Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Alleen voor Hardtraxx leden of ook voor anderen?
Alleen voor Hardtraxx leden 70%  70%  [ 39 ]
Ook voor anderen 30%  30%  [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 56
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 22:14 
 
Hardtraxxer

Aanmelden tracks:
E-mail adres: [email protected]
Wanneer je een track stuurt graag artiesten naam, titel, MP3 of WAV erbij. Indien je een logo/artwork hebt die er ook bij sturen. Facebook/youtube/Soundcloud pagina mag ook dan zet ik die in de beschrijving.

---

Ik heb het er al even over gehad in het label topic, maar ik zou graag een promotiekanaal willen oprichten voor de producers op Hardtraxx. Als jullie interesse hebben laat het dan even weten in dit topic :thumbup:

De opzet:

De bedoeling is om een YouTube kanaal en Soundcloud op te richten waar de producers van Hardtraxx hun muziek kunnen delen. Hieronder een aantal belangrijke punten:

- Dit is GEEN label! Er wordt geen enkele euro verdiend aan dit initiatief en dat zal ook zo blijven. Een producer mag er uiteraard wel voor kiezen om zijn track als een free download beschikbaar te stellen.

- Dit kanaal is alleen bedoeld voor producers die actief zijn op Hardtraxx.

- Ondanks dat ik zojuist heb gezegd dat het kanaal alleen Hardtraxxers is, wordt niet elke track geaccepteerd. Er worden uiteraard geen professionele tracks verwacht, maar we gaan niet zomaar iedere inzending goedkeuren. Daarom zal iedere track worden beluisterd door een jury.

- Geen vriendjespolitiek dus!

Wat er nodig is:

- Een naam natuurlijk! Deze naam wordt gekozen door iedereen en dus kan ook iedereen een suggestie doen. Via van een poll wordt de uiteindelijke naam beslist (alle stemmingen zullen via strawpoll plaats vinden).

- Een logo, video template en banner. Als er mensen zijn die dit kunnen en willen zou dat heel tof zijn. Ook hier geldt dat er bij meerdere inzendingen een strawpoll wordt aangemaakt.

- Social Media (Facebook denk ik). Dit klinkt misschien een beetje te enthousiast, maar je kan beter goed beginnen dan half beginnen. Iemand die dus onze Social Media wilt beheren is van harte welkom.

- Een contactpersoon. Als mensen hun track willen inzenden moeten ze het uiteraard wel ergens heen kunnen sturen uiteraard, verder doet de contactpersoon ook alle andere zaken die te maken hebben met communicatie (dit kunnen meerdere personen zijn).

- Een persoon die de video's in elkaar zet, niet meer niet minder.

- Iemand die de uploads op YouTube en SoundCloud verzorgt en tevens beide kanalen beheert.

- Een jury. Deze groep bestaat uit alle mensen die een functie hebben binnen dit kanaal. Mocht de groep te groot zijn dan is er de mogelijkheid hier een aantal personen voor te selecteren.

En uiteraard hoop ik dat jullie dit een leuk idee vinden! Mocht ik dingen vergeten zijn of heb je suggesties laat dan vooral een reactie achter. Hopelijk kunnen we er samen iets moois van maken!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aanmeldingen:

Social Media beheerder(s): Socializerz

Uploader(s) en kanaalbeheerder(s): Socializerz, Joeyvg

Contactpersonen: DJ JellyBean, toffee, AvixDJ, Skatzow

Jury: Socializerz, DJ JellyBean, toffee, Joeyvg, AvixDJ, Skatzow

Artwork: AvixDJ

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCGO_yl ... AkbDUgg24w

Als je even op subscribe zou willen klikken maak je ons heel erg blij :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 22:26 
 
Hardtraxxer

Ik denk dat het erg leuk zou zijn als we dit kunnen doorzetten :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 22:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lijkt me ook leuk en vooral handig/fijn voor de producers hier.
Een soort regelgeving is altijd goed zodat mensen weten waar ze aan toe zijn.
Ben het er ook mee eens dat we dit goed moeten aanpakken en geen half werk moeten leveren, ik wil daarom ook zeker meehelpen.
Natuurlijk zal zeker in het begin de bekendheid een "probleem" zijn maar misschien dat we dit met zijn alle kunnen aanpakken zodat er een goede basis is.

Het is ook zeker zo belangrijk dat iedereen hier weet welke maatstaf we aanhouden als het gaat om de selectie van tracks. Je hebt namelijk te maken met de verschillende smaken die mensen kunnen hebben.
Zolang de selectie maar transparant is en mensen weten waarom hun tracks niet worden toegelaten bijvoorbeeld.
(Aangezien hier toch al een discussie is omtrent feedback geven.)

Ik denk dat het ook erg motiverend werkt (voor de producers) omdat dit een mooie opstap/tussen platform kan worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 22:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vet idee! Is het de bedoeling dat het alleen hardstyle/hardcore is, of mag alles?
Het lijkt mij gaaf om in de jury te zitten, en om te fungeren als contactpersoon lijkt me ook leuk. Het is dan denk ik ook wel leuk als de inzender sowieso feedback krijgt van 'het team', of die track dan wel of niet op het promotiekanaal komt.
Count me in! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 23:04 
 
Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Lijkt me ook leuk en vooral handig/fijn voor de producers hier.
Een soort regelgeving is altijd goed zodat mensen weten waar ze aan toe zijn.
Ben het er ook mee eens dat we dit goed moeten aanpakken en geen half werk moeten leveren, ik wil daarom ook zeker meehelpen.
Natuurlijk zal zeker in het begin de bekendheid een "probleem" zijn maar misschien dat we dit met zijn alle kunnen aanpakken zodat er een goede basis is.

Het is ook zeker zo belangrijk dat iedereen hier weet welke maatstaf we aanhouden als het gaat om de selectie van tracks. Je hebt namelijk te maken met de verschillende smaken die mensen kunnen hebben.
Zolang de selectie maar transparant is en mensen weten waarom hun tracks niet worden toegelaten bijvoorbeeld.
(Aangezien hier toch al een discussie is omtrent feedback geven.)

Ik denk dat het ook erg motiverend werkt (voor de producers) omdat dit een mooie opstap/tussen platform kan worden.


Dat laatste is inderdaad de insteek van dit hele gebeuren, als we eenmaal wat groter zijn kan dit een hele mooie springplank zijn. Verder ben ik het inderdaad met je eens dat mensen moeten weten wat de maatstaf is. Voor mij gaat het er vooral om dat een track degelijk is en goed klinkt, dus bijvoorbeeld niet dat je de snares duizend keer harder hoort dan de lead (voorbeeld bedenken is moeilijk xd )


toffee schreef:
Vet idee! Is het de bedoeling dat het alleen hardstyle/hardcore is, of mag alles?
Het lijkt mij gaaf om in de jury te zitten, en om te fungeren als contactpersoon lijkt me ook leuk. Het is dan denk ik ook wel leuk als de inzender sowieso feedback krijgt van 'het team', of die track dan wel of niet op het promotiekanaal komt.
Count me in! :thumbup:


Wat mij betreft mag qua stijlen alles, maar aangezien ik niet de enige ben is het misschien handiger om dit soort zaken te beslissen met meerdere mensen. Leuk dat je meedoet! Ik zet je op de lijst :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 23:07 
 
Hardtraxx Addict

Verschillende stijlen kan geen kwaad denk ik. Maar gebruik dan wel verschillende templates op Youtube :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 23:12 
 
Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Joeyvg schreef:
Verschillende stijlen kan geen kwaad denk ik. Maar gebruik dan wel verschillende templates op Youtube :)

Dit.

Ook lijkt het me verstandig eerst uit te zoeken wie wil gaan helpen en wat wil doen, en het met die personen te bespreken :D


Die van die templates is inderdaad een goede.

Maar het is inderdaad handig om eerst een 'team' te verzamelen. Er zijn al een paar aanmeldingen (zie eerste bericht) binnen, dus wees vooral niet bang en doe lekker mee als je zin hebt. Kan gewoon in dit topic (PB sturen mag ook natuurlijk).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 23:16 
 
Hardtraxx Addict

Heb ook wel interesse om een Youtube kanaal te onderhouden :)
Ik probeer van het weekend wat ideeën te posten voor eventuele templates.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 23:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik wil ook wel meedoen! ;) ik ben niet een master met photoshop maar kan wel een degelijk banner etc in elkaar zetten, ook heb ik genelecs staan en heb aantal wat jaren ervaring in de scene dus zou ook wel deel willen nemen bij de jury ;) :thumbup:
Ik zou ook wel de email kunnen onderhouden waar alle demo's naartoe worden gestuurd en deze weer doorsturen naar de jury over hun oordeel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2015 23:39 
 
Hardtraxx Crew

//
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 00:18 
 
Hardtraxx Addict

Templates zijn ook wel op internet te vinden. Een beetje aanpassen en je hebt een leuke template.
Voorbeeldje: (nog niet aangepast, behalve de tekst/muziek dan)




(track is btw van mijzelf, maar nog lang niet af natuurlijk :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 00:26 
 
Hardtraxx Crew

Joeyvg schreef:
(track is btw van mijzelf, maar nog lang niet af natuurlijk :P )

Doe maar snel afmaken dan, :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 01:27 
 
Hardtraxx Elite

Zeer leuk idee! Ik denk zeker dat dit goed kan werken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 08:25 
 
Hardtraxx Elite

Enorm veel spam ineens op HT??
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 10:12 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Enorm veel spam ineens op HT??

De spambots zijn de laatste tijd een beetje vervelend inderdaad :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 10:35 
 
Hardtraxxer

Wat denk ik erg belangrijk is, dit zeg ik vanuit "ondernemers" oogpunt, om een duidelijke strategie en tijdspad uit te stippelen. Dus niet in het wilde weg maar dingen op facebook en youtube pleuren. Denk er eerst goed over na hoevaak ga je een track plaatsen (en aan welke eisen moet deze voldoen), wie wil je bereiken, hoe wil je die mensen wilt bereiken, wat zijn je doelstellingen en maak alles meetbaar, een naam die aansluit op de vraag van de muziekliefhebbers.

Dit zijn dingen die veel mensen vergeten waardoor hun sociaal medium niet succesvol is. Hoe succesvoller dit medium is hoe kleiner de kloof wordt naar de labels en hoe meer mensen luisteren. Dat is uiteindelijk waar het om draait lijkt mij, dat zoveel mogelijk mensen luisteren en de labels het een kanaal vinden om in de gaten te houden.

-Edit: Ben altijd bereid om dit persoonlijk te promoten onder vrienden, facebook etc. Vind het een tof idee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 12:04 
 
Hardtraxxer

@Joeyvg leuke template. Ik zou zoiets wel leuk vinden, maar ik zou wel een paar dingetjes aanpassen. Ik zou bijvoorbeeld van dat elapsed en remained gewoon 1 ding maken. Daarnaast vind ik zelf een gewone waveform het mooiste.

Brmn schreef:
Wat denk ik erg belangrijk is, dit zeg ik vanuit "ondernemers" oogpunt, om een duidelijke strategie en tijdspad uit te stippelen. Dus niet in het wilde weg maar dingen op facebook en youtube pleuren. Denk er eerst goed over na hoevaak ga je een track plaatsen (en aan welke eisen moet deze voldoen), wie wil je bereiken, hoe wil je die mensen wilt bereiken, wat zijn je doelstellingen en maak alles meetbaar, een naam die aansluit op de vraag van de muziekliefhebbers.

Dit zijn dingen die veel mensen vergeten waardoor hun sociaal medium niet succesvol is. Hoe succesvoller dit medium is hoe kleiner de kloof wordt naar de labels en hoe meer mensen luisteren. Dat is uiteindelijk waar het om draait lijkt mij, dat zoveel mogelijk mensen luisteren en de labels het een kanaal vinden om in de gaten te houden.

-Edit: Ben altijd bereid om dit persoonlijk te promoten onder vrienden, facebook etc. Vind het een tof idee!


Aan welke eisen een track moet doen is inderdaad een belangrijk punt. Ik probeerde dat ook uit te leggen in m'n vorige post, maar ik vind het moeilijk om echt een maatstaf aan te geven. Misschien dat ik wat voorbeelden kan posten van hoe het wel moet. Mensen bereiken is in het begin heel lastig, ik denk dat het vooral in het begin belangrijk is om een basis te leggen op Hardtraxx en daaruit komen vanzelf buitenstaanders die interesse in onze muziek hebben. Je kan natuurlijk ook schaamteloos gaan promoten op kanalen zoals The Legendary Uploadz, maar daar ben ik zelf geen voorstander van.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De stand van aanmeldingen:

Social Media beheerder(s): Socializerz

Uploader(s) en kanaalbeheerder(s): Socializerz, Joeyvg

Contactpersonen: DJ JellyBean, toffee, AvixDJ

Jury: Socializerz, DJ JellyBean, toffee, Joeyvg, AvixDJ

Artwork: AvixDJ

Ik denk dat we nu alleen nog wat ideeën nodig hebben voor artwork, maar de rest lijkt me wel goed bezet zo. Daarom zou ik voor willen stellen om te gaan beginnen met het stemmen voor een naam! Iedereen mag een suggestie doen en die wordt verwerkt in een strawpoll.

Mijn eigen suggestie: Real Traxx
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 15:16 
 
Hardtraxx Elite

Regelmatig uploaden is ook beter dan veel in 1x denk ik, aangezien je zo steeds weer nieuwe tracks hebt om op facebook te plaatsen.

Wat betreft de naam, als het hardtraxx only is denk ik dat er iets van hardtraxx in de naam terug moet komen (traxx of xx misschien? Hard is natuurlijk te breed :P) zoals JellyBean's suggestie Real Traxx. Zelf ben ik geen fan van deze naam maar het laat wel duidelijk zien dat het iets te maken heeft met hardtraxx. Ik zal zelf nog even nadenken, misschien dat me een naam te binnen schiet zo :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 15:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Real Traxx vind ik ook niet echt pakkend :x We kunnen "Hardtraxx" tog gewoon gebruiken, en dan bijv. "Hardtraxx Promotions" ofiets in die richting :P

Ik zal vanavond ff een template van mijn kant plaatsen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 15:57 
 
Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
Real Traxx vind ik ook niet echt pakkend :x We kunnen "Hardtraxx" tog gewoon gebruiken, en dan bijv. "Hardtraxx Promotions" ofiets in die richting :P

Ik zal vanavond ff een template van mijn kant plaatsen :thumbup:


Hardtraxx Promotions klinkt idd wel lekker en doelgericht, staat genoteerd. Poll komt online als er genoeg suggesties zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 15:58 
 
Hardtraxx Addict

Kun je "Hardtraxx" gebruiken zonder toestemming van Jordy?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 16:03 
 
Hardtraxx Elite

Socializerz schreef:
Real Traxx leggen mensen niet snel het verband met Hardtraxx, Waarom is Hard te breed?

Als je alleen hard zou gebruiken leg je geen directe connectie met hardtraxx, omdat hard opzich ook een woord is en natuurlijk veel voorkomt in hard dance. Je kunt het wel gebruiken maar dan heb je geen connectie naar hardtraxx in de naam.

Joeyvg schreef:
Kun je "Hardtraxx" gebruiken zonder toestemming van Jordy?

Geen idee, natuurlijk wel handig om te vragen voor het project doorgezet wordt. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 16:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Kun je "Hardtraxx" gebruiken zonder toestemming van Jordy?


Dat sowieso niet lijkt mij, eerst wel even netjes toestemming vragen dan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 16:16 
 
Hardtraxxer

Helemaal niet bij stilgestaan haha. Mocht het een naam worden met Hardtraxx er volledig in, dan stuur ik eerst wel een PB voor toestemming.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2015 16:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik denk dat het geen probleem is. De kans is groot dat er zo weer nieuwe leden geworven worden omdat zij ook gepromoot willen worden. :)
1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner