Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 00:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

xypes schreef:
Ik moet binnekort een volledige nieuwe pc bestellen, en ik wil wel wat extra's geven voor muziek beter te produceren :) Waar let ik dan op (ram, videokaart, geluidskaart,..)?

Ik ben van plan krk's 6/8's aan te schaffen en kan ik deze dan meteen aansluiten of kan ik beter een externe geluidskaart kopen hiervoor?

gr


Goeie cpu (intel) is belangrijk neem geen ssd zijn net nog niet betrouwbaar genoeg voor het produceren.
Videokaart ben je niet nodig voor produceren en voor ram zou ik kingston of corsair gaan
Voor een geluidskaart zou ik een usb doen (is altijd makkelijk) want de asus sonar is meuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 11:24 
 
Hardtraxxer

oké dus externe geluidskaart, en kan ik mijn boxen dan daarop aansluiten ofwat?

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 11:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

xypes schreef:
oké dus externe geluidskaart, en kan ik mijn boxen dan daarop aansluiten ofwat?

gr


Ja hoor maar let wel op de aansluitingen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 12:28 
 
Hardtraxx Addict

Dragenser schreef:
xypes schreef:
Ik moet binnekort een volledige nieuwe pc bestellen, en ik wil wel wat extra's geven voor muziek beter te produceren :) Waar let ik dan op (ram, videokaart, geluidskaart,..)?

Ik ben van plan krk's 6/8's aan te schaffen en kan ik deze dan meteen aansluiten of kan ik beter een externe geluidskaart kopen hiervoor?

gr


Goeie cpu (intel) is belangrijk neem geen ssd zijn net nog niet betrouwbaar genoeg voor het produceren.
Videokaart ben je niet nodig voor produceren en voor ram zou ik kingston of corsair gaan
Voor een geluidskaart zou ik een usb doen (is altijd makkelijk) want de asus sonar is meuk.


Je kan ook een firewire geluidskaart nemen. Aantal aansluitingen is afhankelijk van wat je er op aan wilt sluiten.

mocht je overigens met logic willen werken moet je wel een mac nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 13:40 
 
Hardtraxxer

Het komt er eigenlijk op neer dat iedere moderne mid-range computer voldoet. Het goedkoopste overjarig model dat in een hoekje van de winkel staat moet je alleen niet kopen...
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner