mijn Hardtraxx account stop te zetten.

Ik heb me hier ergens aan het einde van 2009 aangemeld en vele jaren met vaak iets te veel plezier deelgenomen aan discussies, speculaties en gerotzooi op dit forum. Ik stopte vroeger stiekem veel tijd in het maken van mixjes met VDJ en Mixmeister om later over te stappen naar een DJ Controller en CDJ's voor het publiek. Enige tijd geleden ben ik begonnen met het maken van mijn eigen muziek en dat doe ik nog altijd voor de hobby. Ik heb echt een enorme passie gekend voor de oudere hardstyle en dat koester ik nog altijd, maar met het terugkomen van deze stroming merk ik dat daar in blijven hangen ook niet mijn ding is in deze veranderende wereld.

Wat ik vooral heb gezien op hardtraxx is die beruchte overgang van de "goede oude" hardstyle, waar hardstyle nog als meer underground gezelligheid werd afgebeeld, naar een bodemloze put waar nadat een track een paar keer door een CDJ is getrokken van de dj booth wordt afgeveegd en hierin verdwijnt. Alhoewel het natuurlijk tof is dat jan en alleman tegenwoordig producer kan worden doet het niet veel goeds voor de kwaliteit van de scene. Al die na-aperij leidt ertoe tot het fenomeen wat hierboven beschreven staat. Natuurlijk zijn er hierdoor wel heel goede talenten naar boven gekomen, maar dat zijn de uitzonderingen. Waar vroeger nog tracks veel meer op zichzelf leken te staan als een rots in de branding lijkt elke plaat tegenwoordig enkel een overvolle stromende rivier te voeden, erg jammer. Dit komt ook door de veranderde mentaliteit van het publiek. Vooral de raw is erg oppervlakkig geworden, wat bijdraagt aan de verwerpelijkheid.

Conversatie en discussie, de pijlers waarop een forum zoals dit zijn gebaseerd, raken bij mij steeds meer op de achtergrond. De splitsingen in de scene welke waarneembaar zijn en alle standpunten die jan en alleman in lijken te nemen over wat wel en niet hardstyle is interesseert me eigenlijk helemaal geen flikker meer en het leed om mijn ogen te rollen over de in mijn ogen nutteloze lijnen teksten welke leden hier posten over wat allemaal wel en niet hardstyle moet zijn wil ik me besparen. Wat ik er verder over kwijt wil is dat muziek subjectief is en mensen zo complex zijn en niet in staat zijn om genoeg in elkaar te kunnen inleven waardoor gezonde inhoudelijke discussie over muziek bijna altijd zal falen.

Het inhoudelijke niveau van mijn post is de afgelopen tijd ook enorm gedaald tot louter gekloot en dat gaf mij de gedachte om de stekker eruit te trekken.

Ik ga me na mijn terugkomst in Nederland richten op mijn masterfase en mezelf meer internationaal profileren op gebieden gerelateerd aan mijn studie. Dat zal in de richting zijn van adaptief watermanagement, en klimaatverandering. Deze wereld wordt bomvol en met een steeds grotere druk op natuurlijke hulpbronnen wil ik mijn steentje bijdragen om dit in goede, duurzame banen te leiden.

De hardstyle zal ik altijd wel wat blijven volgen, maar dan vooral vanaf de zijlijn.

Kans is aanwezig dat ik op het nieuwe hardtraxx platform nog wel een accountje aanmaak voor wat producervragen en hulp, maar daar ga ik het dan ook bij houden.

Groetjes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 14:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

tl;dr
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 14:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het ga je goed Stefanekult!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 14:46 
 

Broken Balance schreef:
tl;dr


1e 2 alinea's zijn voldoende

TiMOTHYb schreef:
Het ga je goed Stefanekult!


:loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 14:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Succes kerel! In het verleden erg genoten van je mixies, hebt heel wat busreizen dragelijker gemaakt :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 14:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Veel succes met je thesis. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 15:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
tl;dr


haha lul.

succes met je projecten :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 15:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thommy schreef:
Veel succes met je thesis. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 17:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel veel succes kerel! Ik zal jouw set op Wasted Festival in 2015 nooit vergeten iig :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 17:22 
 
Hardtraxx Veteran

Niemand zal je missen. gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Succes Stefan! Ik zal ondertussen je 'Words From Kanto' nog eens opzetten! :lol: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 17:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik was op zoek naar het FTP filmpje van Intens 2014 maar die staat niet meer op YT. Wat weet jij hiervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 17:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gave toekomstvisie hoor, heel veel succes! Maak anders even een nieuw spamtopic aan, plaats 40 berichten, dan kom je toch aan de 10.000 :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 17:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Houdoe en bedankt

met carnaval zal er aan je gedacht worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 17:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nog altijd bedankt voor de Evolution of Style 2007 & 2008. Die heb ik heel erg veel beluisterd :thumbsup:

Het ga je goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 18:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Laterrrr en heel veel succes! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 18:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wie gaat er nu de jumpstyle verdedigen? :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 19:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Naad schreef:
Thommy schreef:
Veel succes met je thesis. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 20:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jammer, maar je bent mijn absolute held dat je vorig jaar Rebirth Schon Muziekske Ddaaide, ben ik je eeuwig dankbaar voor xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 20:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Raven schreef:
Ik was op zoek naar het FTP filmpje van Intens 2014 maar die staat niet meer op YT. Wat weet jij hiervan?



Ik wel :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 21:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jammer om je te zien vertrekken. Misschien tot ooit op een feest in de toekomst, en veel succes in Nepal!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 21:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Succes pik :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2017 00:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Altijd met plezier je comments gelezen, veel plezier en succes in het buitenland! :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2017 00:30 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Succes dude, en misschien nog eens tot op een feestje!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2017 09:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Broken Balance schreef:
tl;dr


1e 2 alinea's zijn voldoende


Geintje pik, veel succes :thumbup:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic