Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 19:29 
 
Hardtraxx Addict

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een synthesizer die goed bij me past.
Ik produceer vooral melodische hardstyle, een beetje te vergelijken met Toneshifterz (dan weten jullie wat voor sounds ik ong. wil maken).
Zelf denk ik aan de Acces Virus Polar TI 2. :)
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn en of jullie andere synthesizers voorstellen!

Alvast bedankt! :D

EDIT:
Hou er wel rekening mee dat ik binnekort pas 15 word. Ik wil dus natuurlijk geen jaar hoeven oefenen tot ik eindelijk wat fatsoenlijke geluiden uit mijn synthesizer krijg.
Ik snap natuurlijk wel dat ik met elke synthesizer moet oefenen en om moet leren gaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 19:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

lol 14year old goes virus TI2
maarrehh...

Met een ti2 kan je vast wel iets vets maken lijkt me
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 19:59 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Frazyr schreef:
lol 14year old goes virus TI2
maarrehh...

Met een ti2 kan je vast wel iets vets maken lijkt me


de jeugd van tegenwoordig, is er vroeg bij jonge >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 21:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je daar het geld voor (over) hebt kun je die Polar TI2 kopen,
maar er zijn ook goede software synths hoor, Zebra2 of Massive al eens geprobeerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 22:25 
 
Hardtraxxer

Echt WAAROM zou je op je 14e een hardwaresynth kopen als een grote naam als Bioweapon bv (toevallig iemand waarvan ik het weet) het tot nu toe altijd volledig softwarematig heeft gedaan?

Ja het kan je leven simpeler maken en ja knopjes zijn leuk (HEEL erg leuk zelfs) maar zolang je soundsynthese niet snapt zullen je tracks er toch niet beter van worden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 22:26 
 
Artiest

Als die jongen dat wilt, lekker boeiend? Ikzelf doe het ook met softsynths en ik sta niet bepaald op een punt waar ik faal productie maak, maar gewoon bij een label zit dusja, zou het zelf ook niet doen. Maar als hij het wilt, laat hem lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 22:32 
 
Hardtraxxer

Tuurlijk, iedereen is vrij om te doen wat hij wilt. Maar het heeft gewoon imo geen meerwaarde als je er toch niet mee om kan gaan omdat het simpelweg aan de benodigde basiskennis ontbreekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 22:34 
 
Hardtraxx Addict

:lol:
Weet niet precies meer wie het vroeg, maar ja, ik ken Zebra2 en Massive.
Kan zo'n beetje met alle software goed overweg, maar het lijkt me gewoon keivet om zo'n ding te hebben :$
Buiten dat, als ik er goed mee overweg leer gaan kan ik er natuurlijk wel een stuk betere sounds uit krijgen :)
En dan krijg je ook meer het gevoel dat je meer echt muziek maakt :P
Sowieso is het ook beter voor je ontwikkeling als producer. Je leert er veel meer van (heb ik van meerdere mensen gehoord :) )
en heb het geld er zeker voor over! :)

Maar in elk geval bedankt iedereen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 22:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik zou het zelf neit doen, erg veel geld voor een 14 jarige. je zou het best met software synths en evt. een midi controller erbij (dan bedoel ik dus niet een keyboard maar met knoppen om bijv, massive te besturen)


maar skedoedel zit je bij een label?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 22:40 
 
Artiest

Naja softstynths leer je goed va, althans ik heb er veel van geleerd. Zeker Z3ta.
en @ Draidy, ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 22:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ohke vet man!
laatste off-topic vraag, welke?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 22:46 
 
Artiest

Komt t als een verrassing ja? :P
Spoontech
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 22:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Komt t als een verrassing ja? :P
Spoontech


Spoonwat?

maarrr ehh..

Ik raad Cosmic destination eerder aan leuke speakers,draai stuff en een scooter te kopen ipv van een virus.
Ik denk, weet bijna zeker dat je er spijt van gaat krijgen dat je al dat geld aan zo'n apparaat gaat besteden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 23:09 
 
Artiest

Frazyr schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Komt t als een verrassing ja? :P
Spoontech


Spoonwat?

maarrr ehh..

Ik raad Cosmic destination eerder aan leuke speakers,draai stuff en een scooter te kopen ipv van een virus.
Ik denk, weet bijna zeker dat je er spijt van gaat krijgen dat je al dat geld aan zo'n apparaat gaat besteden.


Of met lego een Vrius TI maken..

Nee zonder gekheid, Ik denk dat je met het geld beter zoals Frazyr al zei een paar goede monitors kan kopen oid. Ik koop ook geen Virus, ten eerste omdat het gewoon veel geld is, en ten tweede, ik zie toch al gebeurden dat ik zon ding nouwelijks ga gebruiken, aangezien software synths me net zo goed bevalt. (Behalve dat je niet lekker aan knopjes kan draaien.. :whistle: )

Nee, ik raad het je af..;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 08:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nee ik zou et ook niet kopen, je ken netzogoed gewoon een software synth als zebra gebruiken, kom je als je het snapt, net zover mee. ;)
maar zoals al werd gezecht door skedoedelefloeps, je moet het zelf weten. als jij het wilt gewoon doen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 10:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Doolittle schreef:
Frazyr schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Komt t als een verrassing ja? :P
Spoontech


Spoonwat?

maarrr ehh..

Ik raad Cosmic destination eerder aan leuke speakers,draai stuff en een scooter te kopen ipv van een virus.
Ik denk, weet bijna zeker dat je er spijt van gaat krijgen dat je al dat geld aan zo'n apparaat gaat besteden.


Of met lego een Vrius TI maken..

Nee zonder gekheid, Ik denk dat je met het geld beter zoals Frazyr al zei een paar goede monitors kan kopen oid. Ik koop ook geen Virus, ten eerste omdat het gewoon veel geld is, en ten tweede, ik zie toch al gebeurden dat ik zon ding nouwelijks ga gebruiken, aangezien software synths me net zo goed bevalt. (Behalve dat je niet lekker aan knopjes kan draaien.. :whistle: )

Nee, ik raad het je af..;)

Ik snap niet waarom je hem dan afraad of denkt dat je hem zelf minder zult gebruiken. 9/10 x staat die TI er gewoon voor de show bij, en wordt hij door de software gebruikt. Dus precies hetzelfde als dat je in een vsti zit. Maar dan met een wat warmere sound...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 14:47 
 
Hardtraxx Addict

Frazyr schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Komt t als een verrassing ja? :P
Spoontech


Spoonwat?

maarrr ehh..

Ik raad Cosmic destination eerder aan leuke speakers,draai stuff en een scooter te kopen ipv van een virus.
Ik denk, weet bijna zeker dat je er spijt van gaat krijgen dat je al dat geld aan zo'n apparaat gaat besteden.


1. Ik werk met een goeie headset, zou niet weten waarom ik dan speakers nodig heb :P
2. Ik draai nog niet ;)
3. Ben pas 14 dus mag toch nog niet rijden :P en zou later geen scooter willen xd

Maar ik snap verder wel je punt. Ik zal er nog eens goed over na gaan denken. blijft toch veel geld om zomaar uit te geven (ondanks dat mijn ouders een deel bijdragen)

Bedankt iedereen! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 14:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wacht maar tot je die lekkere blonde meid wilt ophalen...

maargoed haha het is aan jou:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 14:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Frazyr schreef:
Wacht maar tot je die lekkere blonde meid wilt ophalen...

maargoed haha het is aan jou:)


:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 15:02 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Frazyr schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Komt t als een verrassing ja? :P
Spoontech


Spoonwat?


Weet jij echt serieus niet wat spoontech is? schaam je diep :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 20:14 
 
Hardtraxx Addict

Frazyr schreef:
Wacht maar tot je die lekkere blonde meid wilt ophalen...

maargoed haha het is aan jou:)

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 23:34 
 
Hardtraxx Addict

Wil je hardware kopen dan is de TI zeker ene goede keus. Alleen je moet wel wat van synthese afweten. Als je bij het gebruik van vst's voornamelijk presets doorloopt en die een beetje tweakt zou ik het niet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 10:50 
 
Hardtraxx Addict

Wow, geen idee wat mijn ouders zo gek heeft gekregen (waarschijnlijk ik :P) maar ze betalen die Virus gewoon voor mij! :clap: :drool:

@Cruelty
Geen idee, heb ik niks mee :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 10:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

CosmicDestination schreef:
Wow, geen idee wat mijn ouders zo gek heeft gekregen (waarschijnlijk ik :P) maar ze betalen die Virus gewoon voor mij! :clap: :drool:

@Cruelty
Geen idee, heb ik niks mee :P

heel tof voor je, denk dat veel mensen jaloers op je worden hier.

dan moeten die ouders van je toch wel echt de nieuwe tiesto in je zien.

maar je bent jong, dus kunt nog veel leren, dus waarom ook niet, zolang je maar dedicated blijft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 11:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

CosmicDestination schreef:
Wow, geen idee wat mijn ouders zo gek heeft gekregen (waarschijnlijk ik :P) maar ze betalen die Virus gewoon voor mij! :clap: :drool:

@Cruelty
Geen idee, heb ik niks mee :P

:drool: vet man! :thumbup:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner