Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 08:57 
 
Donateur

Mmmm... oke ja het is ook niet 1 van de nieuwste computers meer ;)
maar nu ik asio zie staan zou dan deze geluidskaart helpen? http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/numark-dj-i/o-audio-interface/product-details.html
staat ook zo iets bij ;) weet niet of dat dan goed is?

waar is precies een externe geluidskaart voor nodig dan?? toch ook om een scherper geluid te krijgen?
via z'n kastje sluit je dan toch bijv. je studio monitoren aan.
Het is allemaal nieuw voor me dus zit nog vol met vragen. misschien dan ook niet alles online kopen maar
ook ff alles na vragen in de winkel, maar nu weet ik er in iedergeval iets van af ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 10:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

die kaart gaat niet werken, dat is 2x rca uit, als je krk's wilt heb je jack of xlr uit nodig

Native Instruments Audio 2 DJ
+ een kabeltje jack male - 2x jack male (of 2x xlr male)
van de site van native instruments krijg je de nieuwste asio driver voor die kaart

geluidskaart is voor beter geluid + een pc heeft geen 6,3mm jack/xlr ingang.


en een geluidskaart kan helpen het stotteren te stoppen,
ik had dat eerst ook, dacht dat het aan mn pc lag.
heel veel vst's en effects voor 1 kickproject, heel veel ohmicide + eq etc,
met die geluidskaart is maar 50% van mn pc + geluidskaart in gebruik, ipv de normale 100% xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 11:57 
 
Donateur

oke, maar die kerel die ik op bax had gesproken via de chat zei wel dat het kon alleen was ik een kabel nodig met rca naar ...... weet niet meer precies (voor de krk rp.)
maar dat gaat dan zeker niet werken doordat het op die numark rca outputs zijn?

Pfff allemaal maar lastig :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 12:32 
 
Artiest

Ja kan ook wel, moet je gewoon een kabel hebben van RCA naar jack (dat is uit mn hoofd de stereo output van de RP)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 13:43 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Ja exclusiever, maar of je nu echt rode krk's wilt...
Vind de phantom editie nog wel vet, maargoed heb genoeg voor geluid thuis staan dus koop ze niet, maar dat is dan nog wel iets wat je kunt kopen. Die rode en gele vind ik 3 keer niks.

Ik wacht op de phantom van rp5, ik vind dat geel echt lelijk :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 13:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Ja kan ook wel, moet je gewoon een kabel hebben van RCA naar jack (dat is uit mn hoofd de stereo output van de RP)


mja kan, maar dan is het wel ongebalanceerd.
als je kabels niet langer zijn als 3 meter is het geen probleem, voor langere afstanden kan je het beste jack of xlr hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 14:03 
 
Artiest

Lyst schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Ja exclusiever, maar of je nu echt rode krk's wilt...
Vind de phantom editie nog wel vet, maargoed heb genoeg voor geluid thuis staan dus koop ze niet, maar dat is dan nog wel iets wat je kunt kopen. Die rode en gele vind ik 3 keer niks.

Ik wacht op de phantom van rp5, ik vind dat geel echt lelijk :$


Van de woofer bedoel je, de kenmerkende kevlar woofer kleur van KRK?

en @ SoundHound
De RCA plug in KRK is unbalanced, de Jack plug is balanced, dus jack in KRK en dan RCA in die soundcard van hem, dan zou het moeten werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 14:27 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ja, ik vind dat er als speelgoed uitzien :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 14:29 
 
Artiest

Lyst schreef:
Ja, ik vind dat er als speelgoed uitzien :P


Ja was er ook geen fan van, maar vind het niet lelijk ofzo.
Ik vind Genelec er altijd uitzien als Intertoys spul >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 19:47 
 
Hardtraxx Elite

ik heb enige ervaring met fl studio (beetje melodietjes maken etc) bij een vriend van me.
thuis heb ik een macbook (2009), logic lijkt me een beetje te voor een beginner, ik wil dus graag een normale pc kopen en me met fl bezighouden
zou ik dat doen? wat adviseren jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 19:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

tijntjuh120 schreef:
ik heb enige ervaring met fl studio (beetje melodietjes maken etc) bij een vriend van me.
thuis heb ik een macbook (2009), logic lijkt me een beetje te voor een beginner, ik wil dus graag een normale pc kopen en me met fl bezighouden
zou ik dat doen? wat adviseren jullie?


Als je dat graag wilt, moet je dat zeker doen :thumbup:
Maar als ik een Macbook zou hebben zou ik wel voor Logic gaan.
Maar als jij al ervaring hebt met FL Studio kan dat ook :P
Dit is echt iets wat je zelf moet weten, wat jij prettiger vind werken moet je nemen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 22:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

tijntjuh120 schreef:
ik heb enige ervaring met fl studio (beetje melodietjes maken etc) bij een vriend van me.
thuis heb ik een macbook (2009), logic lijkt me een beetje te voor een beginner, ik wil dus graag een normale pc kopen en me met fl bezighouden
zou ik dat doen? wat adviseren jullie?

Tsja, een PC kopen speciaal voor een beginnende hobby waarvan je nog niet eens weet of je die door wilt zetten lijkt mij een beetje ver gaan. Er zijn wel manieren om FL op een Mac te krijgen maar dat is wel gekut.

Uiteindelijk gaat iedere (volwaardige) DAW uit van dezelfde principes en is het belangrijkste verschil(even heel kort door de bocht hoor) de GUI(en natuurlijk de meegeleverde plugins, die schijnen in Logic beter te zijn). Verder schijnt logic ingewikkeldere formules te hebben voor pitchen en dat soort zaken, dus is alles net even geavanceerder(heb het allemaal nooit getest en ik geloof er niet in dat een andere DAW je beter kan maken).

FL is misschien wat toegankelijker en er is een overvloed aan tutorials voor te vinden, maar ik denk dat je er met Logic ook wel komt. Ik weet niet hoe ver die "enige ervaring" van je is maar als dat is dat je weet hoe je de mixer, step sequencer, piano roll en een synth opent zou ik hierom niet weigeren over te stappen.

Welke DAW je ook kiest, in het begin is het nou eenmaal moeilijk. En met zowel Logic als FL zal het je jaren duren voor je écht professioneel gaat klinken(en misschien dat Logic op de lange termijn nog wel zijn voordelen heeft ook). Het lijkt mij dan ook een beetje overdreven om speciaal een PC aan te schaffen. Wie weet denk je na een maand wel van "naaah, dit is niks voor mij" en dat zou zonde zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 20:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

tijntjuh120 schreef:
ik heb enige ervaring met fl studio (beetje melodietjes maken etc) bij een vriend van me.
thuis heb ik een macbook (2009), logic lijkt me een beetje te voor een beginner, ik wil dus graag een normale pc kopen en me met fl bezighouden
zou ik dat doen? wat adviseren jullie?


Een nieuwe PC met FL Studio is duurder dan alleen Logic, dus dan zou je beter voor Logic kunnen gaan wanneer je Logic teveel vind voor een beginner.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 20:59 
 
Hardtraxxer

haha beter geluid via een geluidskaart. Dat is echt weer zo'n producers myth. Het helpt alleen je latency te verlagen zodat je audio buffer meer aan kan. Zo doende dat je buffer minder snel gaat klikken/kraaken. Natuurlijk zit er wel geluids kwalitijd tussen een standaard zeeman laptop geluids kaart en BV, een m-audio external sound card.Mensen moeten alleen niet indruk krijgen dat het zoveel scheelt. tenzei je minder latency wilt.

:oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 19:25 
 
Hardtraxxer

NDAWN schreef:
haha beter geluid via een geluidskaart. Dat is echt weer zo'n producers myth. Het helpt alleen je latency te verlagen zodat je audio buffer meer aan kan. Zo doende dat je buffer minder snel gaat klikken/kraaken. Natuurlijk zit er wel geluids kwalitijd tussen een standaard zeeman laptop geluids kaart en BV, een m-audio external sound card.Mensen moeten alleen niet indruk krijgen dat het zoveel scheelt. tenzei je minder latency wilt.

:oh:



Producers myth?
Zeker weten? Als ik het geluid draai op 48khz via de onboard klinkt dat toch vele malen doffer als bij een externe..

Wat wel zo is, is dat er tussen externe geluidskaarten geen verschil zit, op dat kwaliteitspunt is het ene geluid kwalitatief precies hetzelfde als het andere geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 19:28 
 
Hardtraxxer

Daar zit wel degelijk verschil tussen oa tussen de adc's, sample rate en precisie ervan, buffers etc.

Dat de gemiddelde producer hier dat nu niet kan horen en/of nodig heeft, tja :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2011 13:20 
 
Hardtraxxer

Martijn schreef:
Daar zit wel degelijk verschil tussen oa tussen de adc's, sample rate en precisie ervan, buffers etc.

Dat de gemiddelde producer hier dat nu niet kan horen en/of nodig heeft, tja :)


is tegen woordig al het fatsoenlijke spull niet gewoon 24bit/192khz dan? Zoals eerder gezegd buffers zijn er alleen om latency tegen te gaan verbeter me graag als ik het fout heb. Wat je met adc's bedoeld snap ik niet :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2011 13:56 
 
Hardtraxxer

Analoog Digitaal Convertors (ADC; DAC voor andersom). Als die 16 bit / 48khz zijn heb je er niks aan om op 24bit / 192khz te sampelen.

Bij de M-Audio Fast Track Pro om maar wat te noemen heb je 48 khz inputs en 96 khz outputs met beide een 24 bits resolutie.

Ga je met een 48 khz input sampelen op 192 khz krijg je gewoon 4x dezelfde sample waarde aangezien je adc niet sneller is. Daarnaast heb je nog te maken met crosstalk, dynamisch bereik, SNR etc.

Je latency gaat ook wel verder als simpelweg de buffergrootte. De latency is gewoon de minimale tijd die de kaart nodig heeft om ten alle tijden alle geluiden te kunnen verwerken. Heb jij een goedkope flutkaart kan die latency aardig hoog worden omdat de kaart simpelweg het niet bij kan houden.

Daarnaast heb je ook nog eens te maken met de bouwkwaliteit. Hoe goed de soundprocessing chip in de kaart ook is, als de componenten er om heen van onvoldoende kwaliteit zijn heb je er nog steeds niks aan. Als je daar meer over wilt weten kan je hier kijken voor een voorbeeldje.

Nu zal je van de gerenommeerde merken zeker een zeer leuke kaart krijgen voor een euro of 100-150, maar zeggen dat het toch niks uitmaakt en je eigenlijk net zo goed je onboardkaart kan gebruiken met wat extra latency is niet waar :) En die kaart van 100-150 euro haalt dus ook niet het maximale wat er op de markt te krijgen is.

*edit*

Ik heb net even de specs van een populaire onboard soundchip opgezocht en de meeste hebben 16/20 bit DAC's voor de stereo output. Dit is de chip, het circuit er om heen zal dat wss niet halen. Effectief houd je dus wss 14 - 18 bit over. Ook is het dynamisch bereik van de chip maar 95 db. In het beste geval zal je dus bij 24 bit sampelen je een shift krijgen van 6 bit. Maar je kan je afvragen of die specs niet een beetje erg optimistisch zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2011 00:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Ja exclusiever, maar of je nu echt rode krk's wilt...
Vind de phantom editie nog wel vet, maargoed heb genoeg voor geluid thuis staan dus koop ze niet, maar dat is dan nog wel iets wat je kunt kopen. Die rode en gele vind ik 3 keer niks.

Ik wacht op de phantom van rp5, ik vind dat geel echt lelijk :$


Ik ook vind dat iedereen geel heeft ik heb rp g2 6 super mooie monitoren
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 21:10 
 
Hardtraxx Elite

ik ben nu al een maand of 2 bezig met logic, nu vooral met kicks en synths maken, met sylenth1 en drumazon
maar als ik een kick heb gemaakt met drumazon krijg ik heb niet in mn piano roll :thumbdown:
heeft iemand een oplossing? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 21:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb het net ergens anders gelezen in de producers corner, weet zo snel ff niet waar.
maar je moet hem samplen. dat opgenomen geluid kan je dan wel in je piano roll zetten
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner