Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 259  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2018 22:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
THArdstyler schreef:
Ik had een JBL Xtreme, deze is helaas gejat. Nu wil ik graag een nieuwe speaker kopen, met hetzelfde geluid (misschien zelfs nog iets meer/betere bass). Misschien weet iemand van jullie nog een betere speaker voor hetzelfde geld, of een duurdere die de investering van een paar tientjes extra qua geluidsverschil zeker waard is. Kortom, heeft iemand aanbevelingen?


Wat wil je er mee? Moet ie meekunnen of gewoon vast op 1 plek als een soundbar? Heb namelijk de soundbar van JBL en die is heerlijk!

Zoek een Bluetooth portable speaker ja, liefst ook met een lange accuduur :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2018 22:40 
 
Hardtraxxer

Volgens mij is de JBL Xtreme zowat het beste in die categorie, wat een beetje normaal mee te nemen is. Je hebt wel van die BT-boxen met wieltjes, van 600+ euro enkel geen idee hoe ze heten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2018 17:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Iemand tips voor oortjes die goed zijn om hardstyle te beluisteren? Dus dan zoek ik naar oorjtes met vol, zuiver geluid met een goede bas. Liefst in-ear. En prijs onder de 60 euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2018 17:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wolbie schreef:
THArdstyler schreef:
Ik had een JBL Xtreme, deze is helaas gejat. Nu wil ik graag een nieuwe speaker kopen, met hetzelfde geluid (misschien zelfs nog iets meer/betere bass). Misschien weet iemand van jullie nog een betere speaker voor hetzelfde geld, of een duurdere die de investering van een paar tientjes extra qua geluidsverschil zeker waard is. Kortom, heeft iemand aanbevelingen?


Volgens mij is JBL marktleider en is er geen betere te vinden voor hetzelfde geld. Heb nu zelf die Xtreme 2 en die klinkt al beter als de eerste Xtreme.

Of je moet gaan voor die Boombox, maar ik vind die eigenlijk te lomp. Zit wel super geluid in.

Zeker wel! Harman Kardon Onyx Studio (weet niet welke versie ze nu zijn). Heb bij die jbl wel eens ervaren dat spontaan het volume omlaag gaat als de box te hard staat. Dat heeft de harman kardon niet en geeft heel goed geluid (wel wat beter via het stopcontact). En nadeel is toch wel de accuduur (8 uur bij de 4e versie). Voor het geluid zou ik voor de onyx studio gaan

En qua in ears, sennheiser cx 5.00i of g, vind ik prima! Icm een iPhone Lightning aansluiting heb je echt subliem geluid
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2018 08:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
wolbie schreef:
THArdstyler schreef:
Ik had een JBL Xtreme, deze is helaas gejat. Nu wil ik graag een nieuwe speaker kopen, met hetzelfde geluid (misschien zelfs nog iets meer/betere bass). Misschien weet iemand van jullie nog een betere speaker voor hetzelfde geld, of een duurdere die de investering van een paar tientjes extra qua geluidsverschil zeker waard is. Kortom, heeft iemand aanbevelingen?


Volgens mij is JBL marktleider en is er geen betere te vinden voor hetzelfde geld. Heb nu zelf die Xtreme 2 en die klinkt al beter als de eerste Xtreme.

Of je moet gaan voor die Boombox, maar ik vind die eigenlijk te lomp. Zit wel super geluid in.

Zeker wel! Harman Kardon Onyx Studio (weet niet welke versie ze nu zijn). Heb bij die jbl wel eens ervaren dat spontaan het volume omlaag gaat als de box te hard staat. Dat heeft de harman kardon niet en geeft heel goed geluid (wel wat beter via het stopcontact). En nadeel is toch wel de accuduur (8 uur bij de 4e versie). Voor het geluid zou ik voor de onyx studio gaan

En qua in ears, sennheiser cx 5.00i of g, vind ik prima! Icm een iPhone Lightning aansluiting heb je echt subliem geluid

Ja over de Onyx nog wel tijdje getwijfeld, kennis van me had die bij z'n telefoon gekregen en zit idd wel lekker geluid in. Echter toch de Boombox aangeschaft, komt vandaag binnen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2018 23:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor de gamers onder ons die Forza spelen.

Is er ergens een plek waar je digitaal de playlists van Forza Horizon 4 kan downloaden of verkrijgen?
Ben echt helemaal weg van de Bass Arena playlist van FH4.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2018 11:21 
 
Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Voor de gamers onder ons die Forza spelen.

Is er ergens een plek waar je digitaal de playlists van Forza Horizon 4 kan downloaden of verkrijgen?
Ben echt helemaal weg van de Bass Arena playlist van FH4.


https://open.spotify.com/user/justanoth ... GrrYwA2idn
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2018 20:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Iemand al gekeken naar een huisje tijdens defqon? Of al iets gehuurd? Na een korte zoektocht lijkt alles al vol te zitten. We willen de aankomende keer met de groep een accomodatie huren. 4 nachten camping is ons te veel xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2018 10:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben op zoek naar een goede activity tracker, om wat gerichter conditie op te bouwen (dragen tijdens het hardlopen). Een vriend van mij heeft de Polar A370 en is er heel tevreden over (ook al heeft deze geen GPS tracker). Echter vind ik hem nogal prijzig als ik kijk naar hoe vaak ik hem ga gebruiken. Enige functie die ik eigenlijk echt wil, is de hartslagmeter om zo doelgerichter conditie op te bouwen (deze is mooi visueel op de A370). Iemand ervaringen met andere dingen / suggesties?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2018 11:39 
 
Hardtraxxer

RomanAnthony schreef:
Ik ben op zoek naar een goede activity tracker, om wat gerichter conditie op te bouwen (dragen tijdens het hardlopen). Een vriend van mij heeft de Polar A370 en is er heel tevreden over (ook al heeft deze geen GPS tracker). Echter vind ik hem nogal prijzig als ik kijk naar hoe vaak ik hem ga gebruiken. Enige functie die ik eigenlijk echt wil, is de hartslagmeter om zo doelgerichter conditie op te bouwen (deze is mooi visueel op de A370). Iemand ervaringen met andere dingen / suggesties?

Begin dit jaar heb ik een MTB gekocht, helaas afgelopen maanden geen discipline gehad dus die staat alweer stof te happen. Maar ik heb tegelijkertijd de Polar M400 via marktplaats voor 2 a 3 tientjes aangeschaft.
Deze heeft alle functies wat ik nodig heb, hardstlagen meter, GPS dus tijd en afstand, snelheid etc. Ook kun je hem met de computer verbinden en dan van je resultaten grafiekjes ed maken. (Zelf nog niet gedaan, maar een maat is er enthousiast over). Zo kun je mooi je progressie bijhouden en als je op hartslag wil trainen ideaal.
Mijn tweedehands verkeerd in prima staat en met de functies die wenselijk zijn. Ik zou niet weten waarom voor zo'n nieuwe dure te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2018 13:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Kwami schreef:
RomanAnthony schreef:
Ik ben op zoek naar een goede activity tracker, om wat gerichter conditie op te bouwen (dragen tijdens het hardlopen). Een vriend van mij heeft de Polar A370 en is er heel tevreden over (ook al heeft deze geen GPS tracker). Echter vind ik hem nogal prijzig als ik kijk naar hoe vaak ik hem ga gebruiken. Enige functie die ik eigenlijk echt wil, is de hartslagmeter om zo doelgerichter conditie op te bouwen (deze is mooi visueel op de A370). Iemand ervaringen met andere dingen / suggesties?

Begin dit jaar heb ik een MTB gekocht, helaas afgelopen maanden geen discipline gehad dus die staat alweer stof te happen. Maar ik heb tegelijkertijd de Polar M400 via marktplaats voor 2 a 3 tientjes aangeschaft.
Deze heeft alle functies wat ik nodig heb, hardstlagen meter, GPS dus tijd en afstand, snelheid etc. Ook kun je hem met de computer verbinden en dan van je resultaten grafiekjes ed maken. (Zelf nog niet gedaan, maar een maat is er enthousiast over). Zo kun je mooi je progressie bijhouden en als je op hartslag wil trainen ideaal.
Mijn tweedehands verkeerd in prima staat en met de functies die wenselijk zijn. Ik zou niet weten waarom voor zo'n nieuwe dure te gaan.


Haha ja, potjandorie. Niet eens aan gedacht om een tweedehands te kopen. Dat is wel een goeie. Ben altijd wat sceptisch v.w.b. spullen kopen via Marktplaats, maar kan het allicht weer eens proberen. Eens rustig kijken welke er allemaal te koop zijn en voor hoeveel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2018 15:07 
 
Hardtraxxer

RomanAnthony schreef:
Kwami schreef:
RomanAnthony schreef:
Ik ben op zoek naar een goede activity tracker, om wat gerichter conditie op te bouwen (dragen tijdens het hardlopen). Een vriend van mij heeft de Polar A370 en is er heel tevreden over (ook al heeft deze geen GPS tracker). Echter vind ik hem nogal prijzig als ik kijk naar hoe vaak ik hem ga gebruiken. Enige functie die ik eigenlijk echt wil, is de hartslagmeter om zo doelgerichter conditie op te bouwen (deze is mooi visueel op de A370). Iemand ervaringen met andere dingen / suggesties?

Begin dit jaar heb ik een MTB gekocht, helaas afgelopen maanden geen discipline gehad dus die staat alweer stof te happen. Maar ik heb tegelijkertijd de Polar M400 via marktplaats voor 2 a 3 tientjes aangeschaft.
Deze heeft alle functies wat ik nodig heb, hardstlagen meter, GPS dus tijd en afstand, snelheid etc. Ook kun je hem met de computer verbinden en dan van je resultaten grafiekjes ed maken. (Zelf nog niet gedaan, maar een maat is er enthousiast over). Zo kun je mooi je progressie bijhouden en als je op hartslag wil trainen ideaal.
Mijn tweedehands verkeerd in prima staat en met de functies die wenselijk zijn. Ik zou niet weten waarom voor zo'n nieuwe dure te gaan.


Haha ja, potjandorie. Niet eens aan gedacht om een tweedehands te kopen. Dat is wel een goeie. Ben altijd wat sceptisch v.w.b. spullen kopen via Marktplaats, maar kan het allicht weer eens proberen. Eens rustig kijken welke er allemaal te koop zijn en voor hoeveel.

Ik moet zeggen dat ik ook altijd beetje huiverig ben. Vraag in eerste instantie altijd om foto's. En had bij deze geluk dat het in de buurt was, 25km verderop. Dan doe ik het sowieso ophalen, zie je het product gelijk en ben je zelfs minder kwijt dan verzendkosten. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2018 09:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik was gisteren in m'n auto de Loudness OST van C1 en Clockartz aan het luisteren en merkte op dat de bass van de kicks eigenlijk niet echt doorkomen op m'n sub. Dat zelfde geval had ik ook al met de climax kicks van Wonderlands Destroyed, dit terwijl er bij andere nummers eerder een overkill aan bass uit komt dan dat er te weinig uit komt. Kan dit aan de instellingen liggen of is dit iets anders?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2018 09:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Ik was gisteren in m'n auto de Loudness OST van C1 en Clockartz aan het luisteren en merkte op dat de bass van de kicks eigenlijk niet echt doorkomen op m'n sub. Dat zelfde geval had ik ook al met de climax kicks van Wonderlands Destroyed, dit terwijl er bij andere nummers eerder een overkill aan bass uit komt dan dat er te weinig uit komt. Kan dit aan de instellingen liggen of is dit iets anders?


Ik ga nu iets zeggen wat misschien hele grote onzin is en, als dat het geval is, moet iemand met wat meer ervaring in produceren mij maar verbeteren.

Maar dit kan te maken hebben met in welke toonsoort de track gemaakt is (en dan doel ik eigenlijk op de kicks). Elke toonsoort heeft een 'belangrijkste' noot (vaak de 'root note') en vaak wordt op deze noot ook de kick gemaakt. De subbass van de kick (die jouw woofer voert) klinkt bij elke noot anders. Hieronder zie je een overzicht van welke frequencies per octaaf bij de noten horen (tevens een handig overzicht welke ik bij het produceren er wel eens bij pak):

Afbeelding

Ik merk zelf dat de fijnste lage tonen ergens rond de 40-50 hz zitten (pin me hier niet op vast, maar dit is smaak). Veel boxen kunnen veel tonen onder de 40 hz ook niet echt lekker aan (m.u.v. wat betere geluidssystemen) en boven de 55-60 hz merk je al wat minder kracht in je sub. Rond de 20 hz hoor je eigenlijk niet echt meer, maar kun je grotendeels alleen voelen.
Wonderland Destroyed is volgens Beatport gemaakt in C majeur, met als belangrijkste noot C. Zoals je in bovenstaand overzicht ziet, zit octaaf 1 op 32,7 hz (te laag voor veel boxen) en octaaf 2 op 65,4 hz (naar mijn smaak te hoog voor een mooie, volle sub). Ik kan op mijn werk zo snel niet zien in welke toonsoort de Loudness OST van Clockartz en C1 zit, maar zit zou hier ook mee te maken kunnen hebben.

Nogmaals: dit is puur uit eigen ervaring geschreven en klopt misschien van geen kant.

Edit: hier nog een filmpje waarbij hij terug telt van 2000 hz naar 1 hz. Kun je het verschil een beetje horen (ook al gaat hij volgens mij nogal snel door het gedeelte 65 hz - 30 hz):

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2018 10:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ligt eerder aan de speakers dan de producer, waarom?
Nou omdat je speakers gewoon tot een frequency range ondersteund en de producer de tracks produceert voor in de zaal en niet thuis. Dat is iig wat ik denk.

Voor de rest klopt je verhaal wel aardig maar sluit alleen niet aan waarom je HT collega de frequency niet hoort. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2018 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hmm oké duidelijk verhaal, Roman bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Heb Wonderlands Destroyed destijds ook nog via m'n monitoren (Pioneer SDJ-80X) afgespeeld om te checken of het inderdaad aan de speaker in m'n auto lang, maar liep daar tegen hetzelfde aan. Zal Loudness OST vanavond eens checken of die via de monitoren wel een mooie bass geeft. Anders moet ik maar accepteren dat de bass van die kicks (vgm zijn het beide gated kicks toch?) voor mij geen mooie bass geven. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2018 11:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ligt eerder aan de speakers dan de producer, waarom?
Nou omdat je speakers gewoon tot een frequency range ondersteund en de producer de tracks produceert voor in de zaal en niet thuis. Dat is iig wat ik denk.

Voor de rest klopt je verhaal wel aardig maar sluit alleen niet aan waarom je HT collega de frequency niet hoort. :P


Omdat, in het geval van een subbass (laten we hier even een sinewave pakken) in C, er erg weinig harmonieën in het 'normale' subgedeelte aanwezig zijn. Ik kan het nu even niet heel beelden maken, maar als je een sinewave op C in een spectrum analyzer bekijkt, dan zie je dus een hoge piek op de hz uit het schema uit mijn vorige post (ligt eraan in welke octaaf je zit) met daar omheen weinig harmonieën (dus ook weinig harmonieën op het 40-55 hz gedeelte, waar naar mijn mening meer kracht zit).
Ik vind ze zelf ook niet aanwezig in de kicks van Wonderland Destroyed en dit was ook live het geval, dus denk niet dat het aan de speakers ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2018 22:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Koptelefoon zou wel goed lopen. Hoe zijn die speakers precies aangesloten ? Via aux of zit er iets nog tussen of via tulp?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2018 00:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Nuracore schreef:
Koptelefoon zou wel goed lopen. Hoe zijn die speakers precies aangesloten ? Via aux of zit er iets nog tussen of via tulp?


De speakers zitten alleen met een aux kabel verbonden met de computer, maar dus niet ook niet met de mixer. Dat had ik wel met de studioboxen want die had ik nog met een jack verbonden aan de mixer. Zou het daar aan liggen?

Meestal wel omdat je nu een ' Middel-Man' hebt
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 11:25 
 
Hardtraxx Veteran

Kijk aub naar een laptop met een dedicated videokaart als je Photoshop, Illustrator en Première Pro gaat gebruiken en niet de Intel dingen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 11:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Macbook Pro Specs:
Proc. Intel DualCore i5 2,5 GHz - Turbo Boost 3,1 GHz
RAM 4 GB
Storage SSD-opslag 120GB
Videokaart Intel HD Graphics 4000

^ bovenstaand kan ik ook upgraden naar 8GB RAM en SSD-opslag van 240GB voor €777,-.

Macbook Pro Retina Specs:
Proc. Intel DualCore i5 2,4 GHz - Turbo Boost 2,9 GHz
RAM 8 GB
Storage SSD-opslag 256GB
Videokaart Intel Iris Graphics 5100

Edit: een Macbook hoeft btw niet per se. Alleen ik heb altijd het idee dat die Adobe programma's erg goed werken op een Macbook of zo? Als iemand iets anders voorstelt, ik hoor het graag!


Is met name het woordje retina niet gewoon het scherm type wat Apple gebruikt, dit hebben ze ook bij iPhones, iPads en iMacs..?
In elk geval heb ik een MacBook Pro Retina, maar gebruik hem niet voor de apps die je benoemt dus kan je daar niet echt mee helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 12:10 
 
Hardtraxx Veteran

Retina is het scherm :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 12:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Nog een digitale vraag:

Ik heb z.s.m. een Macbook Pro nodig om op locatie te werken met zaken als Photoshop, Illustrator en Première Pro vanwege een aantal hele toffe werkgerelateerde kansen. Ik heb altijd gewerkt vanaf mijn desktop maar daar moet nu dus verandering in komen.

Het punt is natuurlijk de prijs van de Macbook want ik ben nog student. Van vrienden hoorde ik over de 'refurbished Macbook'. Dit scheelt mij al een heel stuk in de kosten. Nu is mijn enige twijfel nog of ik de Macbook Pro koop (€600,-) of de Macbook Pro Retina (€900,-).

Ik heb zelf niet bijster veel verstand van de specs maar wat raden jullie mij aan? Ik wil dus normaal kunnen werken met Photoshop en Première Pro en daarnaast hem ook gebruiken voor random zaken als internet, mail en een beetje muziek. Het verschil van €300,- vind ik best groot dus ik dacht eerst aan de Macbook met 4GB RAM, alleen ik ben bang dat het dan allemaal niet lekker gaat lopen..

Macbook Pro Specs:
Proc. Intel DualCore i5 2,5 GHz - Turbo Boost 3,1 GHz
RAM 4 GB
Storage SSD-opslag 120GB
Videokaart Intel HD Graphics 4000

^ bovenstaand kan ik ook upgraden naar 8GB RAM en SSD-opslag van 240GB voor €777,-.

Macbook Pro Retina Specs:
Proc. Intel DualCore i5 2,4 GHz - Turbo Boost 2,9 GHz
RAM 8 GB
Storage SSD-opslag 256GB
Videokaart Intel Iris Graphics 5100

Edit: een Macbook hoeft btw niet per se. Alleen ik heb altijd het idee dat die Adobe programma's erg goed werken op een Macbook of zo? Als iemand iets anders voorstelt, ik hoor het graag!


Protip.

Als je goed met het Adobe pakket wil werken en niet al het geld van de wereld hebt, koop gewoon een windows laptop.
Ik heb een ASUS met bij het dubbele aan specificaties van deze MacBooks voor bijna de zelfde prijs.

Hetgene van Apple waar Adobe perfect op werkt zijn iMac's van boven de 2000 euro. Die zijn gegarandeerd het geld waard, maar inderdaad kneiterduur.

Je moet een laptop hebben met veel grafisch proces vermogen en dat is inderdaad 100% geen Intel kaart en ook zeker geen i5 processor. Minstens een goede i7, een goede SSD waar je je werkbestanden en het Adobe pakket op pleurt en waar mogelijk nog een extra harde schijf (of CD drive die je kan vervangen voor een HDD slot) waar je de werkbestanden die je niet gebruikt op zet. Eveneens een stevige grafische kaart, voor video's moet je vooral een grafische kaart hebben met genoeg grafisch geheugen en een stevige processor.

Wacht tot kerst wanneer de prijzen dalen en ga voor een degelijke ASUS. Het equivalent MacBook dat je nodig bent kost je ver boven de 1000 euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Als cadeau voor iemand zijn verjaardag zoek ik de Vinyl van Soul Train, op discogs staat ie niet te koop. Iemand een idee waar te zoeken?

Is die op vinyl geperst ja? Anders heb ik hier ook wel belang bij :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 12:41 
 
Hardtraxx Veteran

Henk-Jan schreef:
ErikZ schreef:
Als cadeau voor iemand zijn verjaardag zoek ik de Vinyl van Soul Train, op discogs staat ie niet te koop. Iemand een idee waar te zoeken?

Is die op vinyl geperst ja? Anders heb ik hier ook wel belang bij :P


Nee was dom van mij, die bestaat helemaal niet >.<
Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 259  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic