Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 14:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardtraxxers,

aangezien ik het dj'n nu wel onder de knie heb, zou ik graag terug beginnen met producen. Sinds mijn pc crash, heb ik nooit de zin gehad om terug opnieuw te beginnen maar nu sta ik dus te popelen! :D
Zou iemand me even wegwijs kunnen maken wat nu o zo belangrijk is bij een goede en snel werkende pc? Ik werkte vroeger met logic en zou graag met Mac willen blijven werken maar als iemand een betere alternatieve pc kan aanbieden luister ik graag naar jullie advies! Ik weet ondertussen natuurlijk al dat RAM, het moederbord belangrijk zijn maar waarom zijn ze juist zo essentieel in het maken van grotere projecten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ps: ik wil dus graag een nieuwe pc kopen voor alle duidelijkheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 17:14 
 
Hardtraxxer

alstu :)

http://www.hardtraxx.nl/forum/producers-corner/nieuwe-computer-t27224.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 18:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TheArthadox schreef:


Heb dit topic voor deze post al gelezen maar is niet relevant voor wat ik vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 09:53 
 
Hardtraxx Addict

Je wilt met logic werken dus dan wordt het sowieso een mac. Werk je enkel in the box of ook met hardware? Wat is je budget?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2012 20:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Deenite schreef:
Hardtraxxers,

aangezien ik het dj'n nu wel onder de knie heb, zou ik graag terug beginnen met producen. Sinds mijn pc crash, heb ik nooit de zin gehad om terug opnieuw te beginnen maar nu sta ik dus te popelen! :D
Zou iemand me even wegwijs kunnen maken wat nu o zo belangrijk is bij een goede en snel werkende pc? Ik werkte vroeger met logic en zou graag met Mac willen blijven werken maar als iemand een betere alternatieve pc kan aanbieden luister ik graag naar jullie advies! Ik weet ondertussen natuurlijk al dat RAM, het moederbord belangrijk zijn maar waarom zijn ze juist zo essentieel in het maken van grotere projecten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ps: ik wil dus graag een nieuwe pc kopen voor alle duidelijkheid.

RAM is belangrijk omdat het programma bepaalde sounds opslaat in het werkgeheugen, zodat niet alles telkens herberekend hoeft te worden. Als je flinke projecten hebt, zijn er steeds meer sounds die opgeslagen moeten worden. Een grote hoeveelheid RAM betekend dus sneller kunnen werken ;) Verder is je moederbord wel belangrijk, maar niet zo belangrijk als bijvoorbeeld je CPU.
Als je serieus wilt gaan beginnen met Logic dan heb je dus idd een Mac nodig. Werk zelf ook met Logic op een MacBook Pro, en ik heb niet meer terug gekeken ;) Wat zijn je eisen? Wil je een laptop of niet, en wat mag t kosten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2012 21:50 
 
Hardtraxxer

Je zou ook gewoon een pc kunnen kopen met leuke specs en een Virtual Machine kunnen draaien. Ben je voor een euro of 500-600 klaar, koop je er een retail OSx DVD'tje en Logic bij en je hebt kunt zo Logic gebruiken. Scheelt je veel geld, maar het is net geen Mac. Zijn ook erg veel tut's voor te vinden op internet, en is geloof ik niet illegaal.

Om verder door te gaan op je vraag:

Ik zou je, Mac of Windows, altijd minimaal een I5 Quad of I7 Quad aanraden. Een processor vervang je niet zomaar, dus is het goed hier veel aandacht aan te besteden. Verder is werkgeheugen belangrijk, maar dat kun je makkelijk en redelijk goedkoop upgraden.(Als je een Mac koopt: bestel er een met het minimale aantal geheugen, en gooi er daarna 3rd party RAM in, is goedkoper als bij Apple, daar durven ze €80,- te vragen voor 4 GB!!!)
Je videokaart is niet al te belangrijk, maar als je je pc ook voor andere dingen gaat gebruiken(Gamen e.d) is het wel handig een goede te hebben. Je kunt bij een ''gewone'' PC heel makkelijk de videokaart vervangen, bij een Mac weet ik het niet.

Een harde schijf of SSD is altijd belangrijk, maar dat is wel een kwestie van wat je nodig hebt. Een harde schijf(HDD) is redelijk goedkoop, dus zou dat een goede optie zijn. Als je snelheid belangrijk vind is een SSD een goede optie. Ze zijn echter wel best prijzig, en in principe is een gewone HDD ook goed. Mocht je een laptop/MacBook overwegen is een SSD wel handig, omdat er geen bewegende delen inzitten, en hij dus minder snel kapot gaat als een HDD bij het vervoeren.

Wat je verder nog nodig hebt is een goede geluidskaart. Ik zou dan wel voor een externe gaan, er is veel voor te vinden. Zo'n intern ding van je pc is prima, maar persoonlijk vind ik voor producen een externe fijner.

Ook nog: als je toch voor een PC besluit te gaan, bouw er dan zelf een(als je het kan) of laat hem voor je bouwen. Je kunt zo de computer aan je eigen wensen aanpassen, en het is vaak nog een stuk goedkoper ook. Er is wel een hele ruime keus aan onderdelen te vinden, dus als je niet zo goed weet wat je nou echt wilt, kan dat lastig zijn.

Kortom: het is en blijft je eigen keus, ik heb hier alleen de(voor mij) belangrijke punten m.b.t producen neergezet. Als Mac binnen je budget past, zou ik het zeker doen, maar PC is ook prima.

Ik hoop dat dit wat heeft geholpen!

Desley
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2012 10:13 
 
Hardtraxx Addict

Bakker Fijnebol schreef:

Wat je verder nog nodig hebt is een goede geluidskaart. Ik zou dan wel voor een externe gaan, er is veel voor te vinden. Zo'n intern ding van je pc is prima, maar persoonlijk vind ik voor producen een externe fijner.


Je kan ook een interne nemen en dan een apart apparaat om zaken als monitors etc aan te sluiten. Als je bijvoorbeeld een UAD kaart wilt is dat wel aan te raden, aangezien de externe interface van UAD bijna 2000 euro kost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2012 11:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb een pc laten samenstellen bij Azerty. http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5b477517%5d=1&product%5b394013%5d=1&product%5b423778%5d=1&product%5b458157%5d=1&product%5b538004%5d=1&product%5b485705%5d=2&product%5b9448%5d=1&product%5b485488%5d=1&product%5b497346%5d=1&product%5b528532%5d=1

Kan iemand even zeggen wat er overbodig is en wat niet en of het de prijs wel waard is? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2012 11:19 
 
Hardtraxxer

Montage en zon dikke videokaart zijn vrij nutteloos. Een pc is, naar mijn idee, makkelijk zelf in elkaar te zetten. Scheelt je bijna €100. Videokaart heb je alleen nodig als je er ook op wil gamen. Voor dat geld zou ik er ff een goede snelle ssd in doen. Dát is pas aan te raden voor een producer-pc. Vst's laden als een gek!

http://azerty.nl/8-1990-478288/intel-so ... 20-se.html oid, 180gb aan pure awesomeness!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2012 11:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ROD schreef:
Montage en zon dikke videokaart zijn vrij nutteloos. Een pc is, naar mijn idee, makkelijk zelf in elkaar te zetten. Scheelt je bijna €100. Videokaart heb je alleen nodig als je er ook op wil gamen. Voor dat geld zou ik er ff een goede snelle ssd in doen. Dát is pas aan te raden voor een producer-pc. Vst's laden als een gek!

http://azerty.nl/8-1990-478288/intel-so ... 20-se.html oid, 180gb aan pure awesomeness!


Voor wat zorgt de SSD? Dat de plug ins sneller geladen worden? Of geef anders eens een toepassing :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2012 12:16 
 
Hardtraxxer

SSD is een super snelle harde schijf. Daarmee laad je applicaties en windows in een razend tempo. Naar mijn idee is een SSD de beste upgrade voor elke computer, en een must voor nieuwe computers, aangezien normale harde schijven met de jaren niet extreem veel sneller zijn geworden maar de andere componenten zoals cpu's e.d. wel.

voorbeeld:



+ stukje voor de lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eULFf6F5Ri8&feature=related[/youtube]
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2012 13:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik heb net een nieuwe pc aangeschaft, werkt onwijs goed en kan veel aan. zeker een aanrader voor producers.

http://www.takeitnow.nl/product/6662773 ... ce=beslist
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2012 12:19 
 
Hardtraxx Elite

ROD schreef:
SSD is een super snelle harde schijf. Daarmee laad je applicaties en windows in een razend tempo. Naar mijn idee is een SSD de beste upgrade voor elke computer, en een must voor nieuwe computers, aangezien normale harde schijven met de jaren niet extreem veel sneller zijn geworden maar de andere componenten zoals cpu's e.d. wel.

voorbeeld:



+ stukje voor de lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eULFf6F5Ri8&feature=related[/youtube]


Een ssd is geen super snelle harde schijf. De technologie is compleet anders. Een hardeschijf is mechanisch terwijl een SSD gebruik maakt van flash geheugen (net als in usb sticks en je telefoon). Ik ben het wel met je eens dat het een must is voor iedere nieuwe pc. De laatste jaren is de normale hardeschijf echt een bottleneck geworden. Alles werd sneller en beter behalve de harde schijven. Als je veel samples moet laden in je project is het verstandig deze te laden vanaf een SSD ipv een normale harde schijf.

ps: de video die je post is afkomstig van 3 okt 2011. Dat is al een tijdje terug. De technologie in SSD's gaat ook heel snel. Er zijn ondertussen veen snellere SSD's op de markt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2012 12:22 
 
Hardtraxx Elite

R-shot schreef:
ik heb net een nieuwe pc aangeschaft, werkt onwijs goed en kan veel aan. zeker een aanrader voor producers.

http://www.takeitnow.nl/product/6662773 ... ce=beslist


4GB is echt te weinig. Daar ga je problemen mee krijgen. Daarnaast heb je van merken als medion desktop pc's in die prijscategorie die stukken betere specificaties hebben. In deze pc zit bijvoorbeeld geen grafische kaart, alleen een onboard grafische chip. Voor de prijs is dit geen goede pc :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2012 16:34 
 
Hardtraxx Addict

4gb is opzich niet verleerd hoor. 8 gb is beter natuurlijk, maar ik heb maar 4 gb in computer zitten (meer kan die niet aan) en bij zware projecten (15 vst's, veel plugins) is het me cpu die vol is en me geheugen maar 2-3 gb in gebruik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2012 16:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

klopt, ik heb tot nu toe soms projecten gemaakt met 15 vst's en veel effecten, en nog geen gehaper of gekraak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 15:29 
 
Hardtraxxer

Hallo,

Ik reageer hier maar even, want een nieuw topic is een beetje onzin.

Ik heb momenteel de volgende basis in gedachten:

Moederbord: ASRock B75 Pro3
Processor: Intel® Core™ i5-3450
Werkgeheugen: Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit

Uiteraard later een andere geluidskaart en misschien een videokaart.
Kast wordt ook zsm verandert, voeding en HDD's heb ik nog.

Kan iemand mij vertellen of ik in de goede richting zit?? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 19:11 
 
Hardtraxx Addict

Celis schreef:
Hallo,

Ik reageer hier maar even, want een nieuw topic is een beetje onzin.

Ik heb momenteel de volgende basis in gedachten:

Moederbord: ASRock B75 Pro3
Processor: Intel® Core™ i5-3450
Werkgeheugen: Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit

Uiteraard later een andere geluidskaart en misschien een videokaart.
Kast wordt ook zsm verandert, voeding en HDD's heb ik nog.

Kan iemand mij vertellen of ik in de goede richting zit?? :)


Daar kun je voorlopig wel mee vooruit lijkt mij. Ik werk nog steeds met een 4 jaar oude quadcore pc met 4gb intern geheugen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 09:08 
 
Hardtraxx Elite

ben aan het kijken voor een nieuwe pc om op te producen, maar intel i5/i7 zijn me toch wat duur, zou een AMD FX-6100 Black Edition X6 3,3 Ghz ook wat zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 09:52 
 
Hardtraxx Addict

tijntjuh120 schreef:
ben aan het kijken voor een nieuwe pc om op te producen, maar intel i5/i7 zijn me toch wat duur, zou een AMD FX-6100 Black Edition X6 3,3 Ghz ook wat zijn?


Ik zou geen AMD nemen, maar voor intel gaan. Heb geen goede ervaring met amd en zou het daarom ook nooit meer nemen. Maar een nieuwe kant en klare pc hebben vrijwel altijd intel processor. Wat is je budget?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 16:34 
 
Hardtraxx Elite

Phase 2 schreef:
tijntjuh120 schreef:
ben aan het kijken voor een nieuwe pc om op te producen, maar intel i5/i7 zijn me toch wat duur, zou een AMD FX-6100 Black Edition X6 3,3 Ghz ook wat zijn?


Ik zou geen AMD nemen, maar voor intel gaan. Heb geen goede ervaring met amd en zou het daarom ook nooit meer nemen. Maar een nieuwe kant en klare pc hebben vrijwel altijd intel processor. Wat is je budget?

het liefst onder de 600 euro, maar als er ergen een hele goede aanbieding is, wil ik best 50 meer betalen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2012 11:15 
 
Hardtraxx Addict

tijntjuh120 schreef:
Phase 2 schreef:
tijntjuh120 schreef:
ben aan het kijken voor een nieuwe pc om op te producen, maar intel i5/i7 zijn me toch wat duur, zou een AMD FX-6100 Black Edition X6 3,3 Ghz ook wat zijn?


Ik zou geen AMD nemen, maar voor intel gaan. Heb geen goede ervaring met amd en zou het daarom ook nooit meer nemen. Maar een nieuwe kant en klare pc hebben vrijwel altijd intel processor. Wat is je budget?

het liefst onder de 600 euro, maar als er ergen een hele goede aanbieding is, wil ik best 50 meer betalen :)


Je hebt al een dell inspiron met i5 processor, 4gb intern geheugen en 1tb harde schijf voor 549. Ik heb nu al aantal jaar een dell en die bevalt mij prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2012 16:55 
 
Hardtraxxer

Nu trouwens bij de mediamarkt op elke 100€ een waardebon van €10 (kan ook al wat besparen als je deze waardebon bv verkoopt aan je ouders f er iets mee bijkoopt fzo) :D

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2012 21:52 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb een computer in elkaar laten zetten door een vriend van mij, alles in losse onderdelen.
Op het moederbord zit al een aardige geluidskaart maar ik gebruik nu de geluidskaart van mijn Pioneer DDJ-T1

Dit was het boodschappenlijstje
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WE38UZTQ.jpg
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner