Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 16:43 
 
Hardtraxxer

Aangezien er al een topic is over Fruity Loops en Cubase nu ook een over Logic. Volgens mij zijn er wel een aantal mensen hier op het forum die dit gebruiken.

Dus brand maar los met vragen/tips etc. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 16:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Woodside schreef:
Aangezien er al een topic is over Fruity Loops en Cubase nu ook een over Logic. Volgens mij zijn er wel een aantal mensen hier op het forum die dit gebruiken.

Dus brand maar los met vragen/tips etc. :thumbsup:

Waarom draait dit programma alleen op mac?
doen andere daw's toch ook niet moeilijk over. :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 17:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

T is een product van Apple zelf, die volledig gebouwd is rond OSX' Core Audio. Gebruik Logic nu al een aardige tijd, en vind t echt by far de beste DAW!! Heb Cubase ook wel is geprobeerd, maar Cubase mist toch een hoop gebruiksgemak tov Logic.. Daarnaast zijn de standaard plugins van Logic van erg hoge kwaliteit. Clip Distortion = :thumbsup: :thumbsup: :worship: :worship: Zou niet weten wat ik zonder die plugin zou moeten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 17:05 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
T is een product van Apple zelf, die volledig gebouwd is rond OSX' Core Audio. Gebruik Logic nu al een aardige tijd, en vind t echt by far de beste DAW!! Heb Cubase ook wel is geprobeerd, maar Cubase mist toch een hoop gebruiksgemak tov Logic.. Daarnaast zijn de standaard plugins van Logic van erg hoge kwaliteit. Clip Distortion = :thumbsup: :thumbsup: :worship: :worship: Zou niet weten wat ik zonder die plugin zou moeten!

Dit dus :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 17:25 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb een tijdje terug Mac osx als dualboot geinstalleerd (dus op een non-apple systeem) en dan gewoon mac en windows 7 op een systeem.
Is even kutten maar als je klaar bent werkt hij opzich wel goed, maar vind Logic toch wat minder fijn werken vergeleken met FL studio (vind ik van cubase trouwens ook)

Maar de standaart plugins in logic zijn zeker goed, en heel logic ziet er beter uit dan FL studio :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 18:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben sinds een tijdje ook overgestapt op logic. Werkt voor mij het meest intuïtief en het gemakkelijkst :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 00:45 
 
Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Ik heb een tijdje terug Mac osx als dualboot geinstalleerd (dus op een non-apple systeem) en dan gewoon mac en windows 7 op een systeem.
Is even kutten maar als je klaar bent werkt hij opzich wel goed


Heb ook gekeken om dit te gaan doen, maar is me toch een heel gedoe, snap dr geen hol van! xd

takku schreef:
Clip Distortion = :thumbsup: :thumbsup: :worship: :worship: Zou niet weten wat ik zonder die plugin zou moeten!


Waarom spreekt iedereen zo lovend over die clip distortion? Is ie echt zo goed? Begin het gevoel te krijgen dat ik iets mis :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 00:51 
 
Artiest

pim schreef:
Waarom spreekt iedereen zo lovend over die clip distortion? Is ie echt zo goed? Begin het gevoel te krijgen dat ik iets mis :P


Ik denk eerder omdat headhunterz in zijn livestream heeft gezegt dat hij goed is.. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 01:54 
 
Hardtraxx Addict

pim schreef:
Joeyvg schreef:
Ik heb een tijdje terug Mac osx als dualboot geinstalleerd (dus op een non-apple systeem) en dan gewoon mac en windows 7 op een systeem.
Is even kutten maar als je klaar bent werkt hij opzich wel goed


Heb ook gekeken om dit te gaan doen, maar is me toch een heel gedoe, snap dr geen hol van! xd

takku schreef:
Clip Distortion = :thumbsup: :thumbsup: :worship: :worship: Zou niet weten wat ik zonder die plugin zou moeten!


Waarom spreekt iedereen zo lovend over die clip distortion? Is ie echt zo goed? Begin het gevoel te krijgen dat ik iets mis :P


Ja je moet ook maar net een goede versie hebben, ik heb een stuk of 4 versies moeten branden voordat er een werkte. En de clip distortion heeft wel een lekkere sound maar het is niet zo dat je meteen een dikke kick hebt als je de clip distortion gebruikt. (zou hem wel graag in FL willen hebben :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 10:19 
 
Hardtraxx Addict

Doolittle schreef:
pim schreef:
Waarom spreekt iedereen zo lovend over die clip distortion? Is ie echt zo goed? Begin het gevoel te krijgen dat ik iets mis :P


Ik denk eerder omdat headhunterz in zijn livestream heeft gezegt dat hij goed is.. :lol:


Niet alleen HHZ, Zany gebruikte hem in de fusion labs sessie en Corey ook in een kick filmpje. Het mooie is altijd dat al die artiesten zeggen dat ze de clip distortion in logic gebruiken, maar dat iedere distortion het kan, maar het is natuurlijk niet voor niets dan ze allemaal clip distortion gebruiken haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 19:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja ik gebruik de clip dist alleen maar omdat HHZ t gebruikt :') als je de plugin niet kent, oordeel dan ook niet ;)
Clip dist geeft een hele mooie klank, die ook goed te regelen is... Geen rare ruis wat je bij Camelphat of Devastator nog wel is krijgt... T is gewoon een hele goeie distortion! Maar t is idd niet zo dat je met de clip dist magisch een goeie kick krijgt hoor.. Je zal er alsnog veel me moeten doen om een goeie kick te hebben. Helpt wel natuurlijk als je een mooie klank eruit kan halen, waardoor je minder nabewerking hoeft te doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2012 20:26 
 
Hardtraxx Elite

Sanderson schreef:
Woodside schreef:
Aangezien er al een topic is over Fruity Loops en Cubase nu ook een over Logic. Volgens mij zijn er wel een aantal mensen hier op het forum die dit gebruiken.

Dus brand maar los met vragen/tips etc. :thumbsup:

Waarom draait dit programma alleen op mac?
doen andere daw's toch ook niet moeilijk over. :huh:


Fruity loops draait ook alleen op windows? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2012 20:30 
 
Hardtraxx Elite

ik produceer nu ongeveer 6 maanden, en ben gelijk met logic begonnen, eerst snapte ik er ook echt niks van, en vond ik het maar niks en wilde ik liever FL, maar na veel oefenen blijf ik toch bij logic! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2012 21:46 
 
Hardtraxx Addict

tijntjuh120 schreef:
ik produceer nu ongeveer 6 maanden, en ben gelijk met logic begonnen, eerst snapte ik er ook echt niks van, en vond ik het maar niks en wilde ik liever FL, maar na veel oefenen blijf ik toch bij logic! :D


Als je eenmaal een programma kent dan is overstappen ook niet zo moeilijk. Je hebt dan alles zo gevonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2012 22:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Persoonlijk vindt ik Logic pro veruit de beste DAW, het gebruiksgemak is in mijn ogen onovertroffen. Ben een lange tijd geleden helemaal overgestapt op windows waardoor met logic produceren ook onmogelijk is geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2012 13:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik gebruik ook Logic! Ook al ben ik nog lang geen goede producer oid, vind ik het wel echt super chill werken! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:41 
 
Hardtraxx Elite

weet iemand hoe je de piano roll in een apart venster kunt krijgen? :$
heb het ooit perongeluk voor elkaar gekregen maar weet niet meer hoe :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 14:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als je bovenaan in de menubalk op Window klikt kan je alle schermen een eigen venster geven ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 17:33 
 
Hardtraxx Elite

TakkU schreef:
Als je bovenaan in de menubalk op Window klikt kan je alle schermen een eigen venster geven ;)

oke bedankt! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 19:15 
 
Hardtraxx Newbie

tijntjuh120 schreef:
weet iemand hoe je de piano roll in een apart venster kunt krijgen? :$
heb het ooit perongeluk voor elkaar gekregen maar weet niet meer hoe :P



cmd + 6
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 19:51 
 
Hardtraxx Elite

had m al bij hoe/wat produceren neergezet ook maar even hier :D

kan iemand mij een korte uitleg geven over de tuner in logic?
alvast bedankt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 23:03 
 
Hardtraxx Veteran

tijntjuh120 schreef:
had m al bij hoe/wat produceren neergezet ook maar even hier :D

kan iemand mij een korte uitleg geven over de tuner in logic?
alvast bedankt :P

Simpel, gooi hem op je master, laat wat afspelen, en hij verteld je de noten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 09:01 
 
Hardtraxx Elite

RAW-vizion schreef:
tijntjuh120 schreef:
had m al bij hoe/wat produceren neergezet ook maar even hier :D

kan iemand mij een korte uitleg geven over de tuner in logic?
alvast bedankt :P

Simpel, gooi hem op je master, laat wat afspelen, en hij verteld je de noten ;)


oke bedankt :) , dus bijv. als je kick vals pitcht dan laat de tuner zien op welke noot hij wel moet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 11:03 
 
Hardtraxx Addict

Lijkt mij dat de tuner enkel aangeeft welke noot er wordt gespeeld. Een tuner kan niet weten welke noot jij wilt hebben he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 12:27 
 
Hardtraxxer

beste logic users !
ik ben sinds kort ook overgestapt van fl naar logic.
werkt echt top, heb zeker geen spijt ! :love:

maar ik baal er wel van dat ik nexus (team dynamics )maar niet geïnstalleerd kan krijgen ,want die geeft steeds een foutmelding ? :cry:
dan geeft die aan dat het mapje niet in components kan geplaatst worden.
iemand een oplossing of een goede link waar ik hem opnieuw kan installeren ? :worship:

Ik zoek ook al een tijdje een profesionele kick pitch methode.
ik doe het in ultrabeat(drag&drop samples) maar ik krijg er niks lekker uit .

:whistle:
1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner