Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 14:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Deetox schreef:
tijntjuh120 schreef:
godver, ik zie deetox staan in het cubase topic, en denk we krijgen een dikke tutorial... :P

hahaha .. nou tip nummer 1. Als je van plan bent OOIT cubase te gaan gebruiken. BEGIN ER DAN DIRECT MEE :P
Ik hoor zoveel mensen die van bijv. FL overstappen en dan niks van cubase snappen.

Ik ben van begin af aan met cubase bezig geweest, nooit moeite mee gehad ( moest wel eerst leren natuurlijk :P ) maar ik snap dan weer geen fluit van FL.

Dus in mijn ogen maak je t alleen maar lastiger door eerst met een FL ofzo te gaan werken.

Tsja en om echt cubase te leren moet je vooral doen en dan valt alles vanzelf op zijn plaats. Als je er wat tijd in steekt dan kom je er wel achter dat cubase eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is :P
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook gewoon nog elke dag nieuwe dingen leer hoor haha

Ik heb zelf een jaartje met fl studio gewerkt, nu al 2 jaar met cubase bezig. toen ik overstapte heb ik in een dag de meeste basis dingen wel geleerd.
wat ik heb gedaan is dat toen ik cubase had, ik meteen fl studio heb verwijdert zodat ik niet terug zou vallen haha.

En ik snap nu ook echt heel weinig nog van fl studio haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2012 22:28 
 
Hardtraxxer

hoe maak je in cubase 5 een recording channel, zodat wat je in het ene kanaal afspeelt direct opgenomen wordt en je dat in een ander kanaal weer kunt gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2012 22:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

soundstreamer schreef:
hoe maak je in cubase 5 een recording channel, zodat wat je in het ene kanaal afspeelt direct opgenomen wordt en je dat in een ander kanaal weer kunt gebruiken?

lol frontliner tutoriall:P?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2012 22:53 
 
Hardtraxxer

jep :P krijg het maar niet voor elkaar om die te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2012 23:06 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

soundstreamer schreef:
jep :P krijg het maar niet voor elkaar om die te maken.


Frontliner gebrukt Cubase 6 he :P ik weet niet of het wel in 5 zit. nooit gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2012 23:08 
 
Hardtraxxer

Lijkt me dat dat wel moet kunnen, toch? Hopelijk kan iemand me uitleggen hoe dat werkt, want iedere keer exporten is ook zo omslachtig.

Edit: Heb het al gevonden, maar niet op die snelle manier hoe Frontliner het doet. Ik weet nu wel dat je bij export audio mixdown kunt kiezen. In het scherm wat je dan krijgt kun je je channel selecteren wat je wilt exporteren en dan onderaan het hokje aanvinken waarbij staat import into project.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 10:33 
 
Hardtraxx Addict

soundstreamer schreef:
Lijkt me dat dat wel moet kunnen, toch? Hopelijk kan iemand me uitleggen hoe dat werkt, want iedere keer exporten is ook zo omslachtig.

Edit: Heb het al gevonden, maar niet op die snelle manier hoe Frontliner het doet. Ik weet nu wel dat je bij export audio mixdown kunt kiezen. In het scherm wat je dan krijgt kun je je channel selecteren wat je wilt exporteren en dan onderaan het hokje aanvinken waarbij staat import into project.


Bedoel je niet gewoon een stukje uit de track bouncen? Bij bouncen selecteer je hetgeen je wilt hebben als audio en dan kies je bij audio --> bounce selection en dan komt het als audio in je project.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 12:39 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
soundstreamer schreef:
Lijkt me dat dat wel moet kunnen, toch? Hopelijk kan iemand me uitleggen hoe dat werkt, want iedere keer exporten is ook zo omslachtig.

Edit: Heb het al gevonden, maar niet op die snelle manier hoe Frontliner het doet. Ik weet nu wel dat je bij export audio mixdown kunt kiezen. In het scherm wat je dan krijgt kun je je channel selecteren wat je wilt exporteren en dan onderaan het hokje aanvinken waarbij staat import into project.


Bedoel je niet gewoon een stukje uit de track bouncen? Bij bouncen selecteer je hetgeen je wilt hebben als audio en dan kies je bij audio --> bounce selection en dan komt het als audio in je project.


Oké thanks, ik zal er vanavond eens mee aan de slag gaan, want dat bedoelde ik inderdaad maar kon het nergens vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 15:58 
 
Hardtraxx Newbie

soundstreamer schreef:
hoe maak je in cubase 5 een recording channel, zodat wat je in het ene kanaal afspeelt direct opgenomen wordt en je dat in een ander kanaal weer kunt gebruiken?


Ik werk 'normaa' met logic maar heb gister eens Cubase op mn PC gegooid. Vandaag beetje de tutorial terug zitten kijken en dat wat jij nu vraagt is best een handig trucje van Frontliner.
Even kijken of ik het nog uit mn hoofd weet hoe ik het heb gedaan ( ben nu niet thuis namelijk)

Je maakt gewoon een nieuwe Audio track, je vinkt daar het record dingetje aan.
Zet je INPUT op STEREO OUT, en je OUTPUT op NO BUS. En vervolgens druk je in het 'hoofdpaneel' op record en dan kwakt ie in je audio track de net opgenomen sample neer :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 18:43 
 
Hardtraxxer

DANNYD schreef:
soundstreamer schreef:
hoe maak je in cubase 5 een recording channel, zodat wat je in het ene kanaal afspeelt direct opgenomen wordt en je dat in een ander kanaal weer kunt gebruiken?


Ik werk 'normaa' met logic maar heb gister eens Cubase op mn PC gegooid. Vandaag beetje de tutorial terug zitten kijken en dat wat jij nu vraagt is best een handig trucje van Frontliner.
Even kijken of ik het nog uit mn hoofd weet hoe ik het heb gedaan ( ben nu niet thuis namelijk)

Je maakt gewoon een nieuwe Audio track, je vinkt daar het record dingetje aan.
Zet je INPUT op STEREO OUT, en je OUTPUT op NO BUS. En vervolgens druk je in het 'hoofdpaneel' op record en dan kwakt ie in je audio track de net opgenomen sample neer :thumbup:


Oké dank je wel. Dat is inderdaad een handig trucje, scheelt een hoop werk als je met veel verschillende samples werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 20:29 
 
Hardtraxxer

Ik heb een lastig probleem hier. Ik werk af en toe met cubase 5 om het een beetje uit te vinden enzo, tot nu toe lukt het aardig. Maar weet iemand hoe ik in godsnaam mn kick in moet loaden? ik kan ze er in slepen maar dan krijg ik van die audioclips, ik heb liever gewoon dat ik de kick in piano roll heb ofzo. Alvast bedankt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 22:42 
 
Hardtraxxer

TimoGhijsens schreef:
Ik heb een lastig probleem hier. Ik werk af en toe met cubase 5 om het een beetje uit te vinden enzo, tot nu toe lukt het aardig. Maar weet iemand hoe ik in godsnaam mn kick in moet loaden? ik kan ze er in slepen maar dan krijg ik van die audioclips, ik heb liever gewoon dat ik de kick in piano roll heb ofzo. Alvast bedankt! :)


Ik denk dat je dan een sampler als instrument in cubase moet laden en in die sampler je kick laden, iemand die dit kan bevestigen of preciezer kan uitleggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 23:02 
 
Hardtraxx Addict

soundstreamer schreef:
TimoGhijsens schreef:
Ik heb een lastig probleem hier. Ik werk af en toe met cubase 5 om het een beetje uit te vinden enzo, tot nu toe lukt het aardig. Maar weet iemand hoe ik in godsnaam mn kick in moet loaden? ik kan ze er in slepen maar dan krijg ik van die audioclips, ik heb liever gewoon dat ik de kick in piano roll heb ofzo. Alvast bedankt! :)


Ik denk dat je dan een sampler als instrument in cubase moet laden en in die sampler je kick laden, iemand die dit kan bevestigen of preciezer kan uitleggen?


Klopt. In een sampler zoals kontakt kun je de sample in Midi gebruiken (piano roll) als je een audio track gebruikt heb je alles ïn diebp track als audio.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2012 11:43 
 
Hardtraxxer

soundstreamer schreef:
hoe maak je in cubase 5 een recording channel, zodat wat je in het ene kanaal afspeelt direct opgenomen wordt en je dat in een ander kanaal weer kunt gebruiken?


Oké, achteraf gezien was dit een stomme vraag aangezien hij het gewoon uitlegt. Denk dat ik toen heel ff afwezig was ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2012 16:18 
 
Hardtraxxer

Oke jongens, bedankt voor de info! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2012 20:38 
 
Hardtraxx Newbie

soundstreamer schreef:
hoe maak je in cubase 5 een recording channel, zodat wat je in het ene kanaal afspeelt direct opgenomen wordt en je dat in een ander kanaal weer kunt gebruiken?



Ja dat kan, Je maakt als eerst een group track. Als je die een gemaakt hebt maar je een audiotrack waarmee je het geluid opneemt. Normaal staat er bij de input van een audio track (stereo in) of de naam van de ingang van je audio interface. Deze vervang je voor de grouptrack. alle audio die naar de groep track wordt verzonden gaat nu ook naar de audiotrack. als je bijv een iets wilt opnemen op die audio track dan je een andere track bijv een instrumenttrack dan moet je de output bus (stereo out) verplaats je dan naar de grouptrack. zodat er ook audio naar de track verzonden wordt.

klik de audio track aan en zorg dat de record enable know geselecteerd en druk op record ( * sterretje van numlock)


en klaar is kees...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2012 21:39 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo,

Heeft iemand ook zoveel stabiliteitsproblemen met cubase (6.5) op mac osx 10.8 ? Heb dit jaar besloten op maar eens over te stappen naar mac omdat velen zeiden dat het veel stabieler als Windows is maar stiekem valt me dat toch een beetje tegen met cubase... op me pc draait het beter als op me mac. en ook de plug-in tonic doet het niet omdat PPC niet meer ondersteund wordt :@

hebben hier meer mensen last van ??? :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 14:06 
 
Hardtraxx Newbie

Normaal gezien zou alles vlot moeten gaan.
Wel bij je plugs kijken of je wel een mac versie hebt. ;)


Cubase 7 komt er trouwens aan! 5 december is het zover!
Ik kan alleen maar wauw zeggen als ik die filmpjes en foto's bekijk. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 15:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Waar zie je mij zeggen dat er iets mis is met FL dan? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 15:53 
 
Hardtraxx Addict

Als je de basics van produceren snapt dan is iedere daw niet zo moeilijk. Ze kunnen bijna allemaal hetzelfde. Fl is dan nog wel het meest afwijkend, maar als je af en toe logisch nadenkt is het verschil ook niet zo groot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2012 15:26 
 
Donateur
Avatar gebruiker

FX en mixen etc. kan in iedere DAW vrij simpel, het gaat er eigenlijk om welke DAW je het fijnst vind met arrangen, aangezien je daar vaak 'meters' gaat maken.
Ik vind persoonlijk de piano roll in FL het fijnst, arrangement van track en mixen Cubase.
Doe dan tegenwoordig ook alles in Cubase :D
Het voordeel van Cubase tegenover FL vind ik dan weer dat je ieder midi part kan editten zonder dat je een nieuw 'pattern' hoeft te maken (in FL).
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2012 21:32 
 
Hardtraxx Newbie

En heeft iemand al Cubase 7 ? zo ja hoe is het ? :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2012 14:28 
 
Hardtraxxer

Ik heb een probleem.
Ik drukte zojuist ergens op, en nu is de mixer / lijst aan de zijkant van het beeld weg; dus het stuk waar je de instrumenten en audio tracks plaatst.

Zonder die mixer kan ik niet zo snel meer werken, wie weet hoe ik die mixer / lijst terug krijg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2012 16:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

MRN schreef:
Ik heb een probleem.
Ik drukte zojuist ergens op, en nu is de mixer / lijst aan de zijkant van het beeld weg; dus het stuk waar je de instrumenten en audio tracks plaatst.

Zonder die mixer kan ik niet zo snel meer werken, wie weet hoe ik die mixer / lijst terug krijg?

F3 is de mixer ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2012 18:06 
 
Hardtraxxer

EDIT: Ik heb het gevonden. De lijst was verkleind naar de breedte van 1 pixel, waardoor ik de lijst niet zag.
Ik kon 'm gewoon weer breder slepen. :$
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner