Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 22:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

roalddb schreef:
@ Draidy
nou ik bedoel zoals layeren en eq'en ik ga er vanuit dat je daar equalizen mee bedoelt
mr dan weet ik nog ni wat et betekent mr maak ni uit ik zoek wel ff op als ik tijd heb
heb nu toetsweekie maandag ook nog en dan dinsdag sportdag....


Volgens mij ga jij er echt nog vanuit dat je het volgende week vrijdag allemaal snapt wat het is en hoe het werkt :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 12:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

nee??? mr ik heb zomervakantie weetje en dan heb ik tijd ervoor om van alles te doen??
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 13:09 
 
Artiest

roalddb schreef:
nee??? mr ik heb zomervakantie weetje en dan heb ik tijd ervoor om van alles te doen??


Ja, maar verwacht niet dat iemand hier op het forum je niveau meteen kan opkrikken naar hun eigen niveau zeg maar.
Kijk iedereen hier is behulpzaam genoeg, maar we willen denk ik allemaal duidelijk hebben dat als iemand van ons je zou helpen diegene niet wilt dat het tijdverspilling is geweest omdat het allemaal moeilijker is dan verwacht en je het minder snel op pikt dan verwacht.
Daar waarschuwen we je dan zeg maar voor. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 13:12 
 
Hardtraxxer

ik denk gewoon dat je het beste zeg kunt beginnen met fl, gewoon beetje dingetjes proberen, tut's opzoeken op youtube, en als je vragen hebt gewoon in de topic fruity loops vragen stelt, meestal word je binnen no-time geholpen en heb je antwoord op je vragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 13:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

jo jullie hebbe gelijk ik weet
ben idd al met fl bezg
ik heb 2 tracks gemaakt mr je kunt nou niet echt zegge dat ze goed zijn
hier is er 1 http://www.youtube.com/user/MrRoalddb?f ... vjWo5Ec__4
kick is een sample dat jullie et wete
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 13:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Produceren leer je niet in 1 zomervakantie ;) Probeer je niet te ontmoedigen, maar t is een proces van jaren voordat je verder komt.. Bepaalde dingen kunnen worden uitgelegd, maar t overgrote deel moet je toch echt zelf leren.. Zoals ik eerder al aangaf, ben in Maart naar A-Lusion geweest voor een productie les, en daar echt heel veel geleerd. Heel veel dingen die hij me daar heeft uitgelegd begin ik nu pas door te krijgen.. Alleen uitleg is namelijk niet voldoende ;) Wat voor 1 iemand werkt, werkt misschien niet voor jou en je sound. Je moet je bepaalde dingen eigen maken, zodat je je eigen sound ontwikkeld!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 13:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

jaa ik weet nou wel dak ni in een zomervakantie ga kunne produce
ik heb gezegd dat ik gwon heel veel tijd erin ga steke in de zomervakantie...
xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 13:34 
 
Artiest

roalddb schreef:
jaa ik weet nou wel dak ni in een zomervakantie ga kunne produce
ik heb gezegd dat ik gwon heel veel tijd erin ga steke in de zomervakantie...
xd


Ook zeker doen, al die kennis die je op doet is alleen maar goed voor later!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 13:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja daarom
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 23:16 
 
Hardtraxxer

Ik denk ook dat je pas over 1, 2, misschien meer jaar iets fatsoenlijks kunt posten ^^ heeft bij mij ook de nodige tijd genomen om het een beetje door te krijgen. Technisch, maar ook qua opbouw en sfeer in een nummertje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 12:20 
 
Hardtraxxer

pim schreef:
Ik denk ook dat je pas over 1, 2, misschien meer jaar iets fatsoenlijks kunt posten ^^ heeft bij mij ook de nodige tijd genomen om het een beetje door te krijgen. Technisch, maar ook qua opbouw en sfeer in een nummertje.


en hij kan het zelfs nog steeds niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 13:49 
 
Artiest
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Produceren leer je niet in 1 zomervakantie ;) Probeer je niet te ontmoedigen, maar t is een proces van jaren voordat je verder komt.. Bepaalde dingen kunnen worden uitgelegd, maar t overgrote deel moet je toch echt zelf leren.. Zoals ik eerder al aangaf, ben in Maart naar A-Lusion geweest voor een productie les, en daar echt heel veel geleerd. Heel veel dingen die hij me daar heeft uitgelegd begin ik nu pas door te krijgen.. Alleen uitleg is namelijk niet voldoende ;) Wat voor 1 iemand werkt, werkt misschien niet voor jou en je sound. Je moet je bepaalde dingen eigen maken, zodat je je eigen sound ontwikkeld!

Wat heeft dat gekost :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 14:05 
 
Hardtraxxer

Festuca schreef:
TakkU schreef:
Produceren leer je niet in 1 zomervakantie ;) Probeer je niet te ontmoedigen, maar t is een proces van jaren voordat je verder komt.. Bepaalde dingen kunnen worden uitgelegd, maar t overgrote deel moet je toch echt zelf leren.. Zoals ik eerder al aangaf, ben in Maart naar A-Lusion geweest voor een productie les, en daar echt heel veel geleerd. Heel veel dingen die hij me daar heeft uitgelegd begin ik nu pas door te krijgen.. Alleen uitleg is namelijk niet voldoende ;) Wat voor 1 iemand werkt, werkt misschien niet voor jou en je sound. Je moet je bepaalde dingen eigen maken, zodat je je eigen sound ontwikkeld!

Wat heeft dat gekost :P


volgens mij staat die informatie allemaal op deze site;
http://www.lussive.nl/lussive/home/nl/
(is eerder gepost door iemand.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2011 12:25 
 
Hardtraxxer

Zoals velen hebben gezegd.. het is niet makkelijk om te producen. Normaal kan je niet op 1,2,3 iets in elkaar steken.
Je moet eigenlijk volgende dingen zeker onder de knie hebben
1. opbouw van je track
2. je synth goed kennen en ermeer kunnen werken
3. Leren EQen
4. Leer je geluiden een plaats te geven. (bijvoorbeeld door volumes goed te regelen, panning, ...) bepaalde dingen die veel aandacht nodig hebben zouden het best in't midden van je gehoor zitten. Andere, minder belangrijke dingen kan je dan pannen naar buiten (links / rechts)
5. Leer mixdown (-> Dit is eigenlijk het moeilijkst en is eigenlijk alle bovenvermelde punten + leren je geluiden een juiste volume te geven. Niet dat je alles even luid zet, want dan ga je "clippen" (in't rood gaan)).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2011 12:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Festuca schreef:
TakkU schreef:
Produceren leer je niet in 1 zomervakantie ;) Probeer je niet te ontmoedigen, maar t is een proces van jaren voordat je verder komt.. Bepaalde dingen kunnen worden uitgelegd, maar t overgrote deel moet je toch echt zelf leren.. Zoals ik eerder al aangaf, ben in Maart naar A-Lusion geweest voor een productie les, en daar echt heel veel geleerd. Heel veel dingen die hij me daar heeft uitgelegd begin ik nu pas door te krijgen.. Alleen uitleg is namelijk niet voldoende ;) Wat voor 1 iemand werkt, werkt misschien niet voor jou en je sound. Je moet je bepaalde dingen eigen maken, zodat je je eigen sound ontwikkeld!

Wat heeft dat gekost :P


160 euro d8 ik, het is een eenmalige sessie van 4 uur met een uurprijs van 40 euro. Als ik wat geld heb ga ik zelf ook een keertje langs, ik hoor er echt hele goede dingen over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2011 19:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Rayn schreef:
Zoals velen hebben gezegd.. het is niet makkelijk om te producen. Normaal kan je niet op 1,2,3 iets in elkaar steken.
Je moet eigenlijk volgende dingen zeker onder de knie hebben
1. opbouw van je track
2. je synth goed kennen en ermeer kunnen werken
3. Leren EQen
4. Leer je geluiden een plaats te geven. (bijvoorbeeld door volumes goed te regelen, panning, ...) bepaalde dingen die veel aandacht nodig hebben zouden het best in't midden van je gehoor zitten. Andere, minder belangrijke dingen kan je dan pannen naar buiten (links / rechts)
5. Leer mixdown (-> Dit is eigenlijk het moeilijkst en is eigenlijk alle bovenvermelde punten + leren je geluiden een juiste volume te geven. Niet dat je alles even luid zet, want dan ga je "clippen" (in't rood gaan)).


Ik gebruik 2 lagen van een synt 1 in het midden en de andere uit het midden halen, krijg je een lekker volle/breede synt!
Voor kick gebruik je het niet ! die moeten altijd in het midden staan,het gaat er meer om dat je de synt om je kick laat vormen,dus het opvult achter de kick.
Als je hier mee bezig bent praat je eigelijk alweer over masteren!
Vocals laat ik ook in het midden staan!
Een krachtige plugin die je kan gebruiken bvd,zit in wave bundle s1.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 08:58 
 
Artiest

Ik zou uitkijken, geluiden pannen kan ronduit irritatie opwekken als het te vaak terug komt, je moet wel rekening houden met stereo en mono. Naja, je moet niets, maar vroeger toen poep nog met de korte oe geschreven werd was het vaak zo dat kicks mono waren en synths stereo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2011 00:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SMH schreef:
Markienl schreef:
Als je dan les neemt, neem dan les van een pro,

http://www.lussive.nl/lussive/home/nl/

Ik ben ook bij Onne geweest, dan moet je zeker wel wat van de muziek afweten hoor! (niet opschepperig bedoeld). Maar je kan er niet zo effe heen gaan en zeggen leer me hardstyle maken, dat kan niet. En er gaan ook járen overheen voordat je professioneel kan producen


Ben ik ook geweest, goede ervaring mee gehad, zeker, misschien ga ik zelfs vaker terug. :) Het was voor mij 2 uur rijden er naartoe maar zeker de moeite waard geweest! :thumbup:

Dan zullen sommige denken, waarom horen we niks van jou? Nou, daar heb ik zelf mijn eigen redenen voor, één belangrijke is dat ik pas release waarneer ik zelf helemaal tevreden ben, vindt dat je in deze tijd het niet red door een gemiddelde kwaliteit plaat uit te brengen, dus vandaar.. Ik hoop dat mijn vooruitgang zo blijft gaan dat jullie zeker nog van mij gaan horen! :P ook niet opschepperig bedoeld, maar heb het gevoel dat er steeds meer in zit en dat lijkt me toch positief :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2011 17:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eerst zul je geluiden moeten kunnen ontleden en begrijpen. Al ben ik het er niet mee eens dat producen tijdgebonden is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2011 17:59 
 
Artiest

Tijd gebonden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2011 19:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Tijd gebonden?


Meerdere mensen geven aan dat pas na lange tijd er goede producties gemaakt kunnen worden. Ik ben van mening dat je dat zelf in de hand heb. Het grote probleem ligt hem dan naar mijn mening niet in de software zelf maar in hoe geluiden en tracks gebouwd zijn. Snappen is net zo belangrijk als kunnen! Literatuur opzoeken is dan ook net zo belangrijk :)

Natuurlijk zit er ook een groot aandeel ervaring en vaardigheid in maar de slaagkans van een track is niet alleen maar afhankelijk van het technische kloppen. Genoeg hardstyle producties die in theorie technisch van bijna amateur niveau zijn maar toch hits worden.

ik denk dat wanneer je, je volledig zou richten op produceren je in een paar maanden al heel ver kunt komen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2011 20:14 
 
Artiest

Niet geheel mee eens, jij zegt in feite dat als er een les zou bestaan waarbij je puur theorie leert over sounds etc dat je een goede producer kunt worden? Practice makes perfect in zulke gevallen, je wordt ook geen briljant voetballer door elke avond naar Messi te kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2011 23:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Produceren is ook nog is iets heel persoonlijks. Wat voor een ander een goeie methode is, werkt niet specifiek voor jou.. Je zal echt je eigen draai moeten vinden, en je eigen sound moeten ontdekken. Dit leer je niet in een boek, dit leer je echt alleen door te doen..!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 01:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Niet geheel mee eens, jij zegt in feite dat als er een les zou bestaan waarbij je puur theorie leert over sounds etc dat je een goede producer kunt worden? Practice makes perfect in zulke gevallen, je wordt ook geen briljant voetballer door elke avond naar Messi te kijken.


Nee dit zeg ik niet precies althans het is niet de boodschap die ik probeerde over te brengen. Ik zeg dat een randvoorwaarde is dat je de theorie snapt achter muziek en dat alleen wanneer je weet wat je doet je effectief bezig bent. Als je niet weet wat je doet kan je nooit je echte potentieel bereiken.

De vergelijking met een voetballer gaat eigenlijk niet op natuurlijk maar goed je hoeft geen technisch kundige voetballer te zijn om op hoog niveau te spelen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 10:47 
 
Hardtraxxer

Dates:
Nederland and België:
Datum voor eerst volgende masterclasses is nog niet bekend.

Mocht je deel willen nemen aan de Masterclass meld je dan aan middels een e-mail naar:
training @ robpapen.com (zonder spaties voor en na @ teken)
Betaling a contant op de cursus dag. Kosten Euro 125 (incl. btw) en Euro 110 voor "The Dutch Synth Forum" leden.


Wat houdt deze Masterclass in:
Deze eendaagse training van dik 4 uur is bedoelt om meer vaardigheden te verkrijgen bij het veranderen van sounds of het maken van nieuwe sounds. Op geheel eigen wijze wordt de synthesizer (natuurlijk ook de sampler) oftewel subtractieve synthese uitgelegd.
Dit middels door Rob's eigen ontwikkelde methode. Aan de hand van praktische voorbeelden, een boekje en de [The 4 Element Synth] word een stevige basis gelegd voor iedere cursist. Tijdens de masterclass word ook actief ingesprongen op vragen van cursisten.
Er zijn geen specifieke kennis eisen om mee te kunnen doen aan deze masterclass training.
Lees hier een verslag (2 pag.) op het Dutch Synth Forum.

Bron: http://www.robpapen.com/masterclass-nl.html

:thumbsup: Succes! :clap:
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner