Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2016 10:17 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Moet ie eens wat minder tijd in dat gewauwel met z'n haar stoppen anders.

:beer:

Ja en minder filters over z'n foto's flikkeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2016 22:34 
 

Hey mensen,

Ik gebruik nu al een hele tijd Sylenth1. Ik heb er een leuke preset bank mee opgebouwd en kan er geluiden uithalen die ik nergens anders vandaan kan toveren.

De laatste tijd lijkt Sylenth1 echter gruwelijk te kutten. Al mijn VST plugins doen het, maar zodra Sylenth 'in actie moet komen', oftewel een noot oid moet afspelen, dan freezed mijn DAW (Studio One). Ik kan nog wel de afspeelmarker op een andere plek zetten maar geluid komt er niet meer uit. Als ik taakbeheer wil starten, dan wil deze niet naar voren komen. De enige mogelijkheid is om af te melden via CTRL ALT DEL. Als ik de DAW opstart en op een noot in de interface van Sylent1 klik dan gebeurt precies hetzelfde.

Als ik Sylenth een paar keer herinstalleer, dan heb ik wel eens het geluk dat deze het doet. Echter is dit dan maar een avondje en op willekeurige momenten gaat mijn PC dan weer freezen en geeft Sylenth geen gehoor meer.

Het lijkt erop dat Sylenth1 op de een of andere manier ruzie heeft met mijn audio drivers, maar op allebei mijn geluidskaaarten (Realtek en Scarlett) krijg ik dit gekloot. Ook heeft dit voorval een jaar lang niet voorgedaan, maar is pas recentelijk begonnen. Ik ben inmiddels terug gegaan naar Windows 7 maar het probleem blijft zich voor doen.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Groetjes...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2016 09:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Hey mensen,

Ik gebruik nu al een hele tijd Sylenth1. *KNIP

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Groetjes...


klinkt eng. en lastig. een freeze blijft lastig. (BSOD is way beter, want dan krijg je tenminste nog een Fuck-Up code, maar dat terzijde.. :whistle: )

Wat je kunt proberen is om systeem bronnen (Resource monitor)((resmon.exe) aan te zetten voor dat je je DAW aanzet.
Probeer deze altijd zichtbaar te houden, en gooi dan Sylenth eens aan. Mogelijk dat er er een geheugen en/of disk actie zichtbaar word welke je syteem laat freezen. als dat gebeurt, kun je met die bevindingen verder gaan kijken wat het probleem is.

Succes!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2016 23:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Neem aan dat je hebt gekeken naar 32/64bit of in ieder geval gebruikt maakt van een bridge dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2016 13:58 
 

Het lijkt fundamenteel aan de hardware van mijn computer te liggen oid. Het is geen normale freeze. Heel mijn computer flipt zoals ik nog nooit heb meegemaakt, taakmanager wil niet naar boven komen, ik kan wel commando's geven maar hij doet er toch niets mee. Processor en HD actie gaat ook niks omhoog verder.

Heb Sylenth inmiddels opgegeven, gebruik zolang wel andere VST's.

Ik gebruik nu weer gewoon 32 bits, 64 bits levert veel meer problemen op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2016 02:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat gebruikt je systeem dan? Ook 32bit? :P Ik probeer altijd zoveel mogelijk plugins in 64bit te nemen, aangezien het systeem hierop loopt. Je kan uiteraard gebruik maken van een bridge, maar dat vind ik persoonlijk toch minder fijn lopen en heb ik soms ook daw crashes.

Probeer anders Sylenth volledig te verwijderen en ook de reg file, die moet je volgens mij handmatig verwijderen. Opnieuw installeren in 32/64bit afhankelijk waar je computer op loopt en kijken of dit resultaat oplevert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2016 16:50 
 

Rawbin schreef:
Wat gebruikt je systeem dan? Ook 32bit? :P Ik probeer altijd zoveel mogelijk plugins in 64bit te nemen, aangezien het systeem hierop loopt. Je kan uiteraard gebruik maken van een bridge, maar dat vind ik persoonlijk toch minder fijn lopen en heb ik soms ook daw crashes.

Probeer anders Sylenth volledig te verwijderen en ook de reg file, die moet je volgens mij handmatig verwijderen. Opnieuw installeren in 32/64bit afhankelijk waar je computer op loopt en kijken of dit resultaat oplevert.



PC is Windows 7 64 bit. Sylenth werkte prima totdat ik een dagje ging kijken bij wat goed bekende in de scene en vanaf toen doet ie niks meer. Inmiddels al 1x Windows 8 opnieuw geïnstalleerd en nu weer terug gegaan naar Windows 7, niks werkt.

Moet misschien een keer aan een nieuwe laptop, maar dat kan nog wel een jaartje duren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2016 21:24 
 
Hardtraxx Newbie

Zodra ik een sample open buiten Cubase klinkt de sample goed, zodra ik de sample in Cubase sleep verandert de toon oftewel de noot(Sample F verandert als het ware in een E). Hoe kun je dit aanpassen?

Thanks alvast :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2016 14:32 
 
Hardtraxx Addict

Hebben meer mensen het probleem dat 9 van de 10 keer FL studio 11 crashed wanneer je Glitch 2 inlaad?
Ik kan vervolgens FL studio ook niet meer afsluiten, ook niet met Ctrl alt delete.. (Alleen wanneer ik op Afmelden klik en snel op cancel klik).

Iemand hier een oplossing voor? Of een alternatief om applicaties volledig af te sluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2016 11:19 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Hebben meer mensen het probleem dat 9 van de 10 keer FL studio 11 crashed wanneer je Glitch 2 inlaad?
Ik kan vervolgens FL studio ook niet meer afsluiten, ook niet met Ctrl alt delete.. (Alleen wanneer ik op Afmelden klik en snel op cancel klik).

Iemand hier een oplossing voor? Of een alternatief om applicaties volledig af te sluiten.


Als je zowerl FL Studio als Glitch2 gekocht hebt zou ik even met de uitgever van Glitch2 mailen om dit probleem te melden. Wanneer je ze niet gekocht hebt zal het wel een verrotte crack zijn die het veroorzaakt. Daar kan niemand je mee helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2016 19:54 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Hallo,

Is er hier toevallig iemand die verstand heeft van monitors?
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw setje en ik had daarvoor 2 opties gevonden.


http://www.bax-shop.nl/studio-monitor/a ... 56857.html

en

http://www.bax-shop.nl/home-audio-speak ... 56857.html

bij die laatste sprak vooral het merk me aan maar ik vroeg me nu af of deze ook echt die 35 euro meer waard zijn of dat je dat alleen betaald voor het merk?

Ik zou graag jullie meningen hierover willen horen.

P.S.: Ik gebruik ze eigenlijk alleen voor het mixen op m'n slaapkamer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2016 11:16 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Lazlow schreef:
Hallo,

Is er hier toevallig iemand die verstand heeft van monitors?
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw setje en ik had daarvoor 2 opties gevonden.


http://www.bax-shop.nl/studio-monitor/a ... 56857.html

en

http://www.bax-shop.nl/home-audio-speak ... 56857.html

bij die laatste sprak vooral het merk me aan maar ik vroeg me nu af of deze ook echt die 35 euro meer waard zijn of dat je dat alleen betaald voor het merk?

Ik zou graag jullie meningen hierover willen horen.

P.S.: Ik gebruik ze eigenlijk alleen voor het mixen op m'n slaapkamer.


Hi,

Het zijn naar mijn mening erg vergelijkbare monitors. Ik zou kiezen voor de Pioneer, maar het verschil tussen de 2 is niet extreem groot. Aangezien je ook aangaf dat je dit voornamelijk voor het mixen gaat gebruiken, zijn beide prima!

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2016 14:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als ik naar .Wav exporteer hoor ik altijd een tikje aan het einde van de file. Bij flac en mp3 niet.
Is dit op te lossen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2016 19:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Als ik naar .Wav exporteer hoor ik altijd een tikje aan het einde van de file. Bij flac en mp3 niet.
Is dit op te lossen?

Wat zijn je export instellingen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2016 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik krijg het nu niet meer gerepliceerd, heb alle 3 de tail settings geprobeerd.
Settings waren (FL Studio 12):
Tail: Leave remainder (volgens mij)
Wav bit depth: 16Bit int
Resampling: 128-point sinc
Aangevinkt:
HQ for all plugins
Disable maximum polyphony
Alias-free TS404
Trim PDC delay

Heb het met dezelfde sample als gisteren geprobeerd en nu krijg ik geen click, dus in principe is het probleem weg. Maar de oorzaak weten is altijd fijn voor wanneer het nog eens zou voorkomen,\.
Kreeg er op Google niks over gevonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2016 20:19 
 

Heeft iemand die Maarten Vorwerk Spire preset package gekocht en is bereid om de daarbij van de gratis bijgeleverde Maarten Vorwerk Nostalgia Sample Package de kick van Freefall naar mij te sturen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2016 17:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

FL Studio gebruikers! Wanneer ik veel plug-ins en samples tegelijk wil gebruiken bij het afspelen schiet m'n CPU omhoog en begint de gehele zooi te kraken. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2016 01:01 
 

JeroenB93 schreef:
FL Studio gebruikers! Wanneer ik veel plug-ins en samples tegelijk wil gebruiken bij het afspelen schiet m'n CPU omhoog en begint de gehele zooi te kraken. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?


Nieuwe pc kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2016 09:25 
 
Hardtraxx Newbie

JeroenB93 schreef:
FL Studio gebruikers! Wanneer ik veel plug-ins en samples tegelijk wil gebruiken bij het afspelen schiet m'n CPU omhoog en begint de gehele zooi te kraken. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?


Jeroen! Nieuwe PC is ook niet altijd de oplossing maar dat is er van uitgaande dat je PC zuigt, wel de meest voor de hand liggende.

Verder, zet je al je effecten 1 voor 1 op iedere synth en sample neer?
- Dan kan je nog overwegen om 4 FX bussen aan te maken, short, medium, longreverb en een delay bijv, daar je Reverbs en Delays op, wet volledig aan en dan je synths routeren naar de FX bussen speciaal voor de reverbs en een signaal naar je master en dan gaan met die banaan.

Soms zie ik projecten met 20 reverbs etc, dat kan dus beter ;)

Success!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2016 14:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hayway schreef:
JeroenB93 schreef:
FL Studio gebruikers! Wanneer ik veel plug-ins en samples tegelijk wil gebruiken bij het afspelen schiet m'n CPU omhoog en begint de gehele zooi te kraken. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?


Jeroen! Nieuwe PC is ook niet altijd de oplossing maar dat is er van uitgaande dat je PC zuigt, wel de meest voor de hand liggende.

Verder, zet je al je effecten 1 voor 1 op iedere synth en sample neer?
- Dan kan je nog overwegen om 4 FX bussen aan te maken, short, medium, longreverb en een delay bijv, daar je Reverbs en Delays op, wet volledig aan en dan je synths routeren naar de FX bussen speciaal voor de reverbs en een signaal naar je master en dan gaan met die banaan.

Soms zie ik projecten met 20 reverbs etc, dat kan dus beter ;)

Success!



Ik heb een macbook uit 2012 waar ik via Parrallels Desktop op Windows zit, ivm plugins die niet allemaal beschikbaar zijn voor OXS.

Voor het grootste deel zet ik ze wel 1 op 1 ja. Wat jij aan geeft heb ik nog niet aan gedacht, dus ga ik dat zeker proberen!
Thanks voor je reactie! :thumbsup:

Als ik bij elk probleempje een nieuwe pc/laptop moet kopen hou ik geen cent meer over xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2016 16:45 
 

Shit bouncen wil ook wel helpen. Vooral Serum is een CPU killer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2016 11:19 
 
Hardtraxx Newbie

Gasten!

Ik had gelukkig vrij snel door dat produceren op mijn HiFi setje kansloos was en aan de hand daarvan dus Studio monitors gekocht. Dit werkt uiteraard hartstikke goed, mixes klinken nagenoeg overal redelijk.

Soms echter bind ik het fijn om lekker gesloten te kunnen produceren. Vooral als ik ff geen lawaai in huis wil hebben. De hamvraag, puur uit nieuwsgierigheid:

- Producers die een koptelefoon gebruiken; welke gebruiken jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2016 12:46 
 
Hardtraxx Newbie

Re-vamp schreef:
Ik heb de KRK KNS-6400. Opzich prima, maar mist echt superveel laag! Ook is deze over ear (dus over je oren heen zodat je weinig bijgeluiden meer hoort). Mits je referentietracks gebruikt werkt deze prima, dat wel.
Heb je een budget in gedachten?


Uhm zo rond de 200 euro is m'n max. Ik had al gelezen inderdaad dat er veel laag misde bij de KRK's. Ik heb het liefst alles van hetzelfde merk, m'n monitors zijn van Pioneer, maar ik kan niet echt veel vinden over reference headphones van Pioneer. Je hoort zoveel gemende reacties.

- KRK's staan genoteerd in iedergeval!
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner