Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 14:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

ENG:
On my new track i wanna know what you've been missing in hardstyle. I think it will be fun to see
what people have been missing and work with that to combine it with my own style.
You can post your reply here or in the facebook message on the bottom of the topic:

NL:
Voor mijn nieuwe track zou ik willen weten wat mensen missen in hardstyle-tracks tegenwoordig of het simpelweg altijd al hebben gemist. Het lijkt me leuk om daarmee aan de slag te gaan en het te combineren in mijn nieuwe productie. Laat je bericht achter in dit topic of op het onderstaande facebook-bericht:

http://www.facebook.com/arboza/posts/452870424741708
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 15:31 
 
Hardtraxxer

De volle invloed van de producer zonder te kijken wat anderen mooi vinden.

/thread
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 20:05 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Gevoel qua breaks. de laatste tijd worden er wel leuke tracks met een goede break gemaakt, maar toch vind ik de break en sfeer in tracks de laatste tijd ver te zoeken.

Ik weet niet of je je hier wat in kunt vinden, maar ik heb bij veel tracks het gevoel dat de sfeer mist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 20:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Van die normale kicks ala Zany & Duro

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 20:27 
 
Artiest
Avatar gebruiker

@ROD

Geen zin om het weer over te typen, maar zoals ik al in het Engels zei:

That's not the idea behind it.. I want to do something experimental for my new track, something outside the box.. So i want to take the freakiest ideas and combine them. It's fun to have some kind of challenge..
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 20:47 
 
Hardtraxxer

Ok dan, ik heb wel een ideetje voor je:

Hammond orgel



En elektrische gitaar a la Bioweapon - Cosmic Destination.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2012 01:04 
 
Hardtraxx Newbie

Ik mis veranderende kicks, zoals in in 2:40, dan meer distortion op 2:50, en bij 3:15 weer anders, ook bij vanaf 3:00
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2012 01:34 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Erg leuk topic, ben benieuwd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2012 17:29 
 
Hardtraxx Addict

Eerlijk gezegd mis ik frontliners oude stijl wel een beetje.
of terwel Abject. wat zaten daar prachtige nummers tussen.
die wat meer naar early achtige tracks neigen. op een paar na dan.

nja t waren gewoon beestelijk goeie tracks

die viool in de break.
altijd kippenvel

vooral de breaks van abject waren voor mij altijd de breaks. maar ik vind een viool zelf een mooi instrument dus t zal daar wel aanliggen.

of dit nummer dit is ook imo een heel geniaal nummer.


edit:
misschien vind je in deze tracks of meerdere van zijn tracks nog dingen die je kan gebruiken :) ze zijn iig het luisteren waard!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2012 17:31 
 
Hardtraxx Veteran

een dikke reverse :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 09:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Van die kippenvel melodieën/breaks á la Hyperdrive - The Punishment of Zany & Duro - Back Again
Volgens mij best lang geleden dat ik zo'n kippenvel kreeg van een break :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 18:32 
 
Hardtraxxer

een normale beuk track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2012 20:18 
 
Hardtraxxer

Originele kickrolls zoals



Kan ook alleen echt met zo'n soort kick, beetje early hardstyle achtig. Heerlijk warme "Doemdedoemdedoem" kick :D. Naar mijn idee lekkerder om naar te luisteren dan naar die mechanisch klinkende moderne "Bwaw" kicks à la Headhunterz - Dragonborn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 12:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tegenwoordig zijn het allemaal óf hardcore-achtige kicks, óf kicks zoals in Give It Up en Your Moment (de climax), ik hoor liever wat vaker weer eens een reversed bass, of een kick zoals in Davide Sonar - Sarabande (Deze noem ik nu omdat ik die toevallig op heb staan).

En als je een uniek geluid wil in je track, probeer zoiets als dit er in te verwerken:

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 12:31 
 
Hardtraxxer

ik mis meestal beukende gitaarriffs, op één of andere manier doet haast niemand dat, terwijl juist de hardstyle kick + 4x4 beat het heel vet is om een gitaardeuntje op te zetten: ik heb t ook een x geprobeerd (ben alleen geen topproducer ofzo xd )


rond 1:18 beginnen de gitaren geloof ik, dan snap je een beetje wat ik bedoel, zoiets is wel wat écht mist in de HS van tegenwoordig vind ik :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 12:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Beetje à la hardstyle rockers dus? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 12:52 
 
Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Beetje à la hardstyle rockers dus? :)

uuhm ik ben niet heel erg bekend met hardstyle rockers, maar ik zal het eens opzoeken misschien vind ik het wel helemaal de shit xD Ik denk wel dat het een goede ontwikkeling is voor de HS omdat je op die manier natuurlijk een NOG groter legio aan mogelijkheden qua sounds krijgt :D

ik durf het haast niet te zeggen maar wat grunts & screams (black-/ death-metal zang) doet het ook altijd goed, kijk maar naar tracks van Nikita, die komt oorspronkelijk toch ook uit het metal wereldje
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 13:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Boelie-beatz schreef:
W0uT3R schreef:
Beetje à la hardstyle rockers dus? :)

uuhm ik ben niet heel erg bekend met hardstyle rockers, maar ik zal het eens opzoeken misschien vind ik het wel helemaal de shit xD Ik denk wel dat het een goede ontwikkeling is voor de HS omdat je op die manier natuurlijk een NOG groter legio aan mogelijkheden qua sounds krijgt :D

ik durf het haast niet te zeggen maar wat grunts & screams (black-/ death-metal zang) doet het ook altijd goed, kijk maar naar tracks van Nikita, die komt oorspronkelijk toch ook uit het metal wereldje


De plaat die ik bedoel is:

Showtek - Rockchild (ft. MCDV8)

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 13:18 
 
Hardtraxxer

hele toffe track, maar niet helemaal wat ik bedoel, eerlijk gezegd vind ik dit een beetje te soft...
ik bedoel écht de metal-riffs gebruiken, daar nog een synth (als achtergrond) bij waardoor je het gevoel krijgt dat je naar een goed rock/metal nummer aan het luisteren bent terwijl je gewoon wel lekker kan stampen op een fijne hardstyle kick :) denk dat het niet zou misstaan in de Raw-scene
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner