Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 21:19 
 
Hardtraxxer

Ik zit met het volgende,

Ik heb een punch gemaakt met een zeer fijne lage bass al zeg ik zelf. Nu probeer ik daar een hoge distortion over te zetten alleen dan overstuurt de hele bende doordat de bass gewoon teveel wordt.

Is er een mogelijkheid om distortion toe te voegen in een laag zonder al teveel lage tonen? Of stel ik nu een hele domme vraag :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 21:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat kan met een multiband distortion zoals Ohmicide, daarmee kan je een bepaald gebied (frequentie) mee distorten, zonder dat je de rest ook meepakt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 21:48 
 
Hardtraxxer

Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2011 01:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat je ook kan doen, is het geheel opsplitten in meerdere layers.. 1 voor je sub, 1 voor de hogere tonen met meer distortion etc.. Zelf werk ik niet zo, omdat ik t gewoon niet prettig vind, maar een hoop mensen hier op HT doen t wel zo ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2011 11:20 
 
Artiest

Kan ook kwestie zijn van eq'en, teveel bass kun je ook een drop maken in je EQ natuurlijk. Zou geen probleem moeten vormen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2011 13:30 
 
Hardtraxxer

Citaat:
Wat je ook kan doen, is het geheel opsplitten in meerdere layers.. 1 voor je sub, 1 voor de hogere tonen met meer distortion etc.. Zelf werk ik niet zo, omdat ik t gewoon niet prettig vind, maar een hoop mensen hier op HT doen t wel zo


Heb ik eigenlijk nooit aan gedacht. Dus dan pak je eigenlijk gewoon een vst en daar zt je dan bijv. drie FX kanalen op? Zal dat eens gaan proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2011 15:09 
 
Hardtraxxer

Stallion schreef:
Citaat:
Wat je ook kan doen, is het geheel opsplitten in meerdere layers.. 1 voor je sub, 1 voor de hogere tonen met meer distortion etc.. Zelf werk ik niet zo, omdat ik t gewoon niet prettig vind, maar een hoop mensen hier op HT doen t wel zo


Heb ik eigenlijk nooit aan gedacht. Dus dan pak je eigenlijk gewoon een vst en daar zt je dan bijv. drie FX kanalen op? Zal dat eens gaan proberen.


Jep, zo doe ik het ook. Eerst de basis met junglist: 1 kanaal voor de sub(met een beetje punch), 1 of 2 kanalen voor de tail, en nog 1 of 2 voor de punch. Meestal heb ik dan nog een losse punch erbij gemaakt die ik er dan ook bij gooi en voila! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2011 15:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vind dat zelf dus echt zwaaaar kak werken :P Ik maak altijd mijn kick, waar t grootste gedeelte van de punch al in zit, en de volledige tail incl. sub, en vervolgens voeg ik nog wat extra dingen toe voor de punch.. meestal kom ik op een totaal van 3/4 layers, waarvan er dus 1 voor de tail/sub is, en de rest voor de punch
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2011 16:19 
 
Hardtraxxer

Achja, t is maar wat je zelf het fijnste vind he! Uiteindelijk gaat t toch om het totaal! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2011 17:41 
 
Hardtraxxer

Wat een fijne community! :) Props voor de vele trips & tricks. Hier hebben we wat aan.

Ik had de punch veeeelste laag en hard gemaakt gelijk merk ik al. Dat van die lagen is echt een uitkomst.
Op die manier kan je veel beter en veel preciezere sounds maken.

Met een zelf gemaakte sample en daar weer FX over gooien ben je een stuk gelimiteerder vind ik.

Ik heb even met Ohmicide zitten kloten, maar ik krijg daar echt geen mooie sound uit. Misschien wat meer experimenteren met verschillende tok's dat er dan wel iets moois uitkomt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2011 19:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Kan ook kwestie zijn van eq'en, teveel bass kun je ook een drop maken in je EQ natuurlijk. Zou geen probleem moeten vormen.


Zo zou ik het aanpakken omdat multiband distorion vst's mij vaker een ongewenste bijwerking geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2011 22:47 
 
Hardtraxxer

Ik ken het xd

Het duurt lang voordat je een redelijk goede kick kunt maken,
die tijd x2 voordat je eindelijk een goede kick hebt.

In de tussentijd kan het soms heel frustrerend zijn dat je gewoon nooit een profesionele kick hebt. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2011 23:02 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:
MRN schreef:
Ik ken het xd

Het duurt lang voordat je een redelijk goede kick kunt maken,
die tijd x2 voordat je eindelijk een goede kick hebt.

In de tussentijd kan het soms heel frustrerend zijn dat je gewoon nooit een profesionele kick hebt. :/


En hoelang duurt dat ongeveer voordat je een redelijke hebt :x
Ik kom zo nog in een diepe depressie >.<


Als je er veel tijd in steekt, anderhalf of 2 jaren,
dan begin je te snappen wat je doet, en wat iets doet en waarom dat gebeurt.

Met name de waarom is belangrijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2011 23:43 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
MRN schreef:
Als je er veel tijd in steekt, anderhalf of 2 jaren,
dan begin je te snappen wat je doet, en wat iets doet en waarom dat gebeurt.

Met name de waarom is belangrijk.


Mn geduld wordt even op de proef gesteld :P
Ik ga vol aan de gang tot over anderhalf jaar dan :lol: :lol:


ik wist wat ik aan het doen was na iets minder dan een jaar zegmaar 10 maanden. xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 14:27 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:

ik wist wat ik aan het doen was na iets minder dan een jaar zegmaar 10 maanden. xD


Maar kan je ook een redelijk goede kick maken..? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 16:05 
 
Hardtraxxer

MRN schreef:
Case Dj schreef:

ik wist wat ik aan het doen was na iets minder dan een jaar zegmaar 10 maanden. xD


Maar kan je ook een redelijk goede kick maken..? :)


Snap nu al wat ik aan het doen ben alleen als ik een uur naar een kick heb zitten luisteren ben ik toondoof :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 16:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik begon ongeveer een jaar geleden me wat meer op kicks te focussen, maandje of 2/3 later had ik redelijke kicks... Vervolgens wat tips van Onne gekregen, en nu gaat t stukken beter :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 18:31 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

MRN schreef:
Case Dj schreef:

ik wist wat ik aan het doen was na iets minder dan een jaar zegmaar 10 maanden. xD


Maar kan je ook een redelijk goede kick maken..? :)


ik vind zelf en heb van anderen gehoord dat ik redelijk goede kicks kan maken nu.


dit was even snel gedaan maar luister maar eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 18:42 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ben al nu al een paar jaar bezig met kicks :P
maar als ze goed klinke xD pff weet ik nie hahahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 18:43 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

eXitium schreef:
Ik ben al nu al een paar jaar bezig met kicks :P
maar als ze goed klinke xD pff weet ik nie hahahaha


je kan wel eens iets laten horen, zet je het in het eigen productie topic ofso :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 18:45 
 
Hardtraxx Newbie

Case Dj schreef:
eXitium schreef:
Ik ben al nu al een paar jaar bezig met kicks :P
maar als ze goed klinke xD pff weet ik nie hahahaha


je kan wel eens iets laten horen, zet je het in het eigen productie topic ofso :)


Staat er in het snippet topic :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 21:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

helemaal neit slecht ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 21:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
Draidy schreef:
helemaal neit slecht ;)


Thnx, ik ga nog veel oefenen tot er een redelijk goeie uitkomt :yes:

zeker doen :thumbup:

maar deze is nice voor 1 dag!
zou ik zeker niet kunnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 21:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zou je de link van die tut eens door willen sturen?

het is dan wel hardstyle, ben zelf meer van de hardcore maar het lijkt er wel een beetje op
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 22:30 
 
Artiest

Draidy schreef:
zou je de link van die tut eens door willen sturen?

het is dan wel hardstyle, ben zelf meer van de hardcore maar het lijkt er wel een beetje op

:lol:
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner