Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 12:59 
 
Hardtraxx Newbie

Ik zou graag beginnen met het producen van hardstyle,
ik heb er al veel over liggen opzoeken maar vind nergens iets wat goed uitgelegt of iets voor echte beginners.

Ik weet eigenlijk niets over producen of over dj'ing, dus ben een absolute beginner. :$
Ik heb vroeger fl studio geïnstalleerd, maar dat lukte dan niet goed en ben daar dan mee gestopt,
zo is het enkele keren gegaan, maar nu ga ik doorbijten om het te leren. ;)
Maar wat is nu een echt goed programma om te beginnen?

En welke dj gear zou ik moeten aanschaffen na verloop van tijd als het me echt ligt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 13:09 
 
Artiest

FL is een goed instap programma, maar in feite kun je het ook leren in logic, Cubase of wat dan ook.
Over gear ga ik het nog niet hebben, eerst moet je veel tijd steken in producen en dan moet je maar verder kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 13:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Tjah, er is niet echt software die goed is voor beginners. Het gaat erom met welke software jij het fijnst kan werken. Al denk ik wel dat FL Studio de meest toegankelijke is.

En nu de basisbeginselen uit gaan leggen werkt niet, want die zijn er zooo ontzettend veel. Ik zou gewoon wat uit gaan proberen en bijv. veel tutorials op Youtube kijken waarin alles stap voor stap uitgelegd word.

En de gear voor in de toekomst: ik neem aan dat je het alleen over het produceren hebt?
Een beetje goede pc is wel handig, aangezien je dan echt veel beter kan werken. Deze moet een goede geluidskaart en nog makkelijker een externe geluidskaart hebben. Hou er ook rekening mee dat je als je veel CPU gebruikt je geluidskaart kan gaan kraken, en dit kan voorkomen worden door een wat betere pc.

Daarnaast kan je dan gaan kijken naar studiomonitoren. Dit zijn zeg maar speakers die het geluid zo eerlijk mogelijk proberen te weergeven, aangezien de meeste speakers een soort van kleurtje aan het geluid geven. Ook is een midikeyboard erg handig om te gebruiken.

Wil je uiteindelijk meer aan gaan schaffen ben je waarschijnlijk wel een tijdje verder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 14:00 
 
Hardtraxx Newbie

Bestaat er zoiets als een "boek" voor FL studio ofniet?

Kan ik hier eigenlijk al iets mee? Want dat is wat ik heb
Macbook van 2009
Desktop pc van acer
Studiomonitors: Behringer truth B3031A
Mengpaneel: Jb mtx
Hoofdtelefoon: Pioneer HDJ-500

Technische specificaties - Aspire M5811:
- Processor: Intel Core i7 870
- Processor frequentie: 2930 MHz
- Processor L2 cache: 1024 kB
- Processor L3 cache: 8192 kB
- Werkgeheugen: 6144 MB
- Werkgeheugen max.: 8192 MB
- Werkgeheugen type: soDIMM (204pin) DDR3
- Harddisk: 1000 GB
- Harddisk draaisnelheid: 7200 rpm
- Video kaart: NVIDIA GeForce GT420
- Video geheugen: 2048 MB, dedicated
- Geluid: HD Audio: supports 7.1

Ik denk wel dat dat niet echt een probleem gaat geven met de snelheid van mijn pc.
Alleen jammer dat men macbookje logic niet aankan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 14:58 
 
Artiest

FL studio bible is er ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 16:16 
 
Hardtraxx Newbie

Mmm, ga ik eens opzoeken dan, bedankt.
Als ik nog vragen heb zal ik deze wel posten in de daarbijhorende topics.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 17:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Waarom zou je al studiomonitoren gebruiken als je net begint?

Monitoren zijn om zo goed mogelijk af te mixen vooral(tuurlijk kan je ook je sounds beter beoordelen) maar iemand die net begint heeft waarschijnlijk nog nooit van het woord ''afmixen'' gehoord en zal zich er voorlopig nog niet druk om maken.

Vind eerst maar eens alles uit. Hoe maak je melodietjes, hoe gebruik je patterns, hoe werken automation clips, wat en waar is de mixer, etc.

Heb je de echte basics van FL onder de knie(en als je flink tutorials volgt zal dat niet super lang gaan duren, en je kan mij(of anderen?) altijd PM'en of in dit topic iets vragen) kan je je bezig gaan houden met het maken van je eigen sounds(synthese. Oftewel: de precieze werking van een synthesizer). Daarna ergens komt het gedeelte dat je je bezig gaat houden met afmixen van je tracks. Pas dán zijn monitoren echt nuttig. :p

In ieder geval: succes ermee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 18:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

hidde schreef:
Waarom zou je al studiomonitoren gebruiken als je net begint?

Monitoren zijn om zo goed mogelijk af te mixen vooral(tuurlijk kan je ook je sounds beter beoordelen) maar iemand die net begint heeft waarschijnlijk nog nooit van het woord ''afmixen'' gehoord en zal zich er voorlopig nog niet druk om maken.

Vind eerst maar eens alles uit. Hoe maak je melodietjes, hoe gebruik je patterns, hoe werken automation clips, wat en waar is de mixer, etc.

Heb je de echte basics van FL onder de knie(en als je flink tutorials volgt zal dat niet super lang gaan duren, en je kan mij(of anderen?) altijd PM'en of in dit topic iets vragen) kan je je bezig gaan houden met het maken van je eigen sounds(synthese. Oftewel: de precieze werking van een synthesizer). Daarna ergens komt het gedeelte dat je je bezig gaat houden met afmixen van je tracks. Pas dán zijn monitoren echt nuttig. :p

In ieder geval: succes ermee!


Als je gewoon leest wat er staat vraagt hij wat hij na verloop van tijd als het hem echt ligt aan moet schaffen. Als je een tijdje produced en je wil er serieus mee verder zijn studiomonitoren toch wel echt aan te raden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 19:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hij zegt dat hij al studio monitoren heeft

wat ik best raar vind als je net begint, maarja xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 00:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

SoundHound schreef:
hij zegt dat hij al studio monitoren heeft

wat ik best raar vind als je net begint, maarja xd

Inderdaad, dat is dus waarom ik dat vroeg.

En 't is sowieso beetje vroeg om er naar te vragen maar dat boeit niet. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 00:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hoe beginnen met producen.. Nouja, gewoon hetzelfde als mij :P
Overal klikken, Aan elk knopje draaien, Kijken hoe de playlist, piano roll etc werkt..
Als je dan een beetje weet waar alles staat ga dan is kijken naar Youtube tutorials voor FL. Probeer alles na te doen op jou scherm.. Als je dan dat een beetje onder de knie hebt kun je zelf gaan experimenteren..
ik hoop dat je er wat aan hebt.

Greetz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 09:28 
 
Hardtraxx Newbie

Haha, misschien gaan jullie het een beetje dom vinden maar,
Die studio monitors gebruik ik gewoon voor op mijn kamer muziek te luisteren. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 10:06 
 
Donateur

hier een vraag van mijn kant.

Ik wil nu ook eens wat beter spul halen om te producen.
Om te beginnen met goede studio monitoren en een goede geluids kaart.
Ik heb hier voor in gedachten een bedrag van 500 euro.
nu lees ik zoveel over krk dat het goede monitoren moeten wezen om te beginnen.


Daarom mijn vraag?
welke kan ik beter halen de RP6 G2 actieve of de Rokit RP6 G2 actieve monitoren?
Op bax shop zit hier per stuk maar een verschil in van 5 euro dus dat is niet veel.
En wat is er dan beter van die twee?

Van geluidskaarten heb ik al helemaal geen idee wat ik nou zou gaan kopen.
Dus weet je een goeie, en met een betaalbare prijs dan mag je er een link bij zetten
dat ik hem daar eventueel meteen kan kopen.

En z'n geluidskaart is toch simpel te vervangen door middel van los en nieuwe weer vast pluggen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 10:18 
 
Artiest

KRK RP6 G2 is gewoon wat het is, je hebt op bax alleen prijsverschil in de kleuren, verder is het precies hetzelfde. het is aan jou om te bepalen of je 5 euro extra wilt uitgeven aan een witte krk ofzo.
De andere R6 die je ziet van 160 euro ofzo is de passieve monitor, die moet je niet hebben, mits je met versterkers wilt werken, je moet de KRK RP6 G2.
Verder zou ik qua geluidskaart kijken naar een lexicon ofzo, simpel met USB aa te sluiten, even installeren en klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 10:30 
 
Donateur

Oke bedankt voor de reactie.

Dus dat Rokit is gewoon een kleur >.< haha
Ja ik ga dan ook voor een actieve en zal is opzoek gaan naar die geluidskaart. wat voor type???
maar is`t niet verstandiger om een interne te halen.
weet niet of`t wat uit zal maken met het geluid.
en wat als ik die via de usb aan gesloten geluidskaart gebruik wat doet dan die andere nog?
misschien best stomme vraag maar heb hier van totaal geen verstand :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 10:53 
 
Artiest

The-Znayzer schreef:
Oke bedankt voor de reactie.

Dus dat Rokit is gewoon een kleur >.< haha
Ja ik ga dan ook voor een actieve en zal is opzoek gaan naar die geluidskaart. wat voor type???
maar is`t niet verstandiger om een interne te halen.
weet niet of`t wat uit zal maken met het geluid.
en wat als ik die via de usb aan gesloten geluidskaart gebruik wat doet dan die andere nog?
misschien best stomme vraag maar heb hier van totaal geen verstand :P


je kan op Bax even gesprek beginnen met een verkoper (op de chat daar) die helpen altijd uitstekend daarin.
nee de Rokit is een type
RP staat voor Rokit Powered de G2 staat voor generation 2.
Vroeger waren het geen actieve monitoren, de G2 serie zijn dat wel.
Dus de RP 5,6 en 8 G2 zijn actieve monitoren, de Rokit 6 die je ziet staan is een passieve monitor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 11:09 
 
Donateur

Oke,

was wel een actieve die rokit.
maar wel raar dan dat ze dat er dan nog een keer in vermelden (titel)
KRK Rokit RP6 G2 Phantom Grey actieve studio monitor (per stuk) 199,00
en die andere
KRK RP 6 G2 actieve studio monitor (per stuk)

maar ik zal daar is ff kijken in de chat thnx :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 11:12 
 
Artiest

ja snap het ook niet, maar de prijs gaat daar puur om de leuke kleurtjes, ferrari rood ofzo is weer 20 euro duurder dus beetje apart :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 18:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Exclusief dus duurder.

Kan me geen enkele reden bedenken waarom iemand rode monitoren zou willen en er dan nog extra geld aan uit zou geven mja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 21:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hidde schreef:
Exclusief dus duurder.

Kan me geen enkele reden bedenken waarom iemand rode monitoren zou willen en er dan nog extra geld aan uit zou geven mja.


Lijkt me wel strak, als het matcht met de rest van de kleuren in je studio..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 21:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hidde schreef:
duurder dus exclusiever.


:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 08:08 
 
Artiest

Ja exclusiever, maar of je nu echt rode krk's wilt...
Vind de phantom editie nog wel vet, maargoed heb genoeg voor geluid thuis staan dus koop ze niet, maar dat is dan nog wel iets wat je kunt kopen. Die rode en gele vind ik 3 keer niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 08:25 
 
Donateur

ik denk dus dat ik een nieuwe-betere geluids kaart nodig ben om het probleem op te lossen wat ik constant in fruity loops heb.
als ik meerder synts tegelijk afspeel begint het als een gek te stotteren.

Door een externe geluidskaart te nemen word dan het probleem opgelost?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 08:32 
 
Artiest

The-Znayzer schreef:
ik denk dus dat ik een nieuwe-betere geluids kaart nodig ben om het probleem op te lossen wat ik constant in fruity loops heb.
als ik meerder synts tegelijk afspeel begint het als een gek te stotteren.

Door een externe geluidskaart te nemen word dan het probleem opgelost?


Nee, dan heb je gewoon een faal PC, like me ^^
Meer geheugen etc. dan zal het opgelost worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 08:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

asio drivers helpen ook flink mee om gekraak op te lossen
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner