Brainweavers schreef:
ik ben het niet met je eens,
Je vergelijkt op twee niveaus:
subgenres:
-early
-raw
-melodic
stromingen:
-mainstream
-underground
mijn punt is: mainstream staat voor de makkelijke weg die de massa wel goed zal vinden, voor nummers als Delay Distortion (vandaar mijn voorbeeld) is dit te kort door de bocht. Aangezien het veel meer is dan een LTBK hitje.. Maar jij vind dit niet omdat je sowieso niet van de melodieuze stijl houdt..
ik vind niet dat je hardstyle in underground en mainstream kunt zetten, zeker niet omdat je 1 muziekstroming nu verdeeld in twee stromingen en dat klopt niet, want er zijn geen 2 stromingen er zijn alleen de zogenaamde sub genres zoals jij ze er hebt staan.
En mainstream bevat o.a. die melodic, euphoric, of hoe je t ook noemen wou en dan houdt je nog de raw en early over. Nou die spreken voor zichzelf natuurlijk.
Maar je moet niet zo denken dat in deze driehoek alles van B-front helemaal bij RAW zit en alles van Wildstylez helemaal bij mainstream.
Als voorbeeld neem ik even Tillt Gold records, ruige sounds maar wel melodic, zo zie je bijvoorbeeld dat tracks eigenlijk in hetzelfde driehoekje zijn in te vullen (naar eigen mening/smaak), dus een track als Gold of Epic zal tussen mainstream en raw in zitten, voor mij toch iets meer richting raw, maar voor een ander weer meer mainstream.
Mainstream is idd wel wat het grootste gedeelte mooi vind en dat is zeker iets waar je producers als HHZ, Toneshifterz, Wildstylez voornamelijk zult vinden. Het feit is muziek is altijd een groot discussiepunt maar 95% van de keren hebben mensen het over meningen en niet over feiten en dat is moeilijk omdat muziek ook gewoon bijna puur gebaseerd is op meningen daarom is muziek zelf veel moeilijker in te delen in zo'n driehoek, maar de smaak van mensen, waarvoor dit ook bedoeld is, is er wel makkelijk in te vullen.
Omdat voor de een raw heel anders is dan wat de ander ruig vind is dit ook echt puur iets persoonlijks, als je het hebt over feiten van muziek heb je het over technische zaken zoals
- veel distortion
- slechte/goede mastering
- slechte/goede afmix
- de toonsoort
etc.