Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 18:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gegroet allen!
Ik vroeg me af wie er zin heeft om een collab te maken met andere HT leden?
't Lijkt me een leuk idee om met wat mensen een nummer (of meerdere?) te maken en een beetje ideetjes in het rond te gooien!
Aangezien veel mensen veel verschillende stijlen aspireren lijkt het resultaat me ook erg gaaf, iedereen heeft toch wel z'n eigen stijl en ik ben best benieuwd wat er dan uitkomt! :whistle:

Let me know! :yes:

PS het zou natuurlijk het fijnst zijn als iedereen de zelfde DAW zou hebben. Ik werk zelf met Logic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 18:51 
 
Hardtraxxer

Haha, veel Logic gebruikers zijn er niet volgens mij :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 18:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben echt de grootste Apple hater in town. xd dus nee, met mij gaat het niet lukken. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 18:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

't is geen must, maar 't zou chill zijn. Je kunt altijd gewoon samples van riffjes enzo naar elkaar gooien of midis en patches (aangezien bijna iedereen wél de zelfde vst/au's heeft) :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 18:59 
 
Hardtraxxer

jaa maarja dan krijg je weer dat veel mensen niet dezelfde fx rotzooi hebbe enzo :P geen slecht idee ofzo maar t zal niet lekker lope denk k..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 19:33 
 
Artiest

kan alleen met export to wav en in elkaar plakken, je kan niet projecten openen en dingen veranderen
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 19:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Daarom midis
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 19:47 
 
Artiest

Mannonymous schreef:
Daarom midis


ik heb het over eventuele effecten en sounds, Logic gebruikt een andere EQ dan FL denk ik, dat is al een punt, denk dus niet dat er veel kans van slagen is met iedereen. Alleen (in jouw geval) met Logic users, denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 19:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Mannonymous schreef:
Daarom midis


ik heb het over eventuele effecten en sounds, Logic gebruikt een andere EQ dan FL denk ik, dat is al een punt, denk dus niet dat er veel kans van slagen is met iedereen. Alleen (in jouw geval) met Logic users, denk ik.

Klopt, maar 't is meer een 'waar een wil is is een weg' idee -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 20:00 
 
Artiest

naja je kan het doen met WAV's, maar dan moet je sowieso met mensen werken die t wel willen, redelijke dingen kunnen doen en je moet duidelijke afspraken maken over de dingen die mensen maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 20:00 
 
Hardtraxx Veteran

leuk idee :thumbup: ik wil al heel lang met iemand een collab doen :D dus iemand die misschien met mij collab wil? :$ ben zelf logic gebruiker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 20:01 
 
Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
naja je kan het doen met WAV's, maar dan moet je sowieso met mensen werken die t wel willen, redelijke dingen kunnen doen en je moet duidelijke afspraken maken over de dingen die mensen maken.

precies.. tis wel vervelend als mensen steeds vragen van hoe moet dit en dat? tenzij je elkaar wilt leren maar daar is dit idee niet voor volgens mij ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 20:10 
 
Artiest

leren sta ik wel voor open, maar je kan een beginner wel dingen uitleggen, maar voor diegene op het niveau komt dat je een beetje normale dingen kunt doen ben je al veel verder (als we het hebben over de uber noobs)
Dus mensen die met valse melo's aankomen moet je er bijvoorbeeld niet bij hebben :lol:
Kijk ik wil best voor de gein aan een collab werken met mensen, maar:
1. Je moet wel een beetje een redelijk "team" ervoor hebben.
2. Je moet duidelijke afspraken hebben over wie wat doet etc.
3. Ik heb geen Logic dus ik denk dat ik dan al afval dus :lol:
maar je kan het best met andere logic users voortzetten, vind het wel geinig idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 20:23 
 
Hardtraxxer

kheb ook geen logic, was wel leuk geweest :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 21:07 
 
Hardtraxxer

geen logic wel fl!;) laat maar weten;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 23:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb Logic, en heb wel interesse! Zowel voor Mannonymous en Sidespinnars ;) Ga binnenkort ook is een keer met Delcone aan de gang, wie weet wat daar uit komt rollen ;)

Misschien handig voor de Logic gebruikers (Mannonymous en Sidespinnars) om aan te geven welke plugins jullie hebben?
Ik heb er iig veel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2010 08:44 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Ik heb Logic, en heb wel interesse! Zowel voor Mannonymous en Sidespinnars ;) Ga binnenkort ook is een keer met Delcone aan de gang, wie weet wat daar uit komt rollen ;)

Misschien handig voor de Logic gebruikers (Mannonymous en Sidespinnars) om aan te geven welke plugins jullie hebben?
Ik heb er iig veel :P

ik heb er niet zo veel, heb nooit zoveel geld om er aan uit te geven :P maar ik heb zelf sylenth en predator :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2010 13:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heb zelf Sylenth, Predator, Hydra, Vanguard, Nexus, Camelphat, Komplete 1 en nog wat zooi.
Als je intresse hebt stuur maar een PM met je msn oid, kunnen we verder bespreken hoe en wat. Natuurlijk is enige voorkennis altijd handig, maar we zijn geen pro's dus ik denk dat we nog veel van elkaar kunnen leren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2010 15:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Een collab lijkt me ook wel interessant.

Ik werk zelf met Fruity Loops en heb Sylenth1 en Hydra als VST op dit moment (Camelphat, Ohmicide enzo komen nog).
Is het misschien makkelijk dat als iedereen die interesse heeft ook even zegt waar die gene woont? Op de fiets naar de andere kant van t land gaat m niet worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2010 15:38 
 
Artiest

ik denk dat mensen hier ver uit elkaar wonen dus het via internet moet, dat is lastig werken, maar aangezien dit een Logic project is zul jij er niet snel last van krijgen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2010 17:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb Sylenth, Predator, Nexus, Hydra, Camelphat, Ohmicide, Waves Suite, Massive, Omnisphere, Vanguard, Drumazon, VPS Metrum en Microtonic. Redelijk lijstje dus ;) Ik neem trouwens aan dat de andere Logic gebruikers ook Logic 9 hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2010 18:32 
 
Artiest

hoe zit het met hardware users dan, stel een van jullie heeft een desktop virus, die andere niet...
Ondanks dat ik er niks mee te maken ga krijgen denk ik gewoon ff mee xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2010 19:25 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Ik heb Sylenth, Predator, Nexus, Hydra, Camelphat, Ohmicide, Waves Suite, Massive, Omnisphere, Vanguard, Drumazon, VPS Metrum en Microtonic. Redelijk lijstje dus ;) Ik neem trouwens aan dat de andere Logic gebruikers ook Logic 9 hebben?

:surrender: gruwelijk lijstje :thumbup:

maar als iemand interesse heeft stuur maar PM met je msn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2010 00:36 
 
Hardtraxxer

hmm dat zou veel samplen worden enzo maar is best leuk idee :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2010 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Opzich wel een leuk idee inderdaad.

En ik heb de laatste tijd veel bijgeleerd over producen, dus.. :innocent:

Ik gebruik FL Studio trouwens, maar wel een aantal dezelfde VST's als TakkU opnoemnde
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner