Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2010 10:24 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Brainweavers schreef:
Ik vind Delay Distortion super vet en ik heb een hekel aan bv Just As Easy... Ik vind dat euforische hardstyle met gevoel erin teniet wordt gedaan als het onder het kopje 'mainstream' moet vallen. Vandaar toch liever een vierkant misschien gezien.. Aangezien in iedere style wel mainstream nummers zijn.. (ja ook in early, aangezien er toen ook wel hardstyle nummers voor de massa gemaakt zijn alleen die kennen hedendaagse hardstyle gewoonweg niet) Beetje slechte benaming vind ik het dus.. nu had er net zo goed ook een hoek met 'underground' kunnen staan.. Als de bovenste punt gewoon 'melodic of euphoric' ofzo genoemd was hadden veel namen ook meer in die hoek gezeten denk ik.... ^^

Just as Easy en Delay Distortion zijn gewoon van dezelfde substroming hoor, dat jij de ene track wel mooi vind en de andere track niet, betekent niet dat er een punt bij moet komen. En in hardcore heb je ook wel mainstream en early, terwijl sommige early ook wel beter bij de massa lag. Mainstream zegt hier iets over de hele stroming, niet over een enkel nummer. En aangezien de melodische hardstyle nu eenmaal een stuk toegankelijker is dan de andere twee, is dat overduidelijk mainstream.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2010 14:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik ben het niet met je eens,

Je vergelijkt op twee niveaus:

subgenres:
-early
-raw
-melodic

stromingen:
-mainstream
-underground

mijn punt is: mainstream staat voor de makkelijke weg die de massa wel goed zal vinden, voor nummers als Delay Distortion (vandaar mijn voorbeeld) is dit te kort door de bocht. Aangezien het veel meer is dan een LTBK hitje.. Maar jij vind dit niet omdat je sowieso niet van de melodieuze stijl houdt.. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2010 15:26 
 
Artiest

Brainweavers schreef:
ik ben het niet met je eens,

Je vergelijkt op twee niveaus:

subgenres:
-early
-raw
-melodic

stromingen:
-mainstream
-underground

mijn punt is: mainstream staat voor de makkelijke weg die de massa wel goed zal vinden, voor nummers als Delay Distortion (vandaar mijn voorbeeld) is dit te kort door de bocht. Aangezien het veel meer is dan een LTBK hitje.. Maar jij vind dit niet omdat je sowieso niet van de melodieuze stijl houdt.. :P


ik vind niet dat je hardstyle in underground en mainstream kunt zetten, zeker niet omdat je 1 muziekstroming nu verdeeld in twee stromingen en dat klopt niet, want er zijn geen 2 stromingen er zijn alleen de zogenaamde sub genres zoals jij ze er hebt staan.
En mainstream bevat o.a. die melodic, euphoric, of hoe je t ook noemen wou en dan houdt je nog de raw en early over. Nou die spreken voor zichzelf natuurlijk.
Maar je moet niet zo denken dat in deze driehoek alles van B-front helemaal bij RAW zit en alles van Wildstylez helemaal bij mainstream.
Als voorbeeld neem ik even Tillt Gold records, ruige sounds maar wel melodic, zo zie je bijvoorbeeld dat tracks eigenlijk in hetzelfde driehoekje zijn in te vullen (naar eigen mening/smaak), dus een track als Gold of Epic zal tussen mainstream en raw in zitten, voor mij toch iets meer richting raw, maar voor een ander weer meer mainstream.
Mainstream is idd wel wat het grootste gedeelte mooi vind en dat is zeker iets waar je producers als HHZ, Toneshifterz, Wildstylez voornamelijk zult vinden. Het feit is muziek is altijd een groot discussiepunt maar 95% van de keren hebben mensen het over meningen en niet over feiten en dat is moeilijk omdat muziek ook gewoon bijna puur gebaseerd is op meningen daarom is muziek zelf veel moeilijker in te delen in zo'n driehoek, maar de smaak van mensen, waarvoor dit ook bedoeld is, is er wel makkelijk in te vullen.
Omdat voor de een raw heel anders is dan wat de ander ruig vind is dit ook echt puur iets persoonlijks, als je het hebt over feiten van muziek heb je het over technische zaken zoals
- veel distortion
- slechte/goede mastering
- slechte/goede afmix
- de toonsoort
etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2010 15:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
ik vind niet dat je hardstyle in underground en mainstream kunt zetten, zeker niet omdat je 1 muziekstroming nu verdeeld in twee stromingen en dat klopt niet, want er zijn geen 2 stromingen er zijn alleen de zogenaamde sub genres zoals jij ze er hebt staan.


Dat is precies wat ik bedoel ;) of deel alles in subgenres in, of in de stromingen(maar das te vaag) maar ga niet met 2 maten meten, want in mijn ogen is niet alles met een melodie mainstream.. bv. Dozer - Hawk, is niet raw maar zeker ook niet mainstream! maar wel melodieus :) Ach k ben misschien beetje aan het mierenneuken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2010 20:01 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb het mainstream genoemd omdat in raw en early ook gewoon melodieën voorkomen. Het feit dat een nummer een melodie bevat maakt het nog niet direct die bovenste punt. Sasha F & Chris One - Recruit heeft ook een melodie in de climax. En die is alles behalve mainstream. Delay Distortion daarentegen is weer een goed voorbeeld van een mainstream nummer. Niet alle nummers in de mainstream zijn hitjes.
Daarnaast is er in de hardcore scene ook een dergelijke onderverdeling (mainstream/early/industrial).

Edit: Je zegt het zelf al, niet alle melodische nummers zijn mainstream. Er zijn ook melodische nummers die ver in de andere hoeken vallen. Maar zodra o.a. de melodie euforisch en toegankelijk wordt, ga je je meer in die bovenste hoek bevinden. En hoe toegankelijker een melodie is, des te meer is het mainstream.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 01:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ff terug komen op post in pagina 10
Mijn smaak ligt overduidelijk bij rauw. Maar dat wil niet zeggen dat ik euforische en Early track niet kan waarderen. Maar ik heb gewoon liever rauw :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 01:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hard Twins schreef:
ff terug komen op post in pagina 10
Mijn smaak ligt overduidelijk bij rauw. Maar dat wil niet zeggen dat ik euforische en Early track niet kan waarderen. Maar ik heb gewoon liever rauw :love:

Waarom zet je je naam dan zo extreem naar links? Het is niet bedoeld om een statement te maken, maar om te laten hoe jij tegen de drie 'sub-genre's' aankijkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 12:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Hard Twins schreef:
ff terug komen op post in pagina 10
Mijn smaak ligt overduidelijk bij rauw. Maar dat wil niet zeggen dat ik euforische en Early track niet kan waarderen. Maar ik heb gewoon liever rauw :love:

Waarom zet je je naam dan zo extreem naar links? Het is niet bedoeld om een statement te maken, maar om te laten hoe jij tegen de drie 'sub-genre's' aankijkt.


Het is meer ik heb gekeken van uit: ik sta op een feest ik heb 3 tenten early, main, en raw
Dan kun je je mij 100% zeker in de raw vinden. Daarom sta ik zo ver naar links. Maar dat wil niet zeggen dat is sommige early en/of main tracks niet kan waarderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 12:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 13:07 
 

Hard Twins schreef:
Daveytl schreef:
Hard Twins schreef:
ff terug komen op post in pagina 10
Mijn smaak ligt overduidelijk bij rauw. Maar dat wil niet zeggen dat ik euforische en Early track niet kan waarderen. Maar ik heb gewoon liever rauw :love:

Waarom zet je je naam dan zo extreem naar links? Het is niet bedoeld om een statement te maken, maar om te laten hoe jij tegen de drie 'sub-genre's' aankijkt.


Het is meer ik heb gekeken van uit: ik sta op een feest ik heb 3 tenten early, main, en raw
Dan kun je je mij 100% zeker in de raw vinden. Daarom sta ik zo ver naar links. Maar dat wil niet zeggen dat is sommige early en/of main tracks niet kan waarderen.

Heb je dan ook een hekel aan early en mainstream?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 13:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Iemand die mij tussen Eq-Lizer & Parvuz kan zetten ? (A)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 14:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Almighty schreef:
Heb je dan ook een hekel aan early en mainstream?

Hekel niet maar de meeste mainstream nummers interesseren mij niet. Maar dat wil niet meteen zeggen dat ik er een hekel aan heb. Ik voel gewoon veel minder voor main of early dan dat ik doe voor raw
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 16:34 
 
Artiest

Almighty schreef:
Heb je dan ook een hekel aan early en mainstream?


hij zegt toch duidelijk dat ie geen hekel heeft aan early en mainstream en dat hij de muziek kan waarderen... qua positie sta ik niet bij hem in de buurt puur en alleen omdat ik precies weet dat mensen dan automatisch aannemen dat je de rest v.d. muziek haat, maar qua gedachtegang ben ik het 100% met hem eens.
Ik houd meer van ruigere dingen dan early en mainstream en op een feest sta ik idd ook gewoon bij RAW en minder bij main en al helemaal tot vrijwel niet bij early, toch betekend t niet dat als je helemaal richting een kant helt dat je dan de rest v.d. muziek haat (het kan wel) maar zo zit het vrijwel bij niemand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 17:12 
 

Skedoedelefloeps schreef:
Almighty schreef:
Heb je dan ook een hekel aan early en mainstream?


hij zegt toch duidelijk dat ie geen hekel heeft aan early en mainstream en dat hij de muziek kan waarderen... qua positie sta ik niet bij hem in de buurt puur en alleen omdat ik precies weet dat mensen dan automatisch aannemen dat je de rest v.d. muziek haat, maar qua gedachtegang ben ik het 100% met hem eens.
Ik houd meer van ruigere dingen dan early en mainstream en op een feest sta ik idd ook gewoon bij RAW en minder bij main en al helemaal tot vrijwel niet bij early, toch betekend t niet dat als je helemaal richting een kant helt dat je dan de rest v.d. muziek haat (het kan wel) maar zo zit het vrijwel bij niemand.

Ik vroeg het aan Hard Twins.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 17:15 
 
Artiest

Almighty schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Almighty schreef:
Heb je dan ook een hekel aan early en mainstream?


hij zegt toch duidelijk dat ie geen hekel heeft aan early en mainstream en dat hij de muziek kan waarderen... qua positie sta ik niet bij hem in de buurt puur en alleen omdat ik precies weet dat mensen dan automatisch aannemen dat je de rest v.d. muziek haat, maar qua gedachtegang ben ik het 100% met hem eens.
Ik houd meer van ruigere dingen dan early en mainstream en op een feest sta ik idd ook gewoon bij RAW en minder bij main en al helemaal tot vrijwel niet bij early, toch betekend t niet dat als je helemaal richting een kant helt dat je dan de rest v.d. muziek haat (het kan wel) maar zo zit het vrijwel bij niemand.

Ik vroeg het aan Hard Twins.


had je niet hoeven doen aangezien het antwoord op je vraag al meerdere keren op t topic stond >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 17:18 
 

En toch vroeg ik het, wilde het zeker weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 18:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Almighty schreef:
En toch vroeg ik het, wilde het zeker weten.


Nou om het dan voor de aller laatste keer jouw zeker het te laten weten. Ben ik het eens met Skedoedelefloeps :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 18:23 
 

Bedankt voor de bevestiging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 18:54 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Hard Twins jij zet jezelf helemaal bij Raw, maar in je onderschrift staat wss je "track of the day" die helemaal niet raw is xd

edit: jah ik heb die hele discussie gelezen heirboven maar toch vink het dom dat je jezelf dan helemaal in het puntje zet
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 19:03 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Als je hem in een van de punten zet dan houdt dat in dat je een hekel hebt aan de andere twee stromingen. Mensen die van alle drie houden komen in het midden terecht.

Lezen?!
Het gaat om je liefde voor een substroming ten opzichte van de andere substromingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 22:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Lyst schreef:
Als je hem in een van de punten zet dan houdt dat in dat je een hekel hebt aan de andere twee stromingen. Mensen die van alle drie houden komen in het midden terecht.

Lezen?!
Het gaat om je liefde voor een substroming ten opzichte van de andere substromingen.


En ook om de voorkeur maar als jij liever hardstyle hebt dan hiphop wil dit nog niet zeggen dat je hiphop meteen haat omdat je iets liever hebt.
Je hebt toch ook liever pannenkoek i.p.v. aardappelsschijfjes
maar het wil niet dat je een hekel hebt aan aardappelsschijfjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 22:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hard Twins schreef:
Lyst schreef:
Lyst schreef:
Als je hem in een van de punten zet dan houdt dat in dat je een hekel hebt aan de andere twee stromingen. Mensen die van alle drie houden komen in het midden terecht.

Lezen?!
Het gaat om je liefde voor een substroming ten opzichte van de andere substromingen.


En ook om de voorkeur maar als jij liever hardstyle hebt dan hiphop wil dit nog niet zeggen dat je hiphop meteen haat omdat je iets liever hebt.
Je hebt toch ook liever pannenkoek i.p.v. aardappelsschijfjes
maar het wil niet dat je een hekel hebt aan aardappelsschijfjes

Aardappelschijfjes :love:
Maar ff On-Topic :P Hier zet je dus een statement neer door jezelf zo ver naar de Raw kant te zetten, en zet je je echte smaak er niet bij ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 23:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hard Twins schreef:
Lyst schreef:
Lyst schreef:
Als je hem in een van de punten zet dan houdt dat in dat je een hekel hebt aan de andere twee stromingen. Mensen die van alle drie houden komen in het midden terecht.

Lezen?!
Het gaat om je liefde voor een substroming ten opzichte van de andere substromingen.


En ook om de voorkeur maar als jij liever hardstyle hebt dan hiphop wil dit nog niet zeggen dat je hiphop meteen haat omdat je iets liever hebt.

ja daarom zet je jezelf niet in een uithoek neer >.< Anders hadden we wel tabelletjes gemaakt waar iedereen in staat
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 23:15 
 
Artiest

aan t begin van t topic staat duidelijk dat in een uithoek staan betekend dat je het andere haat
dat is NIET hoe het werkt natuurlijk, maar WEL hoe het concept in dit topic toevallig werkt.
Het punt is dat iemand die waarschijnlijk veel naar boven, links, rechts leunt niet zozeer de andere dingen haat, maar gewoon een voorkeur heeft .
Zoals iemand in de politiek rechts is, maar dat niet betekend dat alle linkse partijen en concepten door diegene gehaat worden, in tegendeel het is een politieke voorkeur zoals bv een voorkeur voor muziek.
Maar zo staat duidelijk in het topic dat DIT topic/concept niet zo werkt, maar zoals ik eerder al zei, dus zo moet je je ook in (proberen) te delen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2010 00:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Met het zicht op alle discussie ben ik het met eens dat ik dan toch wel iets te ver in het hoekje sta.
Dus hierbij heb ik me zelf iets meer richting de main gezet onder Maximize

Afbeelding
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic