Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 20:54 
 
Hardtraxx Elite

Ik vind het zo nu en dan wel eens leuk om wat rond te kloten in fl studio. Ik had een synth gepakt uit de free massive patch bank van audiofreq (lead - supersaw 04). Nu had ik een cutoff gemaakt d.m.v. een automation clip. Als ik de cutoff de 1e keer afspeel is er weinig aan de hand, maar iedere keer als ik de cutoff opnieuw afspeel begint die meer en meer te laggen. Ik weet dat massive een zware plugin is maar ik heb gewoon een i7 en 12 gb ram, dat moet voldoende zijn lijkt me.

video die ik gemaakt heb:



Iemand enig idee hoe dit kan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 21:22 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Jup automations van massive nemen nogal veel. ik zou een automation met een bijvoorbeeld fruity filter of karmafx filter maken. die nemen minder cpu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 21:35 
 
Hardtraxx Elite

ja maar ik vind het zo apart dat die eerst niet veel cpu verbruikt maar na een paar keer afspelen wel. En een standaard synth heeft die ook geen moeite mee maar als er een cutoff komt dan gaat het cpu gebruik ineens naar 99%. Ik heb gewoon een i7 960 3.2 ghz dat zou toch wel een simpele automation clip aan moeten kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 21:38 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

hetzelfde probleem heb ik als ik een cutoff van de filter envelope maak in audjoo helix. dan gaat mn pc helemaal spacen wanneer je terecht komt op de automation.

hier doe je denk ik niks aan.
ja behalve met filters werken in je fx channel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 21:40 
 
Hardtraxx Elite

mm vreemd allemaal.

Misschien kan je even proberen die audiofreq massive patch bank te downloaden en de supersaw 04 te laden in massive en dan kijken wat er gebeurd bij jou als je aan de cutoff draait. Bij mij flipt die als ik er een automation clip van maak. Ik gebruik wel de beta van fl studio (10.6 geloof ik) maar ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 21:40 
 
Hardtraxx Elite

sorry dubbelpost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 21:43 
 
Hardtraxx Elite

Socializerz schreef:
emmerick schreef:
mm vreemd allemaal.

Misschien kan je even proberen die audiofreq massive patch bank te downloaden en de supersaw 04 te laden in massive en dan kijken wat er gebeurd bij jou als je aan de cutoff draait. Bij mij flipt die als ik er een automation clip van maak. Ik gebruik wel de beta van fl studio (10.6 geloof ik) maar ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft.

Wil het morgen wel ff voor je proberen, maar waar kan ik die downloaden dan?


https://www.facebook.com/audiofreqdj/app_143209529150632

Hierzo, ik heb verder niet veel verstand ervan ik doe het gewoon voor de lol dus misschien is het wel een hele gecompliceerde synth en moet je eigenlijk wel een monsterbak hebben staan om die automation clip normaal af te kunnen spelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 21:44 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

ik heb een nieuwere versie van massive dus wordt hem niet :) maar social kan het dus wel proberen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 21:44 
 
Hardtraxx Elite

Case Dj schreef:
ik heb een nieuwere versie van massive dus wordt hem niet :) maar social kan het dus wel proberen :D


ok ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 21:58 
 
Hardtraxxer

Ik heb het even geprobeerd en ik heb er geen last van met een laptop met i5-2430 en 4gb ddr3.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 22:04 
 
Hardtraxx Elite

Socializerz schreef:
wrm willen die patches niet in me ding?
Ik plaats ze gewoon bij patches, plugin presets, fruity wrapper - Massive
en dan staan ze niet in me fl :cry:


je kan in massive klikken op file (bovenin) - > import ksd sound ;)


ROD schreef:
Ik heb het even geprobeerd en ik heb er geen last van met een laptop met i5-2430 en 4gb ddr3.


heb je er ook een automation clip van gemaakt? en die een paar keer afgespeeld achter elkaar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 22:07 
 
Hardtraxxer

ja, zoals in het filmpje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 22:08 
 
Hardtraxx Elite

ROD schreef:
ja, zoals in het filmpje.


welke versie van fl studio gebruik je? misschien is het toch een bug mij bij.
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner