Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2015 22:37 
 
Hardtraxx Addict

En hebben mensen hier al succesvolle Collaborations gehad??
Ik zelf heb in het verleden collaborations geprobeerd maar dat was elke keer niet zo goed uitgepakt. Misschien omdat het gewoon weg niet klikte. Ik wil in de toekomst iig zeker weer eens een collaboration proberen.

Hebben mensen hier ook ervaring mee?? waar lag dit aan??
Hoe gaat het te werk als het wel goed gaat??
Ik lees echt overal dat collabs belangrijk zijn. Je vergroot je connecties, er onstaan vriendschappen en je leert heel veel dingen die je nog niet wist en vice versa.

Ben benieuwd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2016 18:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

M Unic schreef:
En hebben mensen hier al succesvolle Collaborations gehad??
Ik zelf heb in het verleden collaborations geprobeerd maar dat was elke keer niet zo goed uitgepakt. Misschien omdat het gewoon weg niet klikte. Ik wil in de toekomst iig zeker weer eens een collaboration proberen.

Hebben mensen hier ook ervaring mee?? waar lag dit aan??
Hoe gaat het te werk als het wel goed gaat??
Ik lees echt overal dat collabs belangrijk zijn. Je vergroot je connecties, er onstaan vriendschappen en je leert heel veel dingen die je nog niet wist en vice versa.

Ben benieuwd!


Ik vind een collab leuk, als je ook echt met z'n 2e achter de pc zit. project files heen en weer sturen vind ik helemaal niks. dan is het net of je alleen met een template bezig bent.
Voor mij is leeftijd ook een issue. ik ben zelf 35, en om met een **NO FLAME INTENDED!!** persoon van zeg 17 iets te maken vind ik lastig. ik ben gewoon ouder, en zit in een andere levensfase(getrouwd, kids, hypotheek n'shit ) Dat gezegd hebbende.. ik heb de wijsheid niet in pacht. En leren doe je het beste door kennis en ervaring te delen. Mijn beste leermomenten zijn bij Thera's studiolessons en bij Deetox d'r serieus request veiling uit 2013 geweest.

Dus collabs? ja voor.. maar in goed overleg, van te voren kaders bepalen. niet zomaar gaan zitten met het idee van "zo, we zullen eens even de volgende Noisecontrollers worden".. Doe wat aan sounddesign als je ergens heen gaat. Zorg dat je kunt bouwen als je bij elkaar bent, en ga niet eindeloos sounds zitten bakken uit een init patch.
Tweaken kan later wel, maar het arrangement moet gewoon goed en snel gebouwd worden.

Ik weet niet of ik überhaupt één van je vragen heb beantwoord, maar zo kijk ik er tegen aan. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2016 18:40 
 
Hardtraxxer

M Unic schreef:
En hebben mensen hier al succesvolle Collaborations gehad??


Ik heb in het verleden een collab gedaan met Ayron, hij komt uit Spanje en ken hem verder niet persoonlijk. We hebben echter dmv Teamviewer een prima collab kunnen bouwen (Stars Collide). Wanneer we beide tijd hadden kwam hij op teamviewer waardoor hij zo op mijn computer kon werken en kon ingrijpen of aanvullen wanneer ik bezig was in het project of andersom.

M Unic schreef:
Hoe gaat het te werk als het wel goed gaat??

In het begin brainstormde we gewoon apart voor melodieën en wanneer we wat hoorde in een melodie van de ander gingen we via teamviewer noten verplaatsten totdat we beide tevreden waren. Zo werd het echt een melodie van ons tweeën. Toen we eenmaal de melodie hadden veranderden we alleen dingen in het project wanneer we beide op teamviewer waren. Wanneer we dan geen tijd hadden werkte ik alleen aan de mixdown of aan sound design (maar niet specifiek om die track te verbeteren).

M Unic schreef:
Misschien omdat het gewoon weg niet klikte. Ik wil in de toekomst iig zeker weer eens een collaboration proberen. Hebben mensen hier ook ervaring mee?? waar lag dit aan??


Om een collab te maken moet je wel hier en daar wat dingetjes doen die je misschien alleen anders had gedaan. Je hebt te maken met twee meningen (of misschien wel meer) en als je dan beide koppig blijft omdat jouw wil wet is komt die collab er nooit. Verder moet het natuurlijk wel klikken zodat je de mening van de ander ook respecteert en daar dus uiteindelijk ook wel achter kunt gaan staan.

M Unic schreef:

Ik lees echt overal dat collabs belangrijk zijn. Je vergroot je connecties, er onstaan vriendschappen en je leert heel veel dingen die je nog niet wist en vice versa.


Ik heb ontzettend veel geleerd tijdens de samenwerking met Ayron. Mijn eerste volledige track was een collab met hem en op één of andere manier was dit het punt waarop ik echt tracks ging af maken. Waar ik zei dat we eerst een schetsje moesten maken hoe het eruit kwam te zien zei hij meteen dat we niet een schets moesten hebben maar een eindversie. Uiteindelijk een afgemaakt project in je daw hebben is toch ook wel een keer leuk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 16:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Naam: Nick
Leeftijd: 25
DAW: Cubase 8
Ervaring: ben in januari 2014 'serieus' begonnen
Artiestennaam: Re-Shock
Soundcloud: https://soundcloud.com/re-shock

Er staat bij mij een eigen track op mijn soundcloud, dit is mijn 3e track ooit. Er komt snel een nieuwe track bij (een remix) en hierna een collab.

Laat maar weten of je geintreseerd bent in een prive berichtje op: www.facebook.com/reshocknl

Groet Re-Shock
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2016 10:35 
 
Hardtraxxer

Stigmata schreef:
M Unic schreef:
En hebben mensen hier al succesvolle Collaborations gehad??
Ik zelf heb in het verleden collaborations geprobeerd maar dat was elke keer niet zo goed uitgepakt. Misschien omdat het gewoon weg niet klikte. Ik wil in de toekomst iig zeker weer eens een collaboration proberen.

Hebben mensen hier ook ervaring mee?? waar lag dit aan??
Hoe gaat het te werk als het wel goed gaat??
Ik lees echt overal dat collabs belangrijk zijn. Je vergroot je connecties, er onstaan vriendschappen en je leert heel veel dingen die je nog niet wist en vice versa.

Ben benieuwd!


Ik vind een collab leuk, als je ook echt met z'n 2e achter de pc zit. project files heen en weer sturen vind ik helemaal niks. dan is het net of je alleen met een template bezig bent.
Voor mij is leeftijd ook een issue. ik ben zelf 35, en om met een **NO FLAME INTENDED!!** persoon van zeg 17 iets te maken vind ik lastig. ik ben gewoon ouder, en zit in een andere levensfase(getrouwd, kids, hypotheek n'shit ) Dat gezegd hebbende.. ik heb de wijsheid niet in pacht. En leren doe je het beste door kennis en ervaring te delen. Mijn beste leermomenten zijn bij Thera's studiolessons en bij Deetox d'r serieus request veiling uit 2013 geweest.

Dus collabs? ja voor.. maar in goed overleg, van te voren kaders bepalen. niet zomaar gaan zitten met het idee van "zo, we zullen eens even de volgende Noisecontrollers worden".. Doe wat aan sounddesign als je ergens heen gaat. Zorg dat je kunt bouwen als je bij elkaar bent, en ga niet eindeloos sounds zitten bakken uit een init patch.
Tweaken kan later wel, maar het arrangement moet gewoon goed en snel gebouwd worden.

Ik weet niet of ik überhaupt één van je vragen heb beantwoord, maar zo kijk ik er tegen aan. ;)


"gewoon zonder ideeen gaan zitten", daar komen net de meest vette tracks uit :). Als je op voorhand al kaders bepaalt beperk je direct je creatieve vrijheid. Werk je bij scantraxx toevallig? :p *j/k*

Mochten er nog producers opzoek zijn naar een collab, dan staan wij daar wellicht voor open. We willen er wel het liefst iets van leren. We zoeken dan ook ervaren producers (mogelijk met al enkele releases).
Check; facebook.com/funkomaticzofficial en youtube.com/funkomaticzofficial.
Requests via PB op facebook <3
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2016 10:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

doubletrouble schreef:

"gewoon zonder ideeen gaan zitten", daar komen net de meest vette tracks uit :). Als je op voorhand al kaders bepaalt beperk je direct je creatieve vrijheid. Werk je bij scantraxx toevallig? :p *j/k*


Requests via PB op facebook <3


nee. ik werk niet bij scantraxx.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2016 05:25 
 
Hardtraxx Newbie

Naam: Martijn
Leeftijd: 35
DAW: Cubase voor 15 jaar ,sinds 2 maanden Ableton en vroeger begonnen met Reason
Ervaring: Serieuzer sinds 2011 maar vooral Hardcore(Edge of Darkness) en sinds een half jaartje Hardstyle
Plaats:Helmond
https://soundcloud.com/the-architekt1980/tba-8

Naam voor Hardstyle word AMMO waarschijnlijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2016 14:29 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2017 21:41 
 
Hardtraxx Newbie

Herion schreef:
Naam: Luuk
Leeftijd: 20
DAW: FL Studio 12
Ervaring: 2 jaar FL11, 1 jaar FL12.
Soundcloud: https://soundcloud.com/Luukvm
Omgeving: Utrecht of Arnhem (studeer Utrecht, ouderlijk huis is dicht bij Arnhem).

Vooral interesse in rawstyle, 160BPM en kei harde kicks.


Zelfde DAW, zelfde stad, zelfde interesse... Hmmm :beer:
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner