Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2015 22:28 
 
Hardtraxx Elite

Punthoofd schreef:
Jaa okee, ik snap em al :x
Wanneer ik tevreden ben met de synth melodie whatever zet ik het idd om naar een audiofile..

Veel last van cpu dan? Mijn laptop houd het meestal wel vol dus ik zie geen reden het om te zetten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2015 00:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey iedereen, ik heb een (misschien moeilijke) vraag, ik probeer het zo goed mogenlijk uit te leggen :$

Mijn leads (Virus TI) in mijn project hebben een latency, dat is het probleem niet, want ik geef de overige channels een delay compensation om het weer gelijk te krijgen.

Ook heb ik een multiband compressor (FabFilter Pro-MB) op mijn lead channel zitten die er voor zorgt dat de lage frequenties eruit gehaald worden zodra ik een kick speel.

nu heb ik echter het probleem dat deze low-cut geen delay compensation meekrijgt, waarschijnlijk omdat dit geregeld word door een side-chain. wat er dus gebeurt is dat de compressie eerder gebeurt dan dat je daadwerkelijk de kick hoort. het is maar 110 ms, maar je hoort dus net voor de kick de lead zonder laag.

nu is mijn vraag dus: kan ik de compressor of de sidechain ZELF een delay compensation geven (dus de effecten/vst's zelf, niet de channel waar deze op zitten)? of weet iemand misschien een andere oplossing?

Ik hoop dat ik het zo heb uitgelegd dat jullie het snappen :$

Alvast bedankt! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2015 10:32 
 
Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Punthoofd schreef:
Jaa okee, ik snap em al :x
Wanneer ik tevreden ben met de synth melodie whatever zet ik het idd om naar een audiofile..

Veel last van cpu dan? Mijn laptop houd het meestal wel vol dus ik zie geen reden het om te zetten :)


Niet echt.. Maar ik vind het werken met wavs opzich wel fijner.. ook voor het exporteren van sporen etc
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2015 11:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RedRiver67 schreef:
Hey iedereen, ik heb een (misschien moeilijke) vraag, ik probeer het zo goed mogenlijk uit te leggen :$


Ik hoop dat ik het zo heb uitgelegd dat jullie het snappen :$

Alvast bedankt! :thumbup:


Socializerz schreef:
Kan je je leads niet als sound recorden, en dan als .Wav in je project slepen en dan effecten toevoegen?


Dat, en de TI track freezen. Kun je makkelijk schakelen als je iets in de melo wil veranderen
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2015 15:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat zijn inderdaad goede en logische oplossingen (waar ik nog niet aan gedacht had :$ ) bedankt! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2015 16:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik had een vraag over Fruity Slicer. Ik kan er weinig over vinden op internet dus vraag ik het even hierzo.
Weet iemand hoe je slices van elkaar los krijgt, of los kan exporteren om ze af te kunnen mixen want ik heb bijvoorbeeld een leuke drumloop gesliced maar je kan natuurlijk nooit een kick, hat of snare in 1 mixer kanaal afmixen.

Hieronder zie je de losse slices, graag hoor ik of jullie hier een makkelijke en snelle oplossing voor hebben. :thumbsup:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2015 17:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Edit: nee oplossing toch niet gevonden, vraag blijft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2015 19:49 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

De enige oplossing die ik zie is om ieder deel van je slice (dus de hele rij van Slice #1, dan de rij van Slice #2) apart te renderen als .wav en daarna als audio clip of in een sampler terug te zetten in FL. Dan kan je ze wel naar aparte mixerkanalen sturen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 01:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vind ik zelf ook vervelend. Ik gebruik daarom ook veel liever SliceX (zou als het goed is ook standaard bij FL Studio moeten zitten). Voegt automatisch slices toe net als Slicer, maar je kunt handmatig toevoegen, weghalen en verplaatsen, a la Edison. Tevens kan je ook elke slice in SliceX met wat FX kleuren.
Wel soms vervelend is dat het vaak wenselijk is om je beat op hetzelfde BPM te hebben als het project. Met Slicer kan je de snelheid van de beat aanpassen, volgens mij SliceX niet. Als het dat wel doet, zeg dat dan ajb :P zou al helemaal handig zijn.

Amen break is vooral irritant met SliceX tenzij je em vooraf gebounced hebt op het BPM dat je project heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 14:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Ik had een vraag over Fruity Slicer. Ik kan er weinig over vinden op internet dus vraag ik het even hierzo.
Weet iemand hoe je slices van elkaar los krijgt, of los kan exporteren om ze af te kunnen mixen want ik heb bijvoorbeeld een leuke drumloop gesliced maar je kan natuurlijk nooit een kick, hat of snare in 1 mixer kanaal afmixen.

Hieronder zie je de losse slices, graag hoor ik of jullie hier een makkelijke en snelle oplossing voor hebben. :thumbsup:

Afbeelding

Je ziet in jouw afbeelding de waveform van een losse slice.
Als je die naar een pattern sleept, zoals je normaal ook met een sample doet heb je hem los.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 17:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hallo! ik vraag mij af of het mogelijk is in FL om bijvoorbeeld 3 verschillende geluiden te koppelen aan 1 effect zoals bijvoorbeeld een filter. Een Send channel werkt niet want die verdubbelt het geluid alleen maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 19:11 
 
Hardtraxxer

Ventrue schreef:
Hallo! ik vraag mij af of het mogelijk is in FL om bijvoorbeeld 3 verschillende geluiden te koppelen aan 1 effect zoals bijvoorbeeld een filter. Een Send channel werkt niet want die verdubbelt het geluid alleen maar.


Gewoon deze drie geluiden koppelen aan één mixer track dmv route to this track only en dan op deze mixer track het gewenste effect zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2015 21:32 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Hallo! ik vraag mij af of het mogelijk is in FL om bijvoorbeeld 3 verschillende geluiden te koppelen aan 1 effect zoals bijvoorbeeld een filter. Een Send channel werkt niet want die verdubbelt het geluid alleen maar.


Zoals berg zegt linkt je sound dan 2x naar de master. Gebruik dus 'route to this track only'
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 12:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dank voor jullie reactie! ik heb nog even gezocht maar ik kan deze functie niet vinden, het is mij ook nog niet heel duidelijk hoe dit werkt.

Ik wil dus zeg maar 3 geluiden die wel een eigen mixerkanaal hebben ook alle 3 aan 1 kanaal koppelen zodat ik daar een gezamelijk effect over kan gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 12:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja dat doe je dus met 'route to this track only' zoals venator en berg al zeiden, misschien helpt een plaatje:

Afbeelding

Rechtermuisknop op dat pijltje, en dan route to this track only. Hierdoor gaat het signaal van channel 1 niet meer rechtstreeks naar de master, maar eerst door channel 4. Dit kun je dan ook doen voor channel 2 en 3, waardoor ze gezamenlijk eerst door channel 4 gaan alvorens ze naar de master gaan. Op channel 4 kun je dan de gewenste effecten zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 13:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Helemaal super! het werkt, bedankt mannen :thumbsup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2015 10:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

https://www.reddit.com/r/edmproduction/comments/3y1ne0/fl_studio_theme_for_span/


Voor de SPan en FL users onder ons, check deze skin.. super dik gedaan! helemaal FL-12 vector stijl shizzle! :drool:


Edit: ik lees net dat het op alle DAW's werkt!!! oh joy!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2015 17:50 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Vet :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2016 15:23 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Bestaan er tutorials over het maken van gated kicks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 12:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hallo,

Inmiddels heb ik FL Studio al een tijdje en nu wil ik het graag aanschaffen, momenteel gebruik ik een gedownloade versie. Ik vroeg mij af of het oké is als je wel FL Studio aanschaft, maar verder met de illegale versie blijft werken, ik ben namelijk bang dat er bepaalde instellingen of dingen wijzigen waardoor ik mijn oude projecten niet kan openen.

Ik hoor graag of jullie hier tips voor hebben.
Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner