Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2017 15:04 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo,

Ik wil gaan beginnen met producen, echter heb ik geen flauw idee waarmee ik moet beginnen. Heb het hele internet al afgezocht maar niet de informatie gevonden die ik zocht.
Ik beschik over het programma Cubase Ellements 9.
Nu lees ik overal van alles over Plugins etc. Maar ik heb geen idee wat dit zijn en hoe je ze gebruikt.

Verder:
Wat heb ik precies nodig? (plugins welke?, keybord, audio interface?)
Hoe begin ik met het maken van een melodie, kick etc?
Wat is een Synth?

Alvast bedankt voor de reacties! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2017 15:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk dat je wilt beginnen, maar het lijkt me sterk dat je niks kunt vinden... Naast legio topics in deze producers corner (gewoon even zoeken en doorspitten), staat het internet zeker wel vol met nuttige informatie. Begin gewoon eens met een introduction to cubase (zal vast op youtube staan), of een algemene introductie over elektronische muziek maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2017 10:03 
 
Hardtraxxer

Hoe ikzelf begonnen ben is gewoon door domweg FL Studio te installeren.. Beetje zoeken op Youtube om een beetje een idee te krijgen hoe alles werkt. FLPtjes downloaden van remakes, kijken hoe dat in elkaar zit en dan opnieuw nabouwen in een nieuw project. Mensen op Soundcloud & Youtube een privéberichtje sturen (mensen die wat beter zijn) om daar vriendjes mee te worden en vervolgens elkaar verder te helpen..

Aan kicks & Synths maken moet je nog niet te veel denken. Gebruik gewoon (in het begin) een Noisecontrollers kick en presetpacks en begin die te tweaken. Equipment zoals een interface, monitors, hardware synths etc komt allemaal vanzelf wel wanneer je denkt dat je dat nodig gaat hebben. In het begin kun je prima gewoon je oude logitech luidsprekers of koptelefoon gebruiken. Beetje jammer als je meteen 800 euro neerlegt en het na 2 maanden misschien toch niks vindt :p

En mocht je vraagjes hebben dan kun je me altijd een privéberichtje sturen en help ik je verder :)
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner