Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 23:31 
 
Hardtraxx Newbie

Weet niet of de kop helemaal klopt, maar hij dekt de lading wel geloof ik. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die hun muziek zoals ik zelf doe, in live modus produceren. Zelf ben ik naar mijn idee veel te lang aan de hardware vast blijven plakken. Jarenlang heb ik muziek gemaakt met een mc-303 groovebox en akai s-20 en een sp-202. Tegenwoordig werk ik dus volledig met software, maar de hele tijd op een stoel zitten is niet mijn ding, d.m.v. een launchpad mini, heb ik dus alle beats en sequences nu "onder" de vingers gekregen. Ik produceer dus niet vanaf de stoel meer, maar doe alleen wat voorbereidend werk en da ga ik jammen, hieruit ontstaan vaak leuke dingen, en soms ook helemaal niks, maar het heeft mijn creativiteit erg gestimuleerd. Ik vroeg me dus af of er meer mensen zijn die ook zo werken ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 10:49 
 
Hardtraxx Addict

Nee is echt niks voor mij. Is mijn muziekstijl ook niet echt voor geschikt denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 11:02 
 
Hardtraxx Newbie

Mag ik vragen welke muziekstijl dat dan is, want ik jam maandelijks ook met andere muziekanten uit diversen diciplines, en die zijn er erg over te spreken. Ik denk dat het ook een beetje is wat je gewend bent, ik maak zelf hardere house hardstyle/hardcore achtig met veel old school invloeden, tussen de 140 en 160 bpm en dat gaat juist super. Je moet natuurlijk wel een goed ritme gevoel hebben, en het is erg handig als je een muziek instrument beheerst. Maar het is zeker een aanrader.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 13:35 
 
Hardtraxx Addict

Trance. Veel melodieën. Het kan ook aan mijn manier van produceren liggen overigens.

Ik ken wel mensen die het doen maar die maken tech/deep house en gebruiken ni machine ook in sets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 13:50 
 
Hardtraxx Newbie

Ik gebruik zelf, FL studio, een launchpadje en een midi keyboardje, thats it. Maar mischien is het ook wel het verschil tussen een producer en een muziekant. Maar vanzelfsprekend kan elke vorm van muziek live gebracht worden. Eigenlijk is het heel simpel, als ik tegen jou zeg, ik heb een track in D geschreven, dan weet je als muzikant natuurlijk dat je dan over die track alle noten uit een D toonladder kan gebruiken, en dat is dan dus jammen, en komt er een stukje aan wat in G is dan zeg je snel tegen de ander, jooo volgende 4 maten in G. en dat kan dus met elke vorm van muziek
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner