Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2016 11:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rumpfy schreef:
''zweven door de lucht is alles wat ik wil, zo vrij als een vogel''

Stephan Schmetterling
-2016


Inspirerend hè? :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2016 18:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Rumpfy

Afmix en opbouw vind ik persoonlijk heel vet gedaan. Ik vind alles goed dik klinken.
Ook ben ik geen moment mijn aandacht verloren. Genoeg afwisseling in je track.
Alleen vind ik persoonlijk het stuk met de kick zonder bass een beetje apart klinken.
Niet slecht maar denk dat dat een smaak kwestie is.

@Jellybean

Ook hier klinkt alles goed op elkaar afgestemd, alleen ik zou meer effectjes erin doen.
Ik ken het orgineel niet dus daar kan ik niks over zeggen. Ik zou hem persoonlijk zeker uitwerken.
Want het heeft iets eigens en aparts, hetgene wat je nu al hebt klinkt in mijn oren ook zeer behoorlijk.

sorry, ik ben niet de beste in mensen tips geven op hun producties vooral omdat ik zelf er niet heel veel verstand van heb en muziek maak voor de leuk en me er niet heel erg in heb verdiept, hopelijk is het alsnog genoeg.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben ook weer voor de lol achter fl gaan zitten en opeens kreeg een melodie aardig wat vorm.
Vandaar dat ik, ookal is het voor de hobby, jullie feedback zou willen zodat ik deze track af kan maken.

Ik vind het een beetje trance-achtig. En dan met name uit het verleden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2016 10:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Zygoma

,,maar waarom? :D had hem dan helemaal in het Duits gedaan , met zo'n geile Günter stem!



@douwe141


klinkt al best tof, kan trance altijd wel waarderen!!
de eerste minuut is goed qua sounds. miss nog wat met de cutoff spelen op je pluck synth
maar die 2de main sawsynth vind ik er niet echt bij passen, mag wat trancy-er en wat voller.
en misschien ook een dikke pad erbij
de kick mag wat meer punch hebben en de bassline wat rauwer,
misschien een leuk voorbeeld!

geloof me dat zoiets door merg en been gaat als die kick erin komt in een volle hall!
met 3xosc en wat EQ zou je al een heel eind moeten komen!(tutorials) en met wat compressie erop naruurlijk!
ga zo door :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2016 15:41 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Toevallig ben ik nu ook bezig met een uplifting trance plaat.
Ik heb dit al vaker gedaan dus weet wel hoe het in elkaar steekt.

Als iemand vragen heeft erover hoor ik dat wel :) Kan misschien wel tips geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2016 13:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rumpfy schreef:
@Zygoma

,,maar waarom? :D


De vraag is eerder: Waarom niet? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2016 14:51 
 
Hardtraxx Newbie

@Zygoma:
Dit nummer kan zo in het foute uurtje van Q-Music terecht :lol:. Qua productie zit het nummer gewoon steengoed in elkaar, de zang is wat minder. Maar toch geef ik het nummer een 10/10 vanwege de inspirerende tekst :P .

@douwe141
Klinkt echt top :thumbsup: , ik zou alleen de bassline wat meer naar de voorgrond toe brengen.

Ik was een beetje met wat sounds, kicks en tempo aan het klooien, toen dit tevoorschijn kwam. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2016 15:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Cunera Je clubby kick in de break staat beetje zacht en komt niet echt door, en ik had z'n climax niet echt verwacht het kwam meer als een surprise. Al met al was dat juist wel geinig :thumbup: Alleen heb ik het niet echt met al die arpeg dingen :x

Mijn opzetje wat ik laatst heb gemaakt:

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2016 17:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dj Cunera schreef:
@Zygoma:
Dit nummer kan zo in het foute uurtje van Q-Music terecht :lol:. Qua productie zit het nummer gewoon steengoed in elkaar, de zang is wat minder. Maar toch geef ik het nummer een 10/10 vanwege de inspirerende tekst :P .

Ik was een beetje met wat sounds, kicks en tempo aan het klooien, toen dit tevoorschijn kwam. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)


Hahaha thanks! Moet er wel bij vermelden dat de zanger op het moment van opnemen nogal verkouden was :P

Je snippet klinkt leuk, maar de sounds zitten elkaar een beetje in de weg. Ik zou om te beginnen een lowcut op je lead zetten (ergens tussen 100-150 Hz denk ik), dan komt je bass een stuk beter uit denk ik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2016 22:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

AvixDJ schreef:
Mijn opzetje wat ik laatst heb gemaakt:




Tof , zit een lekkere groove in! Mag ik vragen waar het een opzetje voor is. Ik denk dat je met dit stukje percussie meerdere richtingen qua muziekstijl op kunt :D

Zelf ben ik vandaag echt eens goed voor Ableton 9 gaan zitten. Hiervoor wel eens een kijkje naar genomen maar nooit echt de tijd voor genomen. Vandaag wel gedaan en ik ben echt volledig om. Na programma's als Cubase en Logic geprobeerd te hebben om vervolgens het toch maar weer bij FL te houden wilde ik dit echt proberen, zeker omdat het live gedeelte zo ongelofelijk handig werkt met de muziek die ik wil maken :P En het werkt na een beetje klooien al erg fijn persoonlijk, oftewel ik ga vanaf nu hier mee verder :D

Hier een middagje klooien. Heb voornamelijk aan de sounds en arrangement gewerkt, nog geen 1 effect ergens op gegooid als reverb oid. Uiteraard nog wat meer variatie inbrengen zodat het allemaal niet zo herhalend klinkt, ook met wat meer vocal. Wel iets aan automation gedaan, maar wil dat eigenlijk live bedienen en recorden naar een audio clip :)

[zippy]http://www105.zippyshare.com/v/BSdBqNW0/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2016 11:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@ Rawbin: Vind juist dat de vocalen er goed bij passen. Vind de sounds gaaf!

@ Cruelty: Heb geen verstand van die muziekstijl, maar Walnut vind ik nog wel lekker klinken moet ik zeggen!

Heb zelf weer eens wat anders geprobeerd, hier een snippet:



Ben zelf van mening dat de bassline nog wat prominenter aanwezig moet zijn. Wat vinden jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2016 01:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@d-ruz: ja je hebt wel gelijk over de het feit dat de bassline meer aanwezig mag zijn, je mix kan sowieso in het algemeen wel wat beter. Vind overigens het geheel wel gewoon tof klinken :thumbup:

@cruelty: echt spacy muziek dit haha, soort techno ofzo? verder niet echt mijn ding maar is wel leuk gedaan :D

@rawbin: beat is wel oke maar beetje standaard naar mijn idee. heb af en toe wel het idee dat er iets niet helemaal in key is ( volgensmij de vocals af en toe ). Het is verder zeker niet slecht maar is niet echt mijn smaak



Keer voor de verandering weer wat D&B gemaakt ( een beginnetje :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2016 15:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Niekert, je instrumenten klinken allemaal prima, al mis ik de drive en 'racesfeer' die je wel bij een D&B moet zien te creëren vind ik. Het is nog maar een beginnetje, dus kan dat nog komen natuurlijk. Ik zou sowieso meer verschillende soorten percussie toevoegen zodat het wat ritmischer wordt, + wat meer variatie in het gebruik van de kick en snare. Ook zou je wellicht een (gesidechainde) baslijn kunnen toevoegen zodat er zegmaar geen gaten vallen in de low als de kick niet speelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2016 21:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@Cruelty
Hooked on Phonics klinkt bizar lomp ja, net niet helemaal meer mijn ding maar het klinkt wel aardig strak allemaal. Technisch dus weinig op aan te merken behalve dat de kick in de eerste minuut een beetje vage reeverb heeft, alsof je op een verwarming slaat. Het valt niet heel erg op maar het klinkt niet heel erg lekker vind ik.
Je TBA zit technisch best goed in mekaar, weinig op aan te merken dus. Verder klinkt het best wel lekker urban, het zou zo een vage beat van de Kraaien kunnen zijn. Persoonlijk zou er bij dit soort muziek dus ook iets van vocalen moeten zitten, het liefst iets knettergeks ofzo.

@D-ruz
Je kan inderdaad je baslijn iets meer naar de voorgrond halen, een klein beetje distortion voor wat gegrom en een high cut dat het scherpe er vanaf is kan wonderen doen denk ik. Ik zou je lagere frequenties wel op dit volume houden want die staan best prima zo. Verder is het vage vocalen gedoe best leuk alleen zou ik het persoonlijk niet een hele minuut lang doen, gewoon een klein stukje en dan weer iets van gezang ofzo.

Lang niet meer in de producers corner geweest. Nooit verwacht ooit een beetje hiphop te gaan maken maar het is me blijkbaar toch gelukt... Vocalen komen uit een game.

https://clyp.it/b0gnhx4j
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2016 13:31 
 
Hardtraxxer

@Ventrue, ik ben niet zo'n fan van de vocals zelf, misschien een a capella gebruiken van een bekende rappert. Dat gescratch is leuk gedaan. Ik zou er nog wat shakers in gooien om het allemaal wat voller en iets ritmischer te maken. Sfeertje zit ook wel goed.

Geen idee welk genre precies, gewoon electronisch.


Ook wat hip-hop gemaakt, wel redelijk gelukt vind ik.


Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2016 17:14 
 
Hardtraxxer

Iets rustgevends:

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2016 12:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Socializerz klinken beide wel leuk! alleen vind ik ze wel een beetje dof klinken. Kan door de kwaliteit komen van de site.

Laatste tijd bezig geweest met future bass :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2016 16:40 
 
Hardtraxxer

@Socializerz, de baslijn mag wat meer kracht hebben, en zoals Avix zegt wat minder dof maken misschien, en dan zijn het leuke tracks.

@AvixDJ, Ik zou die snare een heel stuk harder zetten, of compressen of layeren zodat hij meer kracht krijgt. Hij moet er echt uitknallen, verder klinkt hij erg goed.

Heerlijk genre is future bass trouwens. Ik zit al een tijdje met het idee om dat ook eens te maken, maar ik haat automation clips tekenen :P .



Heb wat trap gemaakt vandaag. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2016 17:11 
 
Hardtraxxer

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2016 01:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Herkenbaar, persoonlijk ook een grote hekel aan automation clips maken, helaas kan je vrijwel niet zonder :P

Zelf ben ik niet heel erg thuis in de trap, dus kan niet volledig feedback juiste feedback geven hierover. De melodie van die synth doet me wel gelijk heel erg aan trap denken, dat is in ieder geval een goed teken. Wel lijkt de synth nog wat dofjes te klinken alsof er heel licht een lpf op zit, nog niet haarscherp in ieder geval.
Beat zelf klinkt lekker en die sound die erin komt vanaf 28sec vind ik erg lekker. Die hoor ik ook in meerdere house en techno tracks langskomen, maar geen idee welk instrument het is. Heb het toen wel eens opgezocht maar het is me nu toch weer ontgaan :P

Zelf van de week begonnen met een eerste remix met Ableton Live. Nog niet afgerond, maar al best tevreden met het resultaat tot nu toe al zeg ik het zelf. Nu misschien nog wat spelen met de vocalen voor wat meer variatie, wat kleine dingen afwerken en afmixen uiteraard. Verdere tips van harte welkom natuurlijk!

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2016 06:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Cruelty Ik vind je laatste snippet van de 3 het beste :P bij de eerste kan er wat meer reverb op de soort flute achtige fx wat er tussen zit en de 2de zit al goed in elkaar :thumbup:

Ben zelf gister begonnen met een remix voor "Summer On You" maar ik weet ff niet wat ik er nou van moet vinden :x



EDIT: link bijgewerkt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2016 21:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vandaag een remake gemaakt van het nummer "Bailando" van Enrique Iglesias. Vind het zelf wel redelijk goed gelukt :P

[zippy]http://www49.zippyshare.com/v/ERMFyoFQ/file.html[/zippy]

Instrumentale versie:

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2016 20:31 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Het mist wat drive en de kicks zijn wat 'plat'.
Er zit niet echt body in het geheel, het is allemaal wat vlak en leeg imo.
De verschillende elementen zijn wel tof, en dan vooral de gitaar :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2016 17:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Thevenator Thanks voor de feedback, binnenkort maar ff wat aanpassen :)

Weer bezig geweest met een remix, dit keer future bass :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2016 19:39 
 
Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
@Thevenator Thanks voor de feedback, binnenkort maar ff wat aanpassen :)

Weer bezig geweest met een remix, dit keer future bass :P


Ik weet dat het de bedoeling is om feedback te geven, maar ik heb hier niets over te melden. Het klinkt namelijk heel goed. Sound design steekt heel goed in elkaar en de mixdown klinkt ook prima zover ik kan horen! :)


Na een lange periode niets geproduceerd te hebben, kreeg ik ineens zin om een remix te maken van de nieuwe Headhunterz track. Deze keer wat nieuwe master technieken toegepast, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2016 13:55 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

AvixDJ schreef:
@Thevenator Thanks voor de feedback, binnenkort maar ff wat aanpassen :)

Weer bezig geweest met een remix, dit keer future bass :P



Erg vet, het geheel klinkt alleen nog wat dof, mag allemaal net iets scherper imo.
Ook vind ik de chords wat dunnetjes klinken. Mag wel wat breder. Ook mis ik de lekkere 'pompende' sidechain.
Verder klinkt het erg tof en de vocalprocessing in de climax vind ik briljant gedaan!
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner