Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 03:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
voor de mensen die de overstap van logic 9 naar logic pro X gemaakt hebben, is het echt een grote stap vooruit? is het de moeite waard? is het niet ontzettend onhandig om weer 32 bit plugs opnieuw moet downloaden en een hele hoop van deze plugins nog niet 32 bit beschikbaar zijn?

wat raden jullie aan?


Ik zit met hetzelfde probleem met de 32-bit plugins, daarom blijf ik gewoon bij logic pro 9. Het enigste verschil in mijn ogen zijn de verandering qua workflow, wat wel degelijk fijner werkt, en de extra plugins die apple er bij doet. Persoonlijk vind ik het niet waard om voor die dingen plugins zoals bijv. sylenth niet te kunnen gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 09:59 
 
Hardtraxx Elite

Squid schreef:
Pantermaat schreef:
voor de mensen die de overstap van logic 9 naar logic pro X gemaakt hebben, is het echt een grote stap vooruit? is het de moeite waard? is het niet ontzettend onhandig om weer 32 bit plugs opnieuw moet downloaden en een hele hoop van deze plugins nog niet 32 bit beschikbaar zijn?

wat raden jullie aan?


Ik zit met hetzelfde probleem met de 32-bit plugins, daarom blijf ik gewoon bij logic pro 9. Het enigste verschil in mijn ogen zijn de verandering qua workflow, wat wel degelijk fijner werkt, en de extra plugins die apple er bij doet. Persoonlijk vind ik het niet waard om voor die dingen plugins zoals bijv. sylenth niet te kunnen gebruiken.


Ik gebruik zelf gewoon 9. Ziet er imo veel mooier en duidelijker uit. Heb nooit echt met X gewerkt alleen wat geprobeerd maar zie het voordeel niet echt. Moet dan alle shortcuts weer opnieuw leren en ik hou niet van een zwarte layout. Maar als je toch Logic X wil met sylenth zou je dit kunnen proberen. Zelf niet geprobeerd maar wel goede dingen over gehoord: http://www.macprovideo.com/hub/logic-pro/how-to-run-32-bit-plug-ins-in-logic-pro-x
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 13:25 
 
Hardtraxxer

tot nu toe nog niet overtuigd dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 23:02 
 
Hardtraxxer

Ik gebruik wel Logic Pro X en voor mijn 32 bit effect en synth plugins gebruik ik 32 lives van Sound Radix. Dat programma werkt als een soort converter die je 32 bit plugins converteert zodat je ze in Logic Pro X kan gebruiken, werkt perfect :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 19:52 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Sorry, even off topic.
Ik ben van plan een M-Audio midi-controller aan te schaffen, maar welke beetje betaalbare externe geluidskaart raden jullie aan of juist af?
Ik heb tot ongeveer 160 euro te besteden voor de geluidskaart.

Bax-shop raadde deze aan:

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 20:12 
 
Hardtraxx Elite

Ryan Marsman schreef:
Sorry, even off topic.
Ik ben van plan een M-Audio midi-controller aan te schaffen, maar welke beetje betaalbare externe geluidskaart raden jullie aan of juist af?
Ik heb tot ongeveer 160 euro te besteden voor de geluidskaart.

Bax-shop raadde deze aan:

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html


wat wil je ermee doen? midicontrollers, microfoon etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 20:14 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik ben van plan er een M-Audio Ogygen midi controller op aan te sluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 22:21 
 
Hardtraxx Elite

Dan zou ik gaan voor diegene die bax aanraad. Zeer stabiel en betrouwbaar en goeie snelheid..
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 22:34 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Helemaal goed. Bedankt Tim!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 22:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je hebt toch geen externe geluidskaart nodig om de Oxygen aan te sluiten? Ik prik mijn Axiom er iig zo met een usb'tje in. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2014 12:23 
 
Hardtraxx Elite

Bushman schreef:
Je hebt toch geen externe geluidskaart nodig om de Oxygen aan te sluiten? Ik prik mijn Axiom er iig zo met een usb'tje in. :$


Geluidskaart is meestal sneller en als je monitoren hebt heb je er sowieso 1 nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2014 22:48 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Oke. Nou ik wil met de tijd ook monitoren aanschaffen, dus kan ik beter gelijk de geluidskaart aanschaffen.
Geluidskaart koop ik nieuw, maar er staan nog nette M-Audio midi-controllers op Marktplaats zag ik.
Ik denk dat ik voor de M-audio 49 ES of de M-Audio Ogygen 49 ga.

Voor de monitoren maar even doorsparen nog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2015 22:14 
 
Hardtraxxer

kan iemand mijn helpen hoe ik het volgende probleem kan oplossen?
ik krijg sinds vandaag de volgende melding met logix pro x


The plug-in named “Sylenth1” isn’t available on your system

ik gebruik 32 lives.

ik kan vele plugins niet meer gebruiken, niet alleen sylenth.
ik ben hopeloos :(

hoop dat iemand kan vertellen hoe ik dit kan fixen
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 01:33 
 
Artiest

Ik ga morgen waarschijnlijk een MacBook Pro kopen met Logic Pro 9.
Misschien een domme vraag, maar moet je voor ClipDistortion extra betalen of zit het er vast in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 02:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SoundEnergizer schreef:
Ik ga morgen waarschijnlijk een MacBook Pro kopen met Logic Pro 9.
Misschien een domme vraag, maar moet je voor ClipDistortion extra betalen of zit het er vast in?


Ik dacht eraan vast aangezien het Logic Clip Distortion heet
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 13:03 
 
Hardtraxx Elite

Zit er in, logic is voor zover ik weet gewoon 1 pakket met de daw en alle standaard plugins
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 13:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SoundEnergizer schreef:
Ik ga morgen waarschijnlijk een MacBook Pro kopen met Logic Pro 9.
Misschien een domme vraag, maar moet je voor ClipDistortion extra betalen of zit het er vast in?

Volgens mij wel!
Ik weet niet of je gaat upgraden naar OS x 10 (Yosemite) Ik weet niet of Logic Pro 9 ondersteund word door OS X 10, had daar laats iets over gelezen (weet alleen niet meer waar >.< )
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 13:52 
 
Artiest

TBA-ID schreef:
SoundEnergizer schreef:
Ik ga morgen waarschijnlijk een MacBook Pro kopen met Logic Pro 9.
Misschien een domme vraag, maar moet je voor ClipDistortion extra betalen of zit het er vast in?

Volgens mij wel!
Ik weet niet of je gaat upgraden naar OS x 10 (Yosemite) Ik weet niet of Logic Pro 9 ondersteund word door OS X 10, had daar laats iets over gelezen (weet alleen niet meer waar >.< )

Als ik hem heb zal ik eerst is kijken wat voor versie erop staat, heb gehoord dat Logic Pro 9 beter en fijner is dan Logic Pro X.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 15:11 
 
Hardtraxxer

Ik gebruik logic pro x nu een half jaar, werkt prima! 32 bit plugins zijn outdated, tegenwoordig zijn er veel betere plugins die ook easy 2 use zijn zoals sylenth1 en 64 bit zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2015 01:20 
 
Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
kan iemand mijn helpen hoe ik het volgende probleem kan oplossen?
ik krijg sinds vandaag de volgende melding met logix pro x


The plug-in named “Sylenth1” isn’t available on your system

ik gebruik 32 lives.

ik kan vele plugins niet meer gebruiken, niet alleen sylenth.
ik ben hopeloos :(

hoop dat iemand kan vertellen hoe ik dit kan fixen

Heb je 32 lives gekocht of heb je de gecrackte? Die laatste werkt namelijk voor geen meter. Als je je 32 bit plugins echt wil blijven gebruiken kan je de investering maken en anders zoeken naar alternatieve plugins die wel 64 bit zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 12:14 
 
Hardtraxxer

Hoe kan het als ik 2 bestaande tracks in logic breng voor een mashup te maken, dat deze na het bounce zachter klinkt? Bounce ik verkeerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 12:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Probeer eens te exporteren? Lukt t dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 13:07 
 
Hardtraxx Elite

Pantermaat schreef:
Hoe kan het als ik 2 bestaande tracks in logic breng voor een mashup te maken, dat deze na het bounce zachter klinkt? Bounce ik verkeerd?

Heb je iets gedaan met limiters o.i.d. of heb je aan het volume gezeten? Stond normalize aan tijdens het bouncen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 13:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
Hoe kan het als ik 2 bestaande tracks in logic breng voor een mashup te maken, dat deze na het bounce zachter klinkt? Bounce ik verkeerd?


Wanneer je in het menu zit van het bounce, staat er een vinkje of balkje met "Normalize", dit moet je ten alle tijden uitzetten, dit is net zoals de standaard limiter wat fruity loops heeft. Het compressed je sounds tot een bepaald niveau :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 20:24 
 
Hardtraxxer

kan iemand mij helpen met het volgende:
ik zou graag willen weten hoe je in logic bijvoorbeeld een kick kan laten versnellen of een andere sample.
ik heb dit ook al gevraagd in het topic hoe en wat.

in het onderstaande filpmje op 1.40m hoor je wat ik bedoel.
in effectrix ben je maar beperkt met lengte.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner