Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 19:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hallo,

ik heb net mijn krk rp5's binnen gekregen, maar er zit geen bekabeling bij. hoort dat zo? en zo ja, weten jullie waar je die apart bij kan bestellen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 19:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

please antwoord, ik ben er al achter dat ik 2 rca kabels nodig heb, waar kan ik die krijgen, echt alsjeblieft als je dit leest, antwoord.. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 19:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dat hoort zo ;)
RCA kabel kan je hier kopen:
http://www.bax-shop.nl/tulp-/-rca-kabel ... tails.html
natuurlijk zijn er ook andere lengtes ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 19:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ok, en mag ik misschien ook vragen hoe ze de computer in gaan (sorry ik ben hier niet zo goed in ^^ ). zijn daar 2 aparte ingangen voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 19:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

WhiteNoisez schreef:
ok, en mag ik misschien ook vragen hoe ze de computer in gaan (sorry ik ben hier niet zo goed in ^^ ). zijn daar 2 aparte ingangen voor?

dan moet ik even wat meer weten.
Ik heb de krk rp5 even opgezocht en er zit geen RCA ingang in, dus het was sowieso de verkeerde kabel.
EDIT: Nevermind, niet goed gekeken. Er zit wel RCA ingang in :$ Maar dan nogsteeds moet ik weten wat voor output je hebt.
Werk je met een externe geluidskaart? Of wat voor output heb je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 19:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik heb precies deze gekocht: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/krk-rp-5-g2-se-witte-dj/studio-monitor-set-+-gratis-mopads/product-details.html. ik werk met een interne geluidskaart, welke precies weet ik niet.. wat is output? xD :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 19:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding
Wat je aan de rechterkan ziet. die 3 kleine rondjes. heb je zo'n soort output op je computer (dus waar het geluid uitkomt)
Zoja, zou je minimaal 1 zo'n rondje op je computer moeten hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 19:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja dat klopt helemaal! weet jij wat ik dan moet doen om die speakers aan de praat te krijgen?

EDIT: misschien was het een rare vraag, dus ik stel hem nog eens.

weet jij dan welke kabel je nodig hebt om krk's te verbinden met de computer?

alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 20:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan zou je zoiets
http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab- ... tails.html

of zoiets
http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab- ... tails.html

kunnen nemen ;)
en dan heb ik niet naar de lengte van de kabels gekenen, dat moet je zelf doen ;)


Hopelijk snap je het nu. Anders hoor ik het wel ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 20:08 
 
Hardtraxxer

ik adviseer toch XLR kabels, deze zijn gebalanceerd :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 20:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

bedankt guys :thumbsup:. eens kijken of ze die bij de mediamarkt hebben :thumbup:. het zijn inderdaad de XLR's ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 20:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Distattack schreef:
ik adviseer toch XLR kabels, deze zijn gebalanceerd :thumbup:

Ik heb dat vaker gehoord. En heb zelf ook XLR
Maar wat houd dat nou eigenlijk in, dat ze gebalanceerd zijn?

WhiteNoisez schreef:
bedankt guys :thumbsup:. eens kijken of ze die bij de mediamarkt hebben :thumbup:. het zijn inderdaad de XLR's ^^

Mooi!
Succes ermee :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 22:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Betekend dat ze een flink stuk minder gevoelig zijn voor storingen van buitenaf, met name belangrijk op langere afstanden... Als je namelijk meerdere kabels over elkaar hebt lopen, dan kan dit heel snel gaan storen.. Normaal merk je dit nauwelijks, maar productie monitoren zijn daarin een stuk gevoeliger
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2011 10:03 
 
Hardtraxx Addict

On de geluidskaart van je computer zal waarschijnlijk wel Mini jack moeten. Externe geluidskaart is het meestal gewoon Jack.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2011 16:22 
 
Hardtraxxer

TakkU schreef:
Betekend dat ze een flink stuk minder gevoelig zijn voor storingen van buitenaf, met name belangrijk op langere afstanden... Als je namelijk meerdere kabels over elkaar hebt lopen, dan kan dit heel snel gaan storen.. Normaal merk je dit nauwelijks, maar productie monitoren zijn daarin een stuk gevoeliger


Ja klopt helemaal.
XLR heeft 3 pinnen, een -1, een 0 en een +1 pool. Samen is dat 0, dus heb je (als het goed is) nooit ruis.

Ongebalanceerd heeft maar 2 pinnen, een 0 en een +1, samen is dat +1. Oftewel: het is niet in balans, vandaar dat die extra spanning snel beïnvloed word door spanningen van buitenaf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2011 14:37 
 
Hardtraxxer

MRN schreef:
TakkU schreef:
Betekend dat ze een flink stuk minder gevoelig zijn voor storingen van buitenaf, met name belangrijk op langere afstanden... Als je namelijk meerdere kabels over elkaar hebt lopen, dan kan dit heel snel gaan storen.. Normaal merk je dit nauwelijks, maar productie monitoren zijn daarin een stuk gevoeliger


Ja klopt helemaal.
XLR heeft 3 pinnen, een -1, een 0 en een +1 pool. Samen is dat 0, dus heb je (als het goed is) nooit ruis.

Ongebalanceerd heeft maar 2 pinnen, een 0 en een +1, samen is dat +1. Oftewel: het is niet in balans, vandaar dat die extra spanning snel beïnvloed word door spanningen van buitenaf.


hey dat met die 3 pinnen wist ik niet, maar idd wel logisch! weer wat geleerd vandaag :)!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2011 15:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

was ff naar de mediamarkt geweest, en toch maar de RCA gedaab :$ werken harstikke goed, echt helemaal geen ruis enzo dus :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2011 20:59 
 
Hardtraxxer

joun keus, maar op zon bedrag wil ik zeker van zijn dat ik goed geluid heb, en voor 300 boxen en voor nog geen 2 tientjes kabels kan het geen kwaad imo. maar als ze goed doen is het mooi :)!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2011 00:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap dat nooit he mensen geven een vermogen uit aan speakers maar gaan dan bezuinigen op de bekabeling :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2011 00:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
Ik snap dat nooit he mensen geven een vermogen uit aan speakers maar gaan dan bezuinigen op de bekabeling :lol:

precies
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2011 19:18 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
Ik snap dat nooit he mensen geven een vermogen uit aan speakers maar gaan dan bezuinigen op de bekabeling :lol:


haha +1
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 19:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
mrazura schreef:
Ik snap dat nooit he mensen geven een vermogen uit aan speakers maar gaan dan bezuinigen op de bekabeling :lol:

precies

Of dat ze dan muziek in kutkwaliteit gaan luisteren :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 20:01 
 
Hardtraxxer

:lol:

Dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan je speakers ligt
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner