Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 23:24 
 
Hardtraxx Addict

Belangrijk bij de aanschaf is dat je kijkt naar wat je nodig hebt. Gebruik je hardware of enkel je monitor speakers aansluiten en een midi keyboard.

Externe geluidskaarten zijn niet altijd beter dan interne geluidskaarten daar vergissen veel mensen zich ook nogal eens in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 12:21 
 
Hardtraxxer

hey ,

Ik heb een Imac (2011) ( heeft thunderbolt) . Ik wil binnenkort Genelec of KRK monitors halen. en een geluidskaart van niet meer dan 200 euro. Ik heb een keyboard (m-audio). En ik denk dat ik een access virus ga kopen.

Mijn vraag : Wat zou voor mij een goede geluidskaart zijn ? Zo dat ik het beste eruit kan halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 13:48 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:
rummeltje schreef:
hey ,

Ik heb een Imac (2011) ( heeft thunderbolt) . Ik wil binnenkort Genelec of KRK monitors halen. en een geluidskaart van niet meer dan 200 euro. Ik heb een keyboard (m-audio). En ik denk dat ik een access virus ga kopen.

Mijn vraag : Wat zou voor mij een goede geluidskaart zijn ? Zo dat ik het beste eruit kan halen.


Thunderbolt voor minder dan 200 euro zijn er volgens mij niet.



het hoeft ook geen thunderbolt te zijn , ik wil weten of ik dan alles kan aansluiten . niet dat ik later speciaal voor de virus een andere soundcard moet kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 15:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

rummeltje schreef:
Cruelty schreef:
rummeltje schreef:
hey ,

Ik heb een Imac (2011) ( heeft thunderbolt) . Ik wil binnenkort Genelec of KRK monitors halen. en een geluidskaart van niet meer dan 200 euro. Ik heb een keyboard (m-audio). En ik denk dat ik een access virus ga kopen.

Mijn vraag : Wat zou voor mij een goede geluidskaart zijn ? Zo dat ik het beste eruit kan halen.


Thunderbolt voor minder dan 200 euro zijn er volgens mij niet.



het hoeft ook geen thunderbolt te zijn , ik wil weten of ik dan alles kan aansluiten . niet dat ik later speciaal voor de virus een andere soundcard moet kopen.


Ik zou zeggen, neem contact op met je dealer waar je je virus wil gaan kopen, die zal zeker wel advies kunnen geven over welke audiointerface het beste past met je Virus.

Ik heb zelf bij bax-shop onlangs een Focusrite Scarlett 2i2 gekocht, kostte 119,- en doet het prima. Of een virus erop kan weet ik niet, maar denk het haast wel aangezien je er ook instrumenten op kan aansluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 15:26 
 
Hardtraxxer

Dat gaat, was toenstrak ook ff naar deze aan het kijken en ben het ergens tegengekomen.
Wel een mooi ding voor de prijs, misschien mij ook zo ééntje halen denk ik :)

Werkt volgens mij wel niet op 64bit windows XP!

gr xypes
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 15:46 
 
Hardtraxxer

W0uT3R schreef:

Ik zou zeggen, neem contact op met je dealer waar je je virus wil gaan kopen, die zal zeker wel advies kunnen geven over welke audiointerface het beste past met je Virus.

Ik heb zelf bij bax-shop onlangs een Focusrite Scarlett 2i2 gekocht, kostte 119,- en doet het prima. Of een virus erop kan weet ik niet, maar denk het haast wel aangezien je er ook instrumenten op kan aansluiten.


Kan je beter de 8i6 pakken want die heeft ook een midi in en output. Die heb je sowieso nodig voor de Virus A/B/C (of je moet een losse midi interface nemen). De Virus TI (2) is volgens mij van zichzelf een geluidskaart? Als je die neemt maak het niks uit welke audio interface je hebt (voor het aansluiten voor je virus althans)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 16:03 
 
Hardtraxxer

Kan, maar je de output ook gewoon routen via je normale audio interface :) Als het goed is kan de Virus TI zn eigen output opnemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 16:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik wil nu een audio interface kopen waar ik ook mn Virus B op aan kan sluiten.

De Lexicon Lambda die ik op het oog heb heeft 2 opname ingangen. Kan ik deze 2 losse gebruiken om met mn Virus in stereo op te nemen of zal ik dan echt een L & R ingang moeten hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 16:41 
 
Hardtraxxer

Hey iedereen,

Ik ga binnenkort een nieuwe pc halen, en kan er voor €18,95 een FireWire kaart inzetten. Nu vroeg ik me af of een FireWire kaart geluidstechnisch gezien ook beter is als een USB-kaart? Want ik ga na mijn PC een setje monitoren kopen, en daarna een nieuwe geluidskaart...

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 17:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Bakker Fijnebol schreef:
Hey iedereen,

Ik ga binnenkort een nieuwe pc halen, en kan er voor €18,95 een FireWire kaart inzetten. Nu vroeg ik me af of een FireWire kaart geluidstechnisch gezien ook beter is als een USB-kaart? Want ik ga na mijn PC een setje monitoren kopen, en daarna een nieuwe geluidskaart...

Alvast bedankt!


Firewire is sneller dan reguliere USB, dus qua het schrijven/lezen van bestanden. Ik weet niet of geluidstechnisch er ook een beter geluid uit komt maar weet wel dat als je een audiointerface (die je nodig hebt voor je monitoren) wil gaan kopen je 300 tot 400€ kwijt bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 17:49 
 
Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Bakker Fijnebol schreef:
Hey iedereen,

Ik ga binnenkort een nieuwe pc halen, en kan er voor €18,95 een FireWire kaart inzetten. Nu vroeg ik me af of een FireWire kaart geluidstechnisch gezien ook beter is als een USB-kaart? Want ik ga na mijn PC een setje monitoren kopen, en daarna een nieuwe geluidskaart...

Alvast bedankt!


Firewire is sneller dan reguliere USB, dus qua het schrijven/lezen van bestanden. Ik weet niet of geluidstechnisch er ook een beter geluid uit komt maar weet wel dat als je een audiointerface (die je nodig hebt voor je monitoren) wil gaan kopen je 300 tot 400€ kwijt bent.

http://www.bax-shop.nl/firewire-geluids ... tails.html
Neen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 18:08 
 
Hardtraxxer

What the fuck, een geluidskaart van 1,5 kilo???:O
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 18:19 
 
Hardtraxxer

Bakker Fijnebol schreef:
What the fuck, een geluidskaart van 1,5 kilo???:O

Zit gewoon een boel elektronica en magnetisch afschermmateriaal in ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2012 01:16 
 
Hardtraxx Newbie

Ik lees steeds dat firewire sneller is maar dat is niet altijd het geval. Dit gaat alleen op bij firewire 800, wat de
meeste externe geluidskaarten niet zijn. De meeste geluidskaarten zijn firewire 400 en dit wil zeggen 400Mbps. USB 2.0 heeft een snelheid van 480 Mbps, dus sneller als firewire 400. USB 1.x zou ik niet eens meer over nadenken.

Thunderbolt is vele malen sneller, zelfs sneller als USB 3. USB 3 heeft een snelheid rond de 4,8 Gbps. Hier gaat Thunderbolt nog even overheen met 10Gbps.

Maar heb je die snelheid allemaal nodig? Ik zal een voorbeeld geven, ik heb bewust een externe firewire 400 geluidskaart destijds gekocht. Dus eigenlijk de langzaamste, dit heb ik gedaan omdat bij een USB geluidskaart mijn Access Virus ging flippen en mega vertraging gaf.

Het is heel simpel te verklaren. Mijn virus TI, gaat over USB(ik gebruik geen midi) Dit vreet enorm veel bandbreedte, dus die 480Mbps, trekt die dan ook redelijk vol, zeker als je nog meer apparaten op je USB poorten heb zitten. Als je daar ook nog een geluidskaart bij gaat zetten dan heb je enorm veel last van latency omdat alle instructies in de wacht worden gezet en de aanvragen op elkaar staan te wachten omdat je bandbreedte van 480Mbps volloopt en dat merk je in, stotteren, hangen van de virus of krakend geluid. Zelfs met een aparte PCI USB kaart had ik er problemen mee, wel minder maar nog niet helemaal weg.

Firewire handelt zijn instructies(cycles) zelf af via een eigen chip op de controler en zal dan ook weinig tot niets van de CPU vragen, wat uiteindelijk bijna latency vrij is en maakt ondanks dat het trager is als USB 2.0 het wel heel stabiel. De audio interface van de virus zelf, ben ik niet zo weg van, dus heb ik dan ook nog nooit gebruikt en ervaring mee.

Ik weet niet welke software je gaat gebruiken, maar met Cubase(op windows en mac) en Logic heb je het minste gezeur, ik zeg duidelijk minste omdat daar soms ook nog weleens rare dingen gebeuren, dit ligt aan de drivers van Access en kan je ook niet heel veel aan doen en hopen dat ze bij een volgende release van de drivers issues hebben opgelost. Fruityloops in combinatie met een USB geluidskaart en virus TI is vragen om problemen. Staat het forum van Access vol mee. Sowieso moet je bij Fruityloop je virus iets eerder laten starten om hem in sync te krijgen en te houden.

Thunderbolt is echt super voor externe drives, koppelen van je macbook op het scherm van een Imac of zelfs in de toekomst memory of CPU uitbreidingen via Thunderbolt. Een audio interface op Thunderbolt zal ook zo zijn voordelen hebben denk aan uitgebreide DSP's bijvoorbeeld.

Of je een Thunderbolt audio interface gaat vinden voor rond de 200 euro dat betwijfel ik, ik denk eerder rond de 600 a 800 euro. En dan nog moet je je afvragen of je het nodig gaat hebben. Wat ik kan meegeven vanuit mijn ervaring is dat een firewire 400 audio interface en een Access virus TI prima met elkaar samen werken en super stabiel is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2012 08:55 
 
Hardtraxxer

Kan iemand mij ff dit uitleggen: Ik ga binnenkort een setje studiomonitoren halen, zit zelf te denken aan de KRK RP8. Ik zou alleen echt niet weten wat voor een output die dingen hebben... Heb ik voor monitoren ook een externe geluidskaart nodig?(die ik nu heb zat bij mijn Behringer UMX-250)
Want niet dat ik dalijk monitoren koop, maar ze niet kan gebruiken omdat ik geen geschikte geluidskaart heb...

P.S, als dit in het monitorentopic moet: sorry daarvoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2012 21:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kan iemand mij helpen met het zoeken van een externe geluidskaart (usb)
Mijn laptop heeft goeie specs alleen geluid klinkt zeer kut in cubase :(
Echte limiet is 250 pleuro xD

Ik heb er geen verstand van moet gewoon standaard headphone in kunnen.
En moet gewoon echt goed klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2012 22:51 
 
Hardtraxxer

Dragenser schreef:
Kan iemand mij helpen met het zoeken van een externe geluidskaart (usb)
Mijn laptop heeft goeie specs alleen geluid klinkt zeer kut in cubase :(
Echte limiet is 250 pleuro xD

Ik heb er geen verstand van moet gewoon standaard headphone in kunnen.
En moet gewoon echt goed klinken.

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 13:19 
 
Hardtraxx Newbie

ScavengerDJ schreef:
Dragenser schreef:
Kan iemand mij helpen met het zoeken van een externe geluidskaart (usb)
Mijn laptop heeft goeie specs alleen geluid klinkt zeer kut in cubase :(
Echte limiet is 250 pleuro xD

Ik heb er geen verstand van moet gewoon standaard headphone in kunnen.
En moet gewoon echt goed klinken.

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html


Focusrite maakt inderdaad betaalbare en goede geluidskaarten. Ik zou ook voor die gegaan zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2012 13:20 
 
Artiest

Ik zit met een vraag..

Ik heb de Yamaha HS50 boxen gekocht en wil hier graag een externe geluidskaart bij kopen.
Welke geluidskaart raden jullie mij aan en welke kabels moet ik er dan bij bestellen?

Mijn budget is ongeveer 100/120 euro exclusief kabels.

Zelf ook even gekeken en toen kwam ik op deze uit.
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Iemand die over deze geluidskaart wat weet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2012 16:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zirkum schreef:
Ik zit met een vraag..

Ik heb de Yamaha HS50 boxen gekocht en wil hier graag een externe geluidskaart bij kopen.
Welke geluidskaart raden jullie mij aan en welke kabels moet ik er dan bij bestellen?

Mijn budget is ongeveer 100/120 euro exclusief kabels.

Zelf ook even gekeken en toen kwam ik op deze uit.
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Iemand die over deze geluidskaart wat weet?


Ik heb de Focusrite Scarlett 2i2 gekocht voor 119 bij Bax-shop. Staat er nu voor 139, ben er heeeel tevreden mee, echt een lekker apparaatje! De aansluiting hiervan is 3,5 mm jack. Zal bij die M-audio ook wel zo zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2012 21:57 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Zirkum schreef:
Ik zit met een vraag..

Ik heb de Yamaha HS50 boxen gekocht en wil hier graag een externe geluidskaart bij kopen.
Welke geluidskaart raden jullie mij aan en welke kabels moet ik er dan bij bestellen?

Mijn budget is ongeveer 100/120 euro exclusief kabels.

Zelf ook even gekeken en toen kwam ik op deze uit.
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Iemand die over deze geluidskaart wat weet?


Ik heb de Focusrite Scarlett 2i2 gekocht voor 119 bij Bax-shop. Staat er nu voor 139, ben er heeeel tevreden mee, echt een lekker apparaatje! De aansluiting hiervan is 3,5 mm jack. Zal bij die M-audio ook wel zo zijn.


Aan de fotos te zien is t 6,3mm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2012 21:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Oeps, dubbelpost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 22:37 
 
Hardtraxxer

Ik ben van plan om KRK RP8 monitors te kopen met een goede usb geluidskaart.
en ben van plan om later nog een access virus synth te kopen, en die moet geloof ik op de geluidskaart aangesloten worden?? dus heeft iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 13:52 
 
Hardtraxxer

Hangt van de Virus af. Vanaf de Ti is de Virus zelf een geluidskaart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 17:53 
 
Hardtraxxer

Ik moet binnekort een volledige nieuwe pc bestellen, en ik wil wel wat extra's geven voor muziek beter te produceren :) Waar let ik dan op (ram, videokaart, geluidskaart,..)?

Ik ben van plan krk's 6/8's aan te schaffen en kan ik deze dan meteen aansluiten of kan ik beter een externe geluidskaart kopen hiervoor?

gr
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner