Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2016 10:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier een nieuw topic over het gebruik van social media als artiest zijnde. In deze tijd blijkt het (zeker in commercieel opzicht) belangrijk te zijn al een uitgebreid netwerk te hebben, maar hoe start je zoiets denk ik dan?

Ik zie soms mensen facebook pagina's aanmaken met professionele foto's, logo's en banners, alsof het een grote artiest is, maar vervolgens hoor je de kwaliteit van producties of dj sets en denk je waar ben je eigenlijk mee bezig. :P Het geeft mij dan zelf ook geen fijn gevoel om zo een facebook pagina te starten alsof ik al helemaal het mannetje ben, terwijl ik in principe alleen produce als een hobby (uiteraard met de hoop het je beroep te kunnen maken)

En dan het feit hoe je aan die likes komt? Daar moet je blijkbaar om vragen, ook aan al je vrienden van facebook, maar daar krijg ik nou ook niet echt een fijn gevoel bij. Weet ik 100% dat tracks van mij op een label gaan uitkomen kan je die stap denk ik wel zetten. Maar wordt je track uitgebracht als jij als artiest een soundcloud account hebt met 30 followers, geen twitter en geen facebook account? Ik zie/hoor van genoeg dat het blijkbaar toch heel belangrijk is voor sommige labels, zeker de grotere.

Ik vroeg me af hoe jullie hier allemaal te werk in gaan en wat jullie zelf vinden van social media als (hobby) artiest zijnde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2016 21:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik maak me totaal niet druk over bekendheid\likes op social media om 1 reden: ik vind mijn tracks kwalitatief nog lang niet goed genoeg.. het is belangrijk om een goede 1e indruk te maken.

Als je tracks echt van goede kwaliteit zijn komen die likes vanzelf wel.. professionele foto's etc. zullen vast wel helpen maar uiteindelijk gaat het om de muziek toch? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2016 10:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Helaas lijkt dat vaak belangrijker dan de muziek zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2016 16:48 
 
Hardtraxx Addict

Niekert schreef:
Ik maak me totaal niet druk over bekendheid\likes op social media om 1 reden: ik vind mijn tracks kwalitatief nog lang niet goed genoeg.. het is belangrijk om een goede 1e indruk te maken.

Als je tracks echt van goede kwaliteit zijn komen die likes vanzelf wel.. professionele foto's etc. zullen vast wel helpen maar uiteindelijk gaat het om de muziek toch? :P



Dit. Ben hier een volle voorstander van. De muziek blijft het belangrijkste (vind ik).
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner