Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1047, 1048, 1049, 1050, 1051, 1052, 1053 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De reacties onder rekenopgaven op Facebook. En dan zijn mensen nog overtuigd van hun foute antwoord ook :lol:

Het gaat dus om 6:2(1+2). Wat dus 1 is. Maar nu zouden de rekenregels veranderd zijn waardoor het 9 is :huh:. Wat heb je aan wiskunde als je opeens de regeltjes gaat veranderen.

Mijn rekenmachine geeft dus gewoon 1 aan maar als je het op je mobiel intikt krijg je 9. Maar dat is volgens mij gewoon een tekortkoming van je mobiele rekenmachine
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 12:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is sowieso dramatisch gesteld met de hoofdrekenkennis van het Nederlandse volk. Toen ik in 5 VWO zat had zo'n 30% van de mensen een onvoldoende voor het SE hoofdrekenen. :') En dan was er nog een aangepaste norm ook, waardoor zelfs mensen met 3 fout een 10 hadden. :lol: Snap dat echt niet, zelfs de simpelste sommetjes en regels nog verkeerd doen.

Even uitsloven, ik was de enige met 0 fout en was ook nog eens als eerste klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
De reacties onder rekenopgaven op Facebook. En dan zijn mensen nog overtuigd van hun foute antwoord ook :lol:

Pfff dit ja. En dan nog zo'n zin erbij van: 'Iedereen die anders beweert moet terug naar school'. Stop please :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik had ook een 10 maar niet 0 fout dacht ik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 12:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
De reacties onder rekenopgaven op Facebook. En dan zijn mensen nog overtuigd van hun foute antwoord ook :lol:

Het gaat dus om 6:2(1+2). Wat dus 1 is. Maar nu zouden de rekenregels veranderd zijn waardoor het 9 is :huh:. Wat heb je aan wiskunde als je opeens de regeltjes gaat veranderen.

Mijn rekenmachine geeft dus gewoon 1 aan maar als je het op je mobiel intikt krijg je 9. Maar dat is volgens mij gewoon een tekortkoming van je mobiele rekenmachine


Op welke manier reken jij dat je op 1 uit komt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 12:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vraag mij idd ook af hoe je op 1 komt, volgens mijn magere rekenskills is dit 9
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 12:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

6/2(3) —> 6/6 = 1. De manier zoals ik het op school geleerd heb
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 12:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Binnen de haakjes moet als eerste, dus 1+2=3.
Vervolgens moet je wat binnen de haakjes staat vermenigvuldigen met wat ervoor staat, dus 2x3=6
Als laatste 6:6=1
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 12:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je het op een grafische rekenmachine invoert met een net wat verschillende notatie verschilt Het tussen 1 en 9. Toont maar weer eens de onzinnigheid van sommige regeltjes aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 12:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

6:2(1+2)

Eerst haakjes wegwerken

6:2 * 3

Dan vermenigvuldigen en delen (van links naar rechts)

3 * 3 = 9

Niet in je rekenmachine invoeren :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 12:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
6:2(1+2)

Eerst haakjes wegwerken

6:2 * 3

Dan vermenigvuldigen en delen (van links naar rechts)

3 * 3 = 9

Niet in je rekenmachine invoeren :P

Dit is inderdaad de enige juiste manier. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 12:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het verschil zit hem in het volgende (In de moderne wiskunde):

6 : 2 (1 + 2) = 9

6 : 2 (3)
6 : 2 x 3
3 x 3
9

Want delen en vermenigvuldigen zijn gelijk dus gewoon VLNR.

6 : 2*(1 + 2) = 1

Dan moet je dus eerst de haakjes vermenigvuldigen.
Dus

2 x 1 + 2 x 2
2 + 4 = 6

Dat maakt

6 : 6 = 1
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 13:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

de een interpreteert het als (6/2)(2+1) en de ander als 6/(2(2+1)).
Dus eigenlijk is de opdracht gewoon fout :P het is niet eenduidig genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 14:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Bovenstaande posts omtrent een of ander kutsommetje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 14:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is niet echt een World changing uitkomst nee :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Bovenstaande posts omtrent een of ander kutsommetje.

Verkapte 'te dom om de som te begrijpen'-post.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 15:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
RomanAnthony schreef:
Bovenstaande posts omtrent een of ander kutsommetje.

Verkapte 'te dom om de som te begrijpen'-post.


Ik ben hooggeleid G. Doe niet tijger als je poes bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 16:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

*Theoretisch opgeleid
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 20:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een groot essay (4700 woorden) in een presentatie van 10 minuten moeten stoppen. TE KORT gvd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 21:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Een groot essay (4700 woorden) in een presentatie van 10 minuten moeten stoppen. TE KORT gvd


Weet niet om wat voor essay het gaat, maar de theorie voor een zo groot mogelijk gedeelte skippen. Zit niemand op te wachten tijdens een presentatie. Scheelde bij mijn scriptie erg veel in ieder geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2018 16:07 
 
Hardtraxx Veteran

Vannacht wakker worden om 2:00 met extreme pijn in mn borstkas tussen mn ribben wat via m'n kaak doorliep naar m'n hoofd, kortademig want ademen deed zeer, rillingen, trillen enz. Normaal ben ik vrij nuchter over pijntjes en ga ik niet snel naar de dokter maar dit keer voelde het serieus. Dacht iets met m'n hart ofzo, dus maar ziekenhuis gebeld die vroegen of ik zsm wou komen, maar bood ook aan me eerst even te doorverbinden met de huisarts in m'n eigen woonplaats, die zei dat het wel serieus klonk maar ook dat ik 23 was 'en dus te jong voor een hartaanval of longembolie (alsof het een 23-jarige nooit zou kunnen gebeuren :whistle:)' dat ik pijnstillers moet nemen en het aan moet kijken want als ik echt een hartaanval had gehad ik zou zweten en te weinig adem zou hebben om uberhaupt dat telefoongesprek te voeren zei hij. Nu zit ik thuis gaat het wat beter, alleen beetje skaf van de overkill aan ibu :lol: Was wel paniekmomentje, dacht al aan degenen dichtbij mij als ik opeens dood zou zijn. Meh. Nu hopen dat het snel over is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2018 16:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
RoyAPO schreef:
Een groot essay (4700 woorden) in een presentatie van 10 minuten moeten stoppen. TE KORT gvd


Weet niet om wat voor essay het gaat, maar de theorie voor een zo groot mogelijk gedeelte skippen. Zit niemand op te wachten tijdens een presentatie. Scheelde bij mijn scriptie erg veel in ieder geval.

Jaa het ging prima gelukkig :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2018 16:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En heftig man! Dat is wel even schrikken :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2018 19:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Vannacht wakker worden om 2:00 met extreme pijn in mn borstkas tussen mn ribben wat via m'n kaak doorliep naar m'n hoofd, kortademig want ademen deed zeer, rillingen, trillen enz. Normaal ben ik vrij nuchter over pijntjes en ga ik niet snel naar de dokter maar dit keer voelde het serieus. Dacht iets met m'n hart ofzo, dus maar ziekenhuis gebeld die vroegen of ik zsm wou komen, maar bood ook aan me eerst even te doorverbinden met de huisarts in m'n eigen woonplaats, die zei dat het wel serieus klonk maar ook dat ik 23 was 'en dus te jong voor een hartaanval of longembolie (alsof het een 23-jarige nooit zou kunnen gebeuren :whistle:)' dat ik pijnstillers moet nemen en het aan moet kijken want als ik echt een hartaanval had gehad ik zou zweten en te weinig adem zou hebben om uberhaupt dat telefoongesprek te voeren zei hij. Nu zit ik thuis gaat het wat beter, alleen beetje skaf van de overkill aan ibu :lol: Was wel paniekmomentje, dacht al aan degenen dichtbij mij als ik opeens dood zou zijn. Meh. Nu hopen dat het snel over is.

Pff schrikken man. Heb sinds kort rondom m'n hart wat rare spanningen, geen hartkloppingen ofzo, maar kleine steekjes. Vervolgens lang na zitten denken of het verstandig is te gaan voetballen en veel in te spannen, maar toch gedaan en ik leef nog. Zelf gestelde diagnose: niks aan 't handje haha. Maar wel altijd schrikken ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2018 19:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tenzij ze wat in hun eigen belang nodig hebben. Spreken ze perfect Engels :P
Vorige  1 ... 1047, 1048, 1049, 1050, 1051, 1052, 1053 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic