Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 12:14 
 
Hardtraxx Newbie

Hi mensen,

Graag wil ik eens gaan proberen om een eigen hardstyle track te gaan maken. Ik heb alleen geen enkel verstand van alle software die hiervoor beschikbaar is. Mijn vraag voor jullie is dus, welke software kan ik het beste gaan gebruiken om een poging te wagen?
Aangezien ik niet weet of ik het leuk ga vinden en of het überhaupt gaat lukken om iets in elkaar te zetten dat aan te horen is heb ik eigenlijk geen zin om er in eerste instantie geld aan uit te gaan geven. :$ Dus het liefste gebruik ik eerst gratis software of download ik het. Bijvoorbeeld een probleem hierbij is volgens mij dat je bij bijvoorbeeld FL Studio plugins nodig hebt voor hardstyle, welke niet gratis te verkrijgen zijn. Mocht het me bevallen zal ik het natuurlijk wel kopen ;)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 12:28 
 
Hardtraxx Elite

Lees aub eerst de regels eens door -,-. Totaal overbodig om hiervoor een topic aan te maken.

Btw je hebt altijd plugins nodig, maakt niet uit welke DAW. Deze moet je dus kopen op de officiele site wat iedereen op dit forum natuurlijk netjes doet *kuch*.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 12:34 
 
Hardtraxx Newbie

Sorry, helemaal nieuw hier. Waar had ik het dan neer moeten zetten?

En wat betekent DAW? Ben een complete leek op dit gebied...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 13:02 
 
Hardtraxxer

rubbels schreef:
Sorry, helemaal nieuw hier. Waar had ik het dan neer moeten zetten?

En wat betekent DAW? Ben een complete leek op dit gebied...


Sorry maar ik denk niet dat het verstandig is om hiermee te beginnen.. Een beetje zelf kennis opdoen hoort hier dus ook bij :) en simpel weg een forum openen en roepen wat moet ik doen om hardstyle te maken..
Sorry gozer maar dat wordt niks..

Ik zou toch in jou geval kunnen aanraden: https://www.google.nl/#q=hoe+maak+ik+hardstyle

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 13:26 
 
Hardtraxx Newbie

Amazis schreef:
rubbels schreef:
Sorry, helemaal nieuw hier. Waar had ik het dan neer moeten zetten?

En wat betekent DAW? Ben een complete leek op dit gebied...


Sorry maar ik denk niet dat het verstandig is om hiermee te beginnen.. Een beetje zelf kennis opdoen hoort hier dus ook bij :) en simpel weg een forum openen en roepen wat moet ik doen om hardstyle te maken..
Sorry gozer maar dat wordt niks..

Ik zou toch in jou geval kunnen aanraden: https://www.google.nl/#q=hoe+maak+ik+hardstyle

:thumbsup:

Oke, ik had gedacht dat het misschien wel handig zou zijn om hier mensen om hulp te vragen die wat ervaring hebben :)
Maar dan ga ik eerst zelf wel eens wat onderzoek doen, en als ik dan nog vragen heb laat ik hier wel weer van me horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 14:41 
 
Hardtraxx Addict

Je kan ook zelf wat moeite doen. Programma's die gebruikt worden zijn in topics te vinden. Dan zie je ook genoeg verschillende dingen die gebruikt worden. Er is niet 1 manier om een goede track te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 15:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zal je even een kleine duw in de goeie richting geven. Verder is het inderdaad gewoon een beetje zelf opzoeken op internet.

Je hebt nodig:

Een goeie PC, aangezien de plugins (kom ik later op terug) nogal veel van je CPU vragen.
Een DAW (Digital Audio Workstation) om je track in te ''bouwen''. Dit is het platform waarin je alles doet, je plugins werken hier in en hier bewerk je alles in.
VST Plugins (Virtual Studio Technology), dit zijn vaak de instrumenten waar je je synths (geluiden/leads), kicks, FX (effects) enzo mee maakt. Het zijn eigenlijk gewoon Virtuele Synthesizers of FX plugins zoals distortion, compressors, delay, reverb, EQ's, etc. Nu heeft elke DAW wel standaard plugins, maar zijn die vaak (op een aantal uitzonderingen na) net niet wat het zijn moet.
Een hele goede dosis aan doorzettingsvermogen, want geloof me.. Het is een hele hoop aan trial & error.

Verder raad ik je aan om vooral veel tutorials te kijken (en in eerste instantie proberen na te maken en daarna een eigen draai eraan te geven) en manuals te lezen van hoe die dingen nu precies allemaal werken. Vele van ons hebben er een X aantal jaren over gedaan om een programma en haar plugins te begrijpen, en dat zal jou ook niet van de ene week op de andere gaan lukken. Dus als je een snelle manier zoekt om een track te maken moet ik je helaas teleurstellen.
Maar als je gewoon uitgaat van wat ik hierboven heb vermeld, dan moet je al wel een aardig stapje op weg kunnen komen. Verder zal ik als ik jou was gewoon even op internet zoeken wat een beetje goede en gebruiksvriendelijke plugins zijn. Ik zou sowieso even Lennar Digital's Sylenth1 uittesten omdat deze toch wel 1 van de meest simpele en veel gebruikte plugin is die er momenteel is.

Verder wens ik je veel geluk! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 15:49 
 
Hardtraxx Newbie

Cardioid schreef:
Ik zal je even een kleine duw in de goeie richting geven. Verder is het inderdaad gewoon een beetje zelf opzoeken op internet.

Je hebt nodig:

Een goeie PC, aangezien de plugins (kom ik later op terug) nogal veel van je CPU vragen.
Een DAW (Digital Audio Workstation) om je track in te ''bouwen''. Dit is het platform waarin je alles doet, je plugins werken hier in en hier bewerk je alles in.
VST Plugins (Virtual Studio Technology), dit zijn vaak de instrumenten waar je je synths (geluiden/leads), kicks, FX (effects) enzo mee maakt. Het zijn eigenlijk gewoon Virtuele Synthesizers of FX plugins zoals distortion, compressors, delay, reverb, EQ's, etc. Nu heeft elke DAW wel standaard plugins, maar zijn die vaak (op een aantal uitzonderingen na) net niet wat het zijn moet.
Een hele goede dosis aan doorzettingsvermogen, want geloof me.. Het is een hele hoop aan trial & error.

Verder raad ik je aan om vooral veel tutorials te kijken (en in eerste instantie proberen na te maken en daarna een eigen draai eraan te geven) en manuals te lezen van hoe die dingen nu precies allemaal werken. Vele van ons hebben er een X aantal jaren over gedaan om een programma en haar plugins te begrijpen, en dat zal jou ook niet van de ene week op de andere gaan lukken. Dus als je een snelle manier zoekt om een track te maken moet ik je helaas teleurstellen.
Maar als je gewoon uitgaat van wat ik hierboven heb vermeld, dan moet je al wel een aardig stapje op weg kunnen komen. Verder zal ik als ik jou was gewoon even op internet zoeken wat een beetje goede en gebruiksvriendelijke plugins zijn. Ik zou sowieso even Lennar Digital's Sylenth1 uittesten omdat deze toch wel 1 van de meest simpele en veel gebruikte plugin is die er momenteel is.

Verder wens ik je veel geluk! :P


Bedankt voor je reactie, hier kan ik wel wat mee :)

Goeie PC met sterke CPU heb ik wel staan, dat gaat het probleem niet worden.
Als DAW ga ik denk ik FL Studio proberen. Deze vind ik er uitgebrteid maar toch niet al te moeilijk uit zien.
De plugins heb ik nog even een vraagje over. Hoe weet ik wat voor soort en welke plugins ik waarvoor nodig heb en wat ze precies doen?
En uithoudingsvermogen, dat moeten we nog even gaan zien hoe dat gaat lukken :P

Nogmaals bedankt voor je hulp!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 16:25 
 
Hardtraxx Addict

Hoe weet je wat plugins doen en waarvoor je ze nodig hebt? Dat ligt helemaal aan jezelf en aan jouw eigen werkwijze. Er is geen regel waarvoor je een bepaalde plugin moet gebruiken, er leiden meer wegen naar Rome. :) Sylenth1 is een mooie VST waar je zo'n beetje alles uit kan halen. De truc is alleen op een bepaalde manier met FX toepassen zodat je een bepaade sound krijgt. Om 1 bepaalde sound te creëren, zijn er echter ontelbaar mogelijkheden.

Het is niet voor niets dat er maar een klein groepje Hardstyle producers bekend is wat fatsoenlijke hardstyle produceert. Om een [goede] producer te worden vergt jaren werk, doorzettingsvermogen en energie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 16:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

rubbels schreef:
Cardioid schreef:
Ik zal je even een kleine duw in de goeie richting geven. Verder is het inderdaad gewoon een beetje zelf opzoeken op internet.

Je hebt nodig:

Een goeie PC, aangezien de plugins (kom ik later op terug) nogal veel van je CPU vragen.
Een DAW (Digital Audio Workstation) om je track in te ''bouwen''. Dit is het platform waarin je alles doet, je plugins werken hier in en hier bewerk je alles in.
VST Plugins (Virtual Studio Technology), dit zijn vaak de instrumenten waar je je synths (geluiden/leads), kicks, FX (effects) enzo mee maakt. Het zijn eigenlijk gewoon Virtuele Synthesizers of FX plugins zoals distortion, compressors, delay, reverb, EQ's, etc. Nu heeft elke DAW wel standaard plugins, maar zijn die vaak (op een aantal uitzonderingen na) net niet wat het zijn moet.
Een hele goede dosis aan doorzettingsvermogen, want geloof me.. Het is een hele hoop aan trial & error.

Verder raad ik je aan om vooral veel tutorials te kijken (en in eerste instantie proberen na te maken en daarna een eigen draai eraan te geven) en manuals te lezen van hoe die dingen nu precies allemaal werken. Vele van ons hebben er een X aantal jaren over gedaan om een programma en haar plugins te begrijpen, en dat zal jou ook niet van de ene week op de andere gaan lukken. Dus als je een snelle manier zoekt om een track te maken moet ik je helaas teleurstellen.
Maar als je gewoon uitgaat van wat ik hierboven heb vermeld, dan moet je al wel een aardig stapje op weg kunnen komen. Verder zal ik als ik jou was gewoon even op internet zoeken wat een beetje goede en gebruiksvriendelijke plugins zijn. Ik zou sowieso even Lennar Digital's Sylenth1 uittesten omdat deze toch wel 1 van de meest simpele en veel gebruikte plugin is die er momenteel is.

Verder wens ik je veel geluk! :P


Bedankt voor je reactie, hier kan ik wel wat mee :)

Goeie PC met sterke CPU heb ik wel staan, dat gaat het probleem niet worden.
Als DAW ga ik denk ik FL Studio proberen. Deze vind ik er uitgebrteid maar toch niet al te moeilijk uit zien.
De plugins heb ik nog even een vraagje over. Hoe weet ik wat voor soort en welke plugins ik waarvoor nodig heb en wat ze precies doen?
En uithoudingsvermogen, dat moeten we nog even gaan zien hoe dat gaat lukken :P

Nogmaals bedankt voor je hulp!
Geen dank man. FL is denk ik ook de meest simpele om mee te beginnen als ik eerlijk ben.. Over de plugins ga ik je toch verwijzen naar youtube. Er staan echt ontzettend veel tutorials op en die laten vaak ook snel zien wat het doet. Als ik nu elke plugin individueel moet gaan opnoemen en wat ze doen, ben ik volgende week nog niet klaar! :P Ik zou als ik jou was eerst maar gewoon even kijken op tutorials van: Sylenth1, Massive, EQ's, Reverb, Delals, Compressors en distortion. :) Uiteindelijk zal je wel een beetje gaan begrijpen wat elke plugin op zich gaat doen!

Succes! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 17:01 
 
Hardtraxxer

Sorry maar ik vind dit echt bullshit..

Ga je eerst eens inleven in alle termen, mogelijkheden etc etc voor je echt aan de slag gaat..
Dit is juist waar t meestal misgaat, gasten die maar gaan zitten kloten met sylenth hup online gooien
''EERSTE TRACK ONLINE DITDAT R&R

Weet waar je mee bezig bent, en weet wat elk knopje doet als je eraan draait ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 18:24 
 
Hardtraxx Elite

Amazis schreef:
Sorry maar ik vind dit echt bullshit..

Ga je eerst eens inleven in alle termen, mogelijkheden etc etc voor je echt aan de slag gaat..
Dit is juist waar t meestal misgaat, gasten die maar gaan zitten kloten met sylenth hup online gooien
''EERSTE TRACK ONLINE DITDAT R&R

Weet waar je mee bezig bent, en weet wat elk knopje doet als je eraan draait ;)

Precies… Ga gewoon info zoeken over van alles en nog wat, breder dan Hardstyle. Leer je DAW, leer/probeer verschillende plugins enz. Zoek tutorials op youtube. Eerst doe je veel na, later doe je meer zelf. Ga vooral niet direct zoeken hoe je hardstyle maakt want imo lukt dat niet. Zoek eerst naar wat doet een synth, waar zijn alle knoppen voor, wat is reverb, delay, distortion etc..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 18:58 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Dit mag gewoon hier: producers-corner/problemen-vragen-produceren-studio-hardware-software-t38194.html en hier: producers-corner/hoe-wat-produceren-t8263.html
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner