Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 17:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Afbeelding

In dit subforum wordt vooral gepraat over het technische aspect van het produceren maar erg weinig over de creatieve kant hiervan. Daarom leek het me leuk om een soort inspiratie verzameltopic te maken. Waar halen jullie je inspiratie vandaan? andere genres, kunst, natuur?

Zelf haal ik veel inspiratie uit andere genres, met name drum n bass en trance. Maar ook bepaalde documentaires kunnen een bron van creativiteit zijn :)

Om zelf maar fftjes te beginnen:

Netsky
Pendulum
natuurdocu's
ruimtedocu's
filosofische docu's

Om wat meer inhoud aan het topic te geven:

Wat was de inspiratie van je laatste track/creatie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 17:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bijna al mijn inspiratie komt van het luisteren naar andere muziek. Vooral Hip Hop.
Weet ook niet hoe het komt maar het gaat als een malle dan altijd. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 18:20 
 
Hardtraxx Elite

Achter de piano gaan zitten en dan vooral niet denken, alleen maar doen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 18:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Casp schreef:

Wat was de inspiratie van je laatste track/creatie?


De aftermovie's van Tomorrowland :P Is ookwel een beetje terug te horen :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 21:00 
 
Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Achter de piano gaan zitten en dan vooral niet denken, alleen maar doen :D


Dat en meestal Films & games. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2015 23:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bij mij altijd als ik op m'n werk ben. Heel raar maar dan krijg ik altijd de beste ideeen (terwijl ik dan geeneens muziek luister).
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 00:46 
 
Hardtraxx Addict

Hier het zelfde. Vooral op school & stage veel inspiratie. Kom je thuis en is alles weg :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 05:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sounds so familiar...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 14:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Inspiratie voor nummers op zich heb ik nooit zo, behalve soms wanneer ik een nummer luister en geïnspireerd ben om een remix te doen (wat uiteindelijk toch niet gebeurt). Voor titels heb ik wel vaak inspiratie. Meestal haal ik die inspiratie uit boeken (vaak filosofische), of games die ik waanzinnig vet vind (met name Myst), of uit wat er dan ook om me heen gebeurt. De natuur, random gesprekken, belangrijke momenten in mijn leven, etc.

Nummers creëren gebeurt me gewoon. Kan het niet anders uitleggen omdat ik het zelf ook nog maar moeilijk begrijp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 18:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Hier het zelfde. Vooral op school & stage veel inspiratie. Kom je thuis en is alles weg :x

Ik heb dat ook wel eens, als ik echt een leuke melodie bijvoorbeeld ineens in me hoofd heb bijvoorbeeld dan record ik gewoon mezelf dat ik het fluit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 20:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Joeyvg schreef:
Hier het zelfde. Vooral op school & stage veel inspiratie. Kom je thuis en is alles weg :x

Ik heb dat ook wel eens, als ik echt een leuke melodie bijvoorbeeld ineens in me hoofd heb bijvoorbeeld dan record ik gewoon mezelf dat ik het fluit.


Hahahaha dat doe ik ook. Een goede methode als je hem dan niet in fl kan krijgen: Neem hem op met audacity ofzo, en maak de noten met je stem heel lang (je moet dus neurieen). En dan in fl (of andere daw) met gtune de noot kijken en invoeren. Het klinkt raar maar bij mij helpt het soms
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 23:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik noteer meestal per direct wat me te binnen schiet zodat ik het later in m'n DAW kan invullen :P ligt er vaak aan wat, maar ik verzin meestal wel een of andere creatieve manier on te herinneren wat ik hoorde. Met streepjes en puntjes een beat noteren en toonsoorten eronder zetten voor instrumentatie bijvoorbeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2015 12:24 
 
Hardtraxx Addict

Film muziek en klassiek werkt vaak goed bij mij.
Over het algemeen komen de melodieën spontaan en uit het niets.

Hoe hele tracks onstaan is een ander verhaal Over t algemeen gebruik ik een willekeurige track als template voor de opbouw en geef ik er op den duur me eige draai aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2015 12:39 
 
Hardtraxx Newbie

M Unic schreef:
Film muziek en klassiek werkt vaak goed bij mij.
Over het algemeen komen de melodieën spontaan en uit het niets.

Hoe hele tracks onstaan is een ander verhaal Over t algemeen gebruik ik een willekeurige track als template voor de opbouw en geef ik er op den duur me eige draai aan.


Het luisteren van klassieke muziek werkt bij mij ook heel goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2015 12:45 
 
Hardtraxxer

Vaak gewoon beginnen met 1 sample, of 1 bepaalde lead of sound.. en vanuit daar ga ik dan een beetje ''jammen'' en vanuit daar uitwerken..
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner