Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 17:02 
 
Hardtraxxer

Hey

Ik zou graag hardstyle willen produceren maar heb echt geen idee hoe ik moet beginnen !
Heb al heel wat uren verkloot met FL studio maar ik krijg het maar niet onder de knie om iets moois te krijgen.
Moet ik juist beginnen met een liedje maken of eerst nog wat andere dingen onder de knie krijgen ?
Ik wil nog geen spullen ervoor aanschaffen zoals keyboard etc.

Alvast bedankt als iemand mij hiermee zou kunnen helpen =)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 18:57 
 
Hardtraxxer

gewoon blijven aankloten :) Toen ik begon (niet heel lang geleden hoor :P ) had ik ook het idee om dikke hardstyle eruit te gaan knallen.. Het maken van een goeie kick is echter best wel pittig (op zn zachtst gezegd) en ik heb heel veel geleerd door eerst ook wat andere genres aan te doen, vooral dubstep, DnB en Hiphop kan je heel veel leren voor in de hardstyle :)

en natuurlijk is het ook wel fijn dat je door het maken van tracks steeds meer je DAW (in jouw geval FL-studio) in de vingers krijgt, dus weer niet getreurd als het ff niet wil lukken maar ga gewoon lekker door, op een gegeven moment ga je ineens van cheesy, slechte tracks naar een hogere kwaliteit :D

"oefening baart kunst" ff blijven oefenen dus xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 20:18 
 
Hardtraxxer

Maar is er ook een soort van handleiding waar alle knoppen voor zijn op dat programma? Want ik weet niet hoe ik een liedje opneem soort van en hoe ik nou zo'n melodie kan maken met een keyboard ofso.

En weet ook niet hoe ik iets opsla of open hahah.

Bedankt guys ! =)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 20:22 
 
Hardtraxx Addict

Afbeelding

PAINT SKILLZSSSSSSSSSSSSSZSZS

Als je dan op "Help index" klikt krijg je een scherm met alles wat je moet weten over FL :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 20:23 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
[img]plaatje[/img]


je kunt ook googlen, denk dat het daar beter staat uitgelegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 20:31 
 
Hardtraxx Addict

Hoho, zag ik daar een "reageer dan niet comment? :O :P

Maar lees eens wat beter jij, hij vraagt om een handleiding en ik geef hem een handleiding.. ^^

Btw:

http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 357AA510D1

ook handig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 20:33 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Hoho, zag ik daar een "reageer dan niet comment? :O :P

Maar lees eens wat beter jij, hij vraagt om een handleiding en ik geef hem een handleiding.. ^^

Btw:

http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 357AA510D1

ook handig.


haha ik had eerst niet gelezen wat erboven stond toen ff aangepast xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 19:19 
 
Hardtraxxer

Hardstyle producen is wel echt een vak apart, vind ik. Het is een heel technisch genre met veel specifieke geluiden en sounds. Niet zozeer in dat alles hetzelfde moet klinken, maar dat er een hoge standaard is. Zoals het hierboven al gezegd is, is het verstandig om eerst een ander genre te gaan maken, zo leer je meteen de basis van FL(en later ook andere DAW's) kennen, de basis van het produceren op zich en de basis van de muziek. Als je toch meteen met hardstyle wilt beginnen, is het inderdaad goed om tutorials te kijken en meteen de goede plugins te kopen of piraten(als dit niet mag, graag even iemand zeggen dan haal ik het weg :surrender: ).
Dan zou ik gaan beginnen met een tutorial nadoen, maar wel spelen met de knoppen, zodat je langzaam aan gaat leren wat elke knop in een bepaalde synth doet.Verder kun je je op bepaalde delen van een track gaan richten, dat wil zeggen(wat voor mij de hoofdonderdelen zijn): Kicks, screeches,leads,FX,opbouw(gewoon een kwestie van veel hardstyle luisteren),reversed bass,melodieën,subbasses en ga zo maar door. Het is gewoon veel oefenen, veel fouten maken en vooral door blijven gaan. Ook is het goed om feedback te vragen aan mensen(kan heel goed hier op het forum). Ga er in ieder geval maar van uit dat je toch echt wel een tijdje bezig bent met leren voordat je wat vets hebt. Ik produce zelf nu twee jaar, maar ben nog steeds niet tevreden en leer nog steeds iedere dag bij.

Succes!
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner