Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2017 16:23 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Afbeelding

Hardtraxx Q&A met: D-Block & S-te-Fan!
Naar aanleiding van hun nieuwe album "Antidote" hebben wij in samenwerking met Scantraxx deze Q&A opgezet.
We kennen D-Block & S-te-Fan natuurlijk van de DJ MAG TOP100 (sinds 2017 staan ze er 6 van de 7 jaar in), hun eigen X-Qlusive, de vele hits zoals "Alive", "Angels & Demons", "Shiverz" en vele toffe collabs met onder andere: Dash Berlin, Blasterjaxx, Dannic, Sick Individuals, Wildstylez en vele anderen.
Deze Q&A zal net zo verlopen als alle voorgaande Q&A's, het enige verschil is dat het topic langer open zal blijven mits er veel vragen binnenkomen. Er is dus op dit moment geen einddatum.

Hoe werkt het?
In dit topic kun je al je vragen aan D-Block & S-te-Fan kwijt. Het topic zal worden geopend op Maandag 28 augustus. Wanneer er geen vragen meer binnenkomen zal dit topic sluiten waarna D-Block & S-te-Fan de gelegenheid krijgen om ze te beantwoorden. Als de vragen zijn beantwoord, zal het topic weer worden geopend, en kan er hier gediscussieerd worden over de antwoorden.

De regels:
- Lees goed de eerder gestelde vragen door om te voorkomen dat er dubbele vragen gesteld worden.
- Probeer al je vragen in 1 post te stellen. Mocht je later nog een nieuwe vraag verzinnen, dan kan je deze aan je post toevoegen met de "wijzig"-knop.
- Discussies tijdens de vragenronde worden verwijderd om het topic overzichtelijk te houden.

Veel succes en plezier!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2017 16:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi Mannen,

Jullie zullen het nog ontelbaar veel lezen, maar ook super tof van jullie dat jullie de tijd nemen om hier wat vragen te beantwoorden!

Q1: Wat hebben jullie het meest geleerd van jullie periode dat jullie actief waren in de EDM?

Q2: Jullie waren een van de eerste namen die mij in de Hardstyle wisten te trekken (samen met Noisecontrollers/Heady/Wildstylez) Ik ben jullie een tijdje uit het oog verloren maar letterlijk alles van de laatste tijd is voor mij echt een schot in de roos, grappig hoe dat soms ineenkeer weer zo werkt! Waar komt de nieuwe inspiratie vandaan?

Q3: Naast de collabs die jullie al gedaan hebben, met welke hardstyle artiest zouden jullie ooit nog eens willen samenwerken?

Q4: Zelfde vraag maar dan buiten de hardstyle?

Q5: Er zijn veel geruchten geweest over de periode een aantal jaar geleden dat jullie plotseling niet meer op veel Q feesten stonden, ik kan me voorstellen dat jullie daar liever niks over zeggen, maar hoe zijn jullie weer terug gekomen? Is dit gewoon een kwestie geweest van kwaliteits tracks blijven maken zodat ze niet meer om jullie heen konden?

Q6: Welke cruciale tip geven jullie beginnende producers/dj's :)?

Nogmaals, heel vet dit :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2017 16:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk dat jullie dit willen doen! Ben nog altijd fan van jullie producties :)

1. Er is een periode geweest waardoor jullie wat minder actief waren in de Hardstyle scene. Hoe komt dit precies gezien jullie wel met EDM een debuut hebben gemaakt?

2. Jullie komen in mijn ogen weer sterk terug als ik jullie laatste hardstyle producties heb gehoord. Bij Headhunterz was er bij zijn aankondiging een soort van 'spijt' te voelen voor het verlaten van de scene. Is dit hetzelfde voor jullie? Hebben jullie enigszins spijt van het 'verlaten' van de scene?

3. Steeds meer gaan artiesten terug naar de classic sounds, jullie ook?

4. Willen jullie wat meer van jullie klassiekertjes draaien van voor 2010 :innocent:

5. Hebben jullie nog veel contact met Deepack?

6. Wat is volgens jullie op dit moment de top 3 best producerende talentjes in de scene?

7. Iedereen stelt vragen naar DBSTF maar ik ben ook wel benieuwd hoe het met jullie persoonlijk gaat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2017 16:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey D-Block & S-Te-Fan,

Ik ben grote fan van jullie huidige en oude sounds. Ik kijk erg uit naar het nieuwe album en was direct fan van jullie nieuwe tracks bij het horen, geweldige set op Mysteryland & Decibel :loving:

1. Waarom kiezen jullie ervoor alleen solo platen op het album te zetten? Komen er wel collabs aan?

2. Jullie “comeback” word minder groots aangepakt als bij Headhunterz, jullie doen dit door middel van een Album, wat is de opzet / gedachte hierachter? Natuurlijk maken jullie ditjaars een groots anthem, Defqon Australië, maar in het algemeen toch minder dan bijv Hhz.

3. Hoe gaat het produceren bij jullie in de studio, doen jullie alle producties samen of juist een van jullie?

4. Hoe bereiden jullie je voor op een optreden? Nu is het met name veel nieuw album materiaal, maar de tracks eromheen?

5. Er is tegenwoordig meer een scheiding tussen euphoric en raw, wat vinden jullie hiervan en hoe gaan jullie ermee om? (En dan bedoel ik niet alleen richting bfront, adaro, radical redemption, warface en dat soort namen maar juist ook weer de kant van gearbox, rebelion, malice, rooler, of theracords/spoontech etc etc.)

6. Wat zijn jullie toekomstplannen (gericht op muziek)? Zijn er nog events waar jullie van dromen om een keer te staan? Of een anthem voor te maken bijv?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2017 17:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heel veel dank alvast voor jullie tijd om onze vragen te beantwoorden.

Om te beginnen wil ik zeggen dat jullie nieuwe album erg in de smaak valt. :thumbsup:

Q1: Ik neem aan dat er achter de plaat (en het album) Antidote een diepere betekenis zit; Zouden jullie deze kort kunnen toelichten?

Q2: Vinden jullie dat de sfeer op hardstyle-feesten veel is veranderd ten opzichte van vroeger? (2007-2009)

Q3: In jullie nieuwe album gaan jullie ook mee met trends in de hardstyle (Psytrance kicks ect.)
Vanuit welk muziekgenre/nummer zouden jullie in de toekomst graag invloeden gebruiken voor een hardstyletrack?

Q3b: Welke trends zouden jullie productietechnisch liever zien verdwijnen?

Q4 Bezoeken jullie zelf nog concerten of muziekevenementen ter ontspanning?

Ik heb erg genoten van jullie recente sets, waaronder Mysteryland. Helden :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2017 21:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hi D-Block & S-Te-Fan,

Vet dat jullie Q&A willen doen! En uiteraard heb ik ook wel wat vraagjes:

1. Jullie track, samen met Wildstylez, The Human Soul had lyrics die hier op Hardtraxx nogal tot hilariteit heeft geleid. Waren jullie op voorhand hier van bewust? Dat de tekst ook wel een dubbele laag kon hebben?

2. Hoe is Shiverz tot stand gekomen? Was High Voltage hierin vooral leading? Aangezien Shiverz zo'n lompe plaat was op het MMA album.

3. Vooral jullie melodieeen zorgden er voor dat jullie herkenbaar en helden werden in de begin periode. Met de track Antidote krijg ik weer een beetje het gevoel van zo'n melodie. Hebben jullie speciaal gekeken hoe melodielijnen er in de begintijd uitzagen?

4. Zijn er nog grappige of bijzondere weetjes over oudere tracks die wij echt moeten weten?

Alvast bedankt voor het antwoorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2017 19:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Super tof dat jullie dit willen doen! :D

Vraag 1: Intents 2010 was mijn eerste feest en ik ben ik opgegroeid met jullie MMA album. Jullie stonden die dag als afsluiter samen met Deepack (dee-block & s-te-pack) en daarna kwam AVIO er nog bij. Tot op de dag van vandaag is dit een van de vetste afsluiters die ik ooit heb meegemaakt. Mijn vraag is: Ik zou die set ooit nog een keer mee willen maken. Zou dit niet een tof idee zijn voor een classic feest (bijvoorbeeld Relive)?

Vraag 2: In 2010 stonden jullie nog als afsluiter. Tegenwoordig zou je dit bijna niet meer voor kunnen stellen kijkend naar een bepaalde opbouw. Hoe kijken jullie tegen die verandering aan? En wat vinden jullie zelf van afsluiten?

Vraag 3: Wat is het meest rare/absurde wat jullie ooit bij een boeking hebben meegemaakt?

Vraag 4: Met welke hardstyle producer zouden jullie nog een keer een collab willen doen?

Vraag 5: Met welke niet hardstyle producer zouden jullie nog een keer een collab willen doen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2017 15:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mijn vraag komt regelrecht uit het 'Hardstyle vandaag de dag'-topic.

Ik mis tracks die je echt goed kan inmixen. Mix-intro's zijn vaak maar een aantal seconden lang en bestaan vaak alleen nog maar uit een paar simpele clapjes. Vaak ontbreekt er een mid-intro en zelfs een mid- en/of mix-outro. Dat maakt het voor een DJ toch totaal niet interessant meer? Kritiek hierover heb ik onlangs nog geplaatst in Audiotricz & Villain - World Is Mine (SOH004). Dat is in mijn ogen een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.

Q: Hoe denken jullie hierover?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2017 21:12 
 
Hardtraxx Veteran

Dag heren bedankt voor de tijd! Ik kan me nog talloze setjes herinneren in de tijd van bills bar en dieka echt vele jaren geleden.
Mijn eerste ervaring met hardstyle buiten mijn slaapkamer zou je haast wel kunnen zeggen. :worship:

Dan nu een vraag.
Q1: Shiverz is een van de vaker gedraaide tracks, uitgerekend vaak op raw stages. Hoe kijken jullie hier op terug, zijn jullie extra trots en zijn jullie bijvoorbeeld van plan om een opvolger in dezelfde stijl ooit te maken.

Q2: volgen jullie echt alles uit de hardstyle, bijvoorbeeld de wat onbekendere labels en tot hoe ver gaat dat dan. Zou er ooit bijvoorbeeld een collab mogelijk zijn tussen jullie en theracords/gear/spoontech artiesten. En waarom wel/niet.

Q3: waar zouden jullie met een hardstyle set echt nog een keer naartoe willen. (draaien in een specifieke land/club bijvoorbeeld. )

Q4: hoe ziet een typische week er voor jullie allebei uit.

Q5: je opent je programma voor het produceren, wat is het eerste wat je doet?

Q6. vroeger hoorde je DJ/producers altijd zeggen dat kicks maken het moeilijkste gedeelte is en de meeste tijd in gaat zitten. Spenderen jullie tegenwoordig nog veel tijd hieraan en hoe lang is dat dan?

Q7: houden jullie ook van een game op z'n tijd, zo ja welke?

Q8: Film of serie?

Alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2017 12:41 
 
Hardtraxx Newbie

Hoi heren,

Jullie zijn echt al heel lang mijn helden. In de tijd van de happy hardcore zocht ik naar een stroming die liefde voor de melodie en lekkere vocals combineerde met een goede kick. Hardstyle is precies dat. De manier waarop jullie dat invullen is briljant :yay: . Thanks en ga vooral zo door. Er staat al een hele lijst met goede vragen voor jullie klaar, vragen waar ik nog mee loop:

Q1: Hoe voelt het om op een groot feest voor het eerst een nieuwe productie aan je publiek te laten horen? Is dat spannend of juist intens genieten?

Q2: Mijn persoonlijke favorieten nummers zijn Rebel, Music made Addict en Higher. Wat is jullie favoriete track?

Q3: Er zijn door de jaren heen als ik me niet vergis 2 tracks geweest die zijn gesneuveld.
- Jullie eerste remix van Burning Love had een andere melo, die hebben jullie 1x gedraaid (ik meen in het sportpaleis Antwerpen). Vanwaar de switch in melodie/remix?

- Jullie hebben ooit een bootleg/remix gedaan van Dash Berlin & Alexander Popov (Steal you away). Deze track klonk briljant, maar is sindsdien spoorloos verdwenen. Waren jullie, Dash Berlin of Alexander Popov niet tevreden over de remix of was het meer een strategische keuze om de remix niet meer te draaien?

Alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2017 08:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Allereerst super tof dat jullie dit als "grootte namen" in de scene willen doen :thumbsup:

1) tegen wie keken jullie op/wie was jullie voorbeeld toen jullie begonnen met het produceren/draaien van hardstyle? (en wie is dat nu?)

2) all time favorite hardstyle plaat?

3) all time favorite non-hardstyle plaat?

4) mooiste locatie om te draaien?

5) op het moment zie je veel collabs tussen de wat hardere en de euphorische producers, wat ik enorm toejuich. Hebben jullie ook zo'n collab op de planning staan?

Alvast bedankt! en ik kijk enrom uit naar jullie album :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2017 09:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hallo mannen!

1. Hebben jullie wel eens een track uitgebracht waar jullie nu op terugkijken en denken: "hadden we dat maar niet/anders gedaan?"

2. De laatste tijd zijn er heel veel DJ-duo's die opsplitsen, of waarvan er 1 stopt. Hoe houden jullie het zo lang met elkaar vol?

3. Als jullie 24 uur opgesloten zaten in een kamer met 1 persoon naar keuze, wie zou dat dan zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2017 09:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah, een Q&A met de mannen die er mede voor hebben gezorgd dat ik hardstyle ben gaan luisteren. MMA was het eerst HS album die ik fysiek heb gekocht en Supernova was de eerste track waarvan ik tranen in de ogen kreeg, zoveel emotie in die track. Geweldig dat jullie deze Q&A willen doen!

Dan nu maar wat vraagjes:

1. Met het aankomende album lijkt het alsof jullie weer wat actiever worden in de hardstyle, na jullie 'switch'. Was het produceren/de boekingen binnen de EDM toch niet wat jullie verwacht hadden? Of zijn jullie er achter gekomen dat hardstyle toch meer jullie ding is? Of blijven jullie gewoon beide combineren?

2. Je ziet de laatste tijd vaak 'fitties' voorbij komen op social media binnen de hardstyle. Jullie houden je daar altijd wel stil over. Wat is jullie kijk hierop?

3. Kijken jullie zelf vaak op Hardtraxx en vinden jullie het daarom leuk om deze Q&A te doen, of zijn jullie actief benaderd? Mits jullie hier vaak kijken, halen jullie hier veel verbeterpunten uit reacties weg of wat is jullie mening over dit forum?

4. Jullie hebben al eens een Qlimax anthem gemaakt. Hoe gaat dit in zijn werk? Zijn er echt speicale zaken waar producers op letten of ga je gewoon af op je eigen sound met een Qlimax twist? Velen verwachten een duister anthem bij Qlimax, dus kan me voorstellen dat euforische artiesten hiervoor iets buiten hun straatje moeten produceren. En hoe lang heeft het in jullie geval geduurd om dit anthem te maken?

Alvast bedankt voor het antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2017 12:39 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Allereerst bedankt voor deze Q&A, wordt altijd gewaardeerd! :)

Q: Headhunterz is een paar jaar geleden een andere weg ingeslagen maar nu terug in de hardstyle omdat ie aangaf daar niet gevonden te hebben wat ie zocht. Jullie zijn met jullie alias DBSTF eigenlijk dezelfde weg ingeslagen. Hoe vinden jullie het 'daar'?

Q: Jullie hebben heel veel tracks waar, vind ik, echt een geweldige langere midintro in zit. Denk bijvoorbeeld aan jullie The Pitcher - Start Rocking remix, Decade Of Dedication, jullie Decibel 2002 Anthem remix of Madhouse met Zatox. Kunnen we zoiets ook nog op Antidote verwachten?

Q: Een kwart gevulde zaal die compleet los gaat of een tot de nok gevulde mainstage die compleet stil staat?

Q:Jullie hebben al heel wat op buitenlandse festivals/feesten gedraaid. Welk feest/festival zouden jullie ons als Nederlanders aanraden om eens te bezoeken en waarom?

Q: Game of Thrones kijkers?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2017 23:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hallo heren! Ontzettend tof dat jullie de tijd nemen voor een Q&A hier! :thumbsup:

Q1: Hebben jullie een vaste rolverdeling in de studio? Dus dat één van jullie bijvoorbeeld vooral bezig is met de kicks en de ander met de melodieën?

Q2: Is er vaak onenigheid tussen jullie in de studio over de producties, of zijn jullie het over het algemeen wel met elkaar eens? En wat doen jullie als de ideeën toch botsen?

Q3: Jullie zijn groot geworden samen met de generatie Headhunterz, Noisecontrollers en Brennan Heart. Hoe komt het dat jullie nog nooit een plaat samen met één van hen gemaakt hebben?

Q4: Wat is voor jullie het mooiste optreden dat jullie tot nu toe hebben gehad?

Alvast bedankt voor het antwoorden en ik hoop van harte jullie te zien op Qlimax! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2017 12:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laat ik eerst zeggen: tof dat jullie deze Q&A willen doen.

Heb niet per se hele diepgaande vragen, maar vind ze toch leuk om te stellen.

1. Wie is jullie favoriete all-time hardstyle producer?
2. Favoriete artiest buiten de hardstyle scene?
3. Op welke plaat zijn jullie het meest trots?
4. Grootste opkomend talent in de hardstyle scene volgens jullie? (denk aan Phuture Noize, MYST, Devin Wild, D-Sturb etc.)
5. Wat vinden jullie van Two Steps From Hell/Thomas Bergersen? :P
6. Omnia is ook vet he? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2017 12:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Super tof dat jullie een Q&A willen doen heren! Ben erg benieuwd naar jullie album :)

- Wat mist er echt in de hardstyle scene volgens jullie?
- Waarom maken producers nauwelijks meer (stevige) mid intro's?
- Ik heb sinds 2012 geen setje meer van jullie bezocht, pakken jullie er nog wel eens een oudere plaat van jezelf/plaat van andere producers erbij? Want tegenwoordig lijkt een dj optreden wel 60min liveset ipv een DJ set
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2017 19:52 
 
Hardtraxx Veteran

Heel vet dat jullie dit doen mannen!

Q1: Van welk voetbalclub zijn jullie fan?

Q2: Hebben jullie ook veel contact met de 'raw' artiesten binnen de Hardstyle? En dan ook met wie?

Q3: Raarste moment ooit tijdens een optreden?

Q4: Is er nog iets wat jullie willen bereiken?

Q5: Michael Jackson of Prince?

Q6: Wat doen jullie in de studio wanneer er even een dood momentje is van het produceren? Denk aan filmpjes kijken op Youtube, slap ouwehoeren of dergelijke?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2017 23:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dag Diederik en Stefan. Voor mij zijn jullie nog altijd de artiesten met de muzikaal meest hoogstaande hardstyle discografie. Jullie zijn de grondleggers van de huidige mainstream hardstyle en jullie gehele reportoire wordt nog regelmatig door mij geluisterd. Vooral het MMA album dient voor mij weer als inspiratie. Melodieuze triplet mid-intro's van jullie vind ik fenomenaal, zoals Nature of Our Mind en War Coz I'm Hard (2010 Edit). Dergelijke mogen echt nog wel een keer terugkomen.

- Hoe zagen de beginjaren er voor jullie uit? Was het alles opzij en de studio in, of hebben jullie nog een opleiding afgemaakt? Jullie verschillen best wat in leeftijd als ik het me niet vergis, dus ik neem aan dat dat ook wat moeilijkheden met zich meebracht.

- Wat waren moeilijheden in de beginjaren? Zowel produceertechnisch als buiten de muziek om?

- Jullie doorbraakkneiter was meteen jullie eerste release onder D-Block & S-te-Fan, namelijk Keep it Coming. Hoe is deze track tot stand gekomen?

- Wat vinden jullie hedendaags nog het moeilijkste in de studio?

- Wie maakt volgens jullie de beste kicks in de mainstream hardstyle scene?

- Waarom is er naast Our Way nog nagenoeg een bijna dezelfde plaat vrijgegeven, namelijk Came Down Here?

- Doen jullie net zoals Noisecontrollers veel standaard uit Logic halen, of zweren jullie ook bij bepaalde third party programma's of hardware (Virus lijkt mij duidelijk).

- Favoriete VST plugins? Zowel vroeger als nu'?

- Hoe pakten jullie het maken van kicks vroeger anders aan dan nu? En dan heb ik het over rond of voor het MMA album.

- Als jullie een verhouding zouden moeten noemen, hoeveel van jullie opzetjes halen de oren van het publiek niet?

- Komt er nog een collab met Josh & Wesz / Wildstylez?

- Doen jullie nog ghost producties voor andere artiesten? (Dat het F8trix project samenwerkingen waren lijkt mij duidelijk, maar ik vind bijvoorbeeld Statement of Noise van Deepack een sprekende DBSTF kick hebben)

- Waarom hebben jullie jullie naam verandert van DS Conspiracy naar D-Block & S-te-Fan?

- Hoe komen jullie op jullie geniale melodieën? En hoe zijn jullie in het bjizonder op die geniale melodie van supernova gekomen?

- Wat zijn platen waar jullie super veel tijd in hebben gestoken maar welke uiteindelijk niet hetgene opgeleverd hebben wat jullie er van verwacht hadden?

- En andersom, wat zijn voor jullie platen geweest die erg snel klaar waren maar onverwachts een hit werden?

- Waarom hebben platen zoals Peace At Last en War Coz I'm Hard nooit een officiële release gehad? Het zijn namelijk erg goede platen!

- Hebben jullie al jullie oude projectjes nog en halen jullie wel eens deze naar boven om nieuwe tracks te starten?

- Waarom hebben jullie er voor het Qlimax 2009 anthem ervoor gekozen om een Waltz ritme te pakken? Hoe hebben jullie Q-Dance ervan overtuigd om zoiets daadwerkelijk door te voeren ervan uitgaande dat het voor een heleboel mensen als minder dansbaar aanvoelt?

- Zijn Part of the Hard en Ride With Uz geproduceerd met de gedachte dat het echte hitjes zouden kunnen worden of is dit meer per toeval ontstaan?

Lorenzo schreef:
4. Ik heb bij de hedendaagse nieuwe tracks met een classic randje toch vaak het gevoel dat het het nét niet is. Zal waarschijnlijk te maken hebben met een vorm van nostalgie, maar ik denk ook voornamelijk door de kicks. Zouden jullie het een keer aandurven om een oud kick-project te pakken (uit de tijd van MMA bijvoorbeeld) en hier een hedendaagse classic track mee te maken? Of zal dit nooit gaan werken gezien de kwalitatieve evolutie van soundesign?

Thanks heren en nog veel succes in de toekomst!


Dit ja. Artiesten zijn bang om minder body in de tail te stoppen en die triplet reverse er weer terug in te stoppen. Begrijpelijk, maar jammer!

wootum schreef:
Q: Jullie hebben heel veel tracks waar, vind ik, echt een geweldige langere midintro in zit. Denk bijvoorbeeld aan jullie The Pitcher - Start Rocking remix, Decade Of Dedication, jullie Decibel 2002 Anthem remix of Madhouse met Zatox. Kunnen we zoiets ook nog op Antidote verwachten?


Here it Comes Remix :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2017 14:17 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Hi heren, tof dat jullie hier een Q&A doen, benieuwd naar alle antwoorden die straks voorbij zullen komen :)

Eigenlijk zelf maar één vraag, is er een manier waarop ik aan D-Block vs Tha Bazz Pimpz - Freak on it kan komen in .wav of 320kbps? Zelf ooit een 192kbps versie op dance-tunes gekocht omdat dat destijds het beste was wat er digitaal te verkrijgen was, maar verder is hij volgens mij nergens digitaal verkrijgbaar, of wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2017 13:10 
 
Artiest

Hey all!

Bij deze even een bedankje voor alle leuke vragen! We gaan er de komende dagen waar mogelijk tijd in stoppen om al jullie vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Straks krijgen we ook voor het eerst ons album in handen, een jaar lang hard werken bij elkaar gedrukt tot een pakketje van 15 bij 15 cm.. Het was een mooi jaar!

Grtz D-Block & S-te-Fan
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2017 13:44 
 
Artiest

Rickzel schreef:
Hoi Mannen,

Jullie zullen het nog ontelbaar veel lezen, maar ook super tof van jullie dat jullie de tijd nemen om hier wat vragen te beantwoorden!

Q1: Wat hebben jullie het meest geleerd van jullie periode dat jullie actief waren in de EDM?

Onze belangrijkste reden om DBSTF te gaan gebruiken als extra project is altijd geweest om onszelf muzikale vrijheid te verschaffen in de studio. Hardstyle is al 15 jaar een groot onderdeel van ons leven, maar door de jaren heen leer je ook andere muziekstromingen te waarderen. Uiteindelijk raak je ook getriggerd om je visie op andere soorten muziek te kunnen geven, die ruimte hebben we nu met DBSTF.

Door te werken met artiesten die muziek op een andere manier muziek benaderen hebben we daar zeker ook op productieniveau wat van opgestoken, zoals je van iedereen wat kan leren. Echter het belangrijkste wat we hebben geleerd is echter heel wat anders. We waren in de Hardstyle te vaak en te veel op zoek naar wat de volgende stap kon zijn, dat het ons in de creatieve vrijheid wel eens belemmerde. Door met DBSTF weer in alle vrijheid, en zonder na te denken, te produceren voelde we wel dat we dat in de Hardstyle een tijdlang gemist hadden. We zijn dan ook ons album begonnen met een volledig vrije visie. We denken dat dit een grote bijdrage geleverd heeft aan hoe het album nu is geworden.


Q2: Jullie waren een van de eerste namen die mij in de Hardstyle wisten te trekken (samen met Noisecontrollers/Heady/Wildstylez) Ik ben jullie een tijdje uit het oog verloren maar letterlijk alles van de laatste tijd is voor mij echt een schot in de roos, grappig hoe dat soms ineenkeer weer zo werkt! Waar komt de nieuwe inspiratie vandaan?

Tof om te horen dat je de nieuwe muziek allemaal "raak" vindt. Het is een combinatie van factoren geweest die dit album tot stand heeft gebracht. Ten eerste worden we sinds heel lang ook weer geïnspireerd door andere artiesten. De Hardstyle van de afgelopen jaren heeft ons niet de ingangen geboden om zelf met toffe, danwel vernieuwende dingen te kunnen komen. Daarnaast hadden we na 10 jaar full focus op Hardstyle misschien ook wel even een break nodig. En zoals hierboven al staat heeft het werken aan DBSTF ons heel veel headspace gegeven. We gaan de studio in met een hele andere benaderwijze. We willen niet meer perse het wiel opnieuw uitvinden, en gek genoeg geeft dat heel veel inspiratie en creativiteit.

Q3: Naast de collabs die jullie al gedaan hebben, met welke hardstyle artiest zouden jullie ooit nog eens willen samenwerken?

Wij hebben daarin niet echt een verlanglijstje, we kunnen met iedereen waarschijnlijk wel iets vets creëren. Voor de fans kunnen we ons voorstellen dat een collab met bijv. Headhunterz wel echt een dingetje zal zijn. We zijn toch beide vanaf 2006 in opkomst en van dezelfde generatie die de melodieuze sound echt hebben neergezet. Maar ook een collab met bijv. Frequencerz of B-front sluiten we niet uit. Het kan best interessant zijn om zulke kruisverbanden te leggen kwa sound

Q4: Zelfde vraag maar dan buiten de hardstyle?

kwa dj's sowieso dj Snake. We vinden het wel tof hoe hij een goede combinatie maakt tussen energie, lompheid en melodie. Daarnaast is het gewoon een baas.

Verder zijn er in de pop heel veel artiesten waarmee je zo vet kan samenwerken, 1 kiezen is onmogelijk.


Q5: Er zijn veel geruchten geweest over de periode een aantal jaar geleden dat jullie plotseling niet meer op veel Q feesten stonden, ik kan me voorstellen dat jullie daar liever niks over zeggen, maar hoe zijn jullie weer terug gekomen? Is dit gewoon een kwestie geweest van kwaliteits tracks blijven maken zodat ze niet meer om jullie heen konden?

Het is waarschijnlijk een combinatie van factoren. Een groot gedeelte ligt bij het publiek; De fans willen ons nog steeds heel graag zien, onze muziek is relevant, onze shows zijn goed.. Dan blijf je op de radar. Daarnaast is wederzijds respect en begrip enorm belangrijk. Wij hebben de keuzes van organisaties (alle organisaties overigens) altijd gerespecteerd en begrepen, en andersom is dat begrip en respect er ook. Op die basis kom je ten alle tijde wel tot een fijne werksituatie.

Q6: Welke cruciale tip geven jullie beginnende producers/dj's :)?

Vind je eigen geluid. Het is best makkelijk gezegd, maar door de jaren heen zie je het steeds terugkomen. Je favoriete artiesten kopiëren helpt je op productietechnisch vlak vooruit, maar zolang je niet iets brengt wat er nog niet is zal je nooit boven het maaiveld uitkomen.

Nogmaals, heel vet dit :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2017 13:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Zijn jullie van plan om 'oud' materiaal of tools (Voor bijv. XQ Holland) weg te geven? Het gaat mij vooral om de Rock Diz edit die jullie draaide op jullie XQ.



2. Sinds jullie XQ, hebben jullie heel veel meegemaakt. Hoe kijken jullie terug op die XQ? Als je weer de kans zou krijgen voor een eigen stage/XQ, zouden jullie met een soortgelijke line-up komen?

3. Wat is het idee inmiddels voor DBSTF? Willen jullie 'vernieuwing' brengen in de house scene? Willen jullie gewoon doen waar jullie zin in hebben? Zijn jullie ook actief bezig met boekingen voor DBSTF?

4. Hebben jullie nog een MMA album in een hoekje liggen die jullie niet meer gebruiken? :whistle:

Bedankt voor de Q&A!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 01:49 
 
Artiest

Nuracore schreef:
Leuk dat jullie dit willen doen! Ben nog altijd fan van jullie producties :)

1. Er is een periode geweest waardoor jullie wat minder actief waren in de Hardstyle scene. Hoe komt dit precies gezien jullie wel met EDM een debuut hebben gemaakt?

We hebben in die periode uiteraard wel gewoon veel muziek gemaakt, maar even een tijdje weinig tot geen Hardstyle. Soms heb je na 10 jaar full focus op Hardstyle gewoon ook een break nodig, komen de nummers niet meer als vanzelf. Inspiratie en creativiteit is natuurlijk een moeilijk te vangen ding. We kregen wel inspiratie om andersoortige muziek te maken dus hebben we dat onder DBSTF gevangen, om een scheiding te creëren voor onze fans. Het is wel fijn als het duidelijk is welke naam voor welke muziek staat. Gelukkig vloeit de inspiratie weer rijkelijk, mede resulterende in ANTIDOTE!

2. Jullie komen in mijn ogen weer sterk terug als ik jullie laatste hardstyle producties heb gehoord. Bij Headhunterz was er bij zijn aankondiging een soort van 'spijt' te voelen voor het verlaten van de scene. Is dit hetzelfde voor jullie? Hebben jullie enigszins spijt van het 'verlaten' van de scene?

Nee, voor ons speelt dat geen enkele rol. Ten eerste hebben we de scene nooit verlaten, ook al hebben we een tijd wat minder Hardstyle gemaakt. Wij zeggen ook geen vaarwel tegen DBSTF. Wij wilde met het scheiden van onze afkorting van de volledige naam gewoon ruimte creëren om ook andersoortige tracks te kunnen maken.

3. Steeds meer gaan artiesten terug naar de classic sounds, jullie ook?

Wij zijn niet zo bezig met oud/nieuw/rauw/industrial/euforic/psy/of welke andere naam erop geplakt wordt. Wij hebben na 10 jaar echt wel een helder beeld van wat Hardstyle globaal inhoudt en daarbinnen maken we de dingen die bij ons opkomen. Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen idee over wat Hardstyle dan moet zijn, maar voor ons is de muziek die wij onder D-Block & S-te-Fan uitbrengen gewoon Hardstyle.

4. Willen jullie wat meer van jullie klassiekertjes draaien van voor 2010 :innocent:

Wij bewaren die muziek veelal voor de "tijdmachine" setjes. In de huidige sound komen die tracks gewoon moeilijk mee, daar moeten we eerlijk in zijn. Al doet de nostalgie en de vocals van toen een hele hoop, het is toch anders dan de muziek van nu.

De "tijdmachine" setjes gebruiken we dan wel bijna altijd voor eigen platen. We hebben in die tijd gewoon enorm veel tracks uitgebracht die de mensen een warm gevoel geven, dat we er bijna niet onderuit komen om daar een selectie van te draaien.


5. Hebben jullie nog veel contact met Deepack?

Eerlijk gezegd wel wat minder dan vroeger, maar dat heeft meerdere redenen. Wij draaien veel in het buitenland, waren afgelopen jaar druk met het album en zitten ook niet meer bij hetzelfde boekingsbureau. Maar als we mekaar spreken of zien of samen op het podium staan, is het altijd als vanouds. We zijn die mannen eeuwig dankbaar voor wat ze voor onze carrière hebben betekend. Van Rock diz joint/Freak on it, tot de grote support die we altijd hebben gehad van ze.. Dat is onbetaalbaar.

6. Wat is volgens jullie op dit moment de top 3 best producerende talentjes in de scene?

Het is een beetje lastig om collega's onder talenten te scharen, vaak zijn ze al snel dat niveau ontstegen als ze echt goed kunnen produceren. Dat merken we wel; De jongens die met een unieke sound komen en kwaliteit kunnen leveren komen vrij snel door de onderste laag heen, dat is ook wel mooi aan de scene. De fans zitten er nog dichter op dan wij, en de artiesten zijn nauwelijks bezig met hun eigen posities. Wat vet is wordt gedraaid!

7. Iedereen stelt vragen naar DBSTF maar ik ben ook wel benieuwd hoe het met jullie persoonlijk gaat :)

Het gaat met ons erg goed. Sowieso supertrots op ons album, verder zijn we naast het muziek maken en touren ook wat gezonder gaan leven omdat, ondanks dat we 29 en 34 zijn, die weekenden er best wel in kunnen hakken. We zitten lekker in ons vel, en het helpt daarbij zeker dat we onze creativiteit gewoon lekker kunnen benutten op het moment. We zijn heel vrij als we de studio ingaan, en dat is echt een blessing!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 02:09 
 
Artiest

Koen schreef:
Hey D-Block & S-Te-Fan,

Ik ben grote fan van jullie huidige en oude sounds. Ik kijk erg uit naar het nieuwe album en was direct fan van jullie nieuwe tracks bij het horen, geweldige set op Mysteryland & Decibel :loving:

1. Waarom kiezen jullie ervoor alleen solo platen op het album te zetten? Komen er wel collabs aan?

ANTIDOTE is echt onze zoektocht geworden naar het hervinden van onze creativiteit, passie, zelfs een beetje het plezier binnen de Hardstyle. We hadden al besloten om een album te maken, en waren ook met een aantal collabs begonnen, toen het echt persoonlijk werd. We merkten dat er wat verandere.. dat we echt weer een soort nieuwe energie kregen die we al een tijdje miste. Toen hebben we besloten om enkel solo-tracks op het album te zetten.

2. Jullie “comeback” word minder groots aangepakt als bij Headhunterz, jullie doen dit door middel van een Album, wat is de opzet / gedachte hierachter? Natuurlijk maken jullie ditjaars een groots anthem, Defqon Australië, maar in het algemeen toch minder dan bijv Hhz.

Bij ons is het inderdaad niet een echte "comeback". Wij hebben een album gemaakt. Er zal zeker een periode zijn van "voor ANTIDOTE/ na ANTIDOTE dus in die zin kan je het wel zien als een nieuw hoofdstuk. Maar het is natuurlijk niet te vergelijken met een artiest die 3 jaar weg is geweest en nu terugkomt in de scene. En wat voor artiest; Headhunterz is natuurlijk als Hardstyle artiest van de absolute buitencategorie. Er stonden massaal mensen te huilen toen hij zich vorig jaar op Defqon liet zijn bij de legends. Dat verdiend een mooi "welcome back"!

3. Hoe gaat het produceren bij jullie in de studio, doen jullie alle producties samen of juist een van jullie?

Het verschilt wel per track, maar over het algemeen maakt Diederik de basis en komt Stefan er dan bij om de track kwa arrangement en invulling tot een geheel te maken. Voor ons werkt dit perfect. Diederik kan uren draaien en tweaken tot hij tevreden is, en Stefan heeft daar niet genoeg geduld voor. Maar Stefan heeft weer een goed oor en visie voor welke kant we opgaan met een plaat. We vullen elkaar op dat gebied enorm aan, wat waarschijnlijk ook de reden is dat we al 13 jaar samenwerken. Door de jaren heen is gebleken dat een duo tot stand houden zo makkelijk nog niet is ;)

4. Hoe bereiden jullie je voor op een optreden? Nu is het met name veel nieuw album materiaal, maar de tracks eromheen?

Wij bereiden bijna nooit een optreden voor. Soms maken we een plaat geschikt om daarmee te kunnen beginnen, maar verder laten we ons echt leiden door het publiek. Overigens wel altijd binnen ons bereik en onze identiteit. We zullen nooit muziek draaien waar we niet achter staan enkel voor het publiek. Over het algemeen draaien we wel een hoop eigen nummers, zeker nu, maar eromheen zoeken we vaak tracks die we zelf niet hebben of missen. Iets wat opvalt, wat een aanvulling is op wat we al hebben.

5. Er is tegenwoordig meer een scheiding tussen euphoric en raw, wat vinden jullie hiervan en hoe gaan jullie ermee om? (En dan bedoel ik niet alleen richting bfront, adaro, radical redemption, warface en dat soort namen maar juist ook weer de kant van gearbox, rebelion, malice, rooler, of theracords/spoontech etc etc.)

Dat er een scheiding is gekomen is opzich jammer, wij vonden het wel vet dat een podium vroeger gemixed was en er vele smaken waren die naast elkaar konden bestaan. Maar eerlijk gezegd kon het ook bijna niet anders meer, omdat het een tijdlang wel erg ver uit elkaar stond. Bijna tot het punt dat veel Hardcore in het niet viel bij de platen die als Hardstyle werden uitgebracht. Het is goed om te zien dat die trend wel wat aan het afnemen is, maar het is niet iets waar wij ons veel mee bezig houden. Net zoals dat wij gewoon maken waar wij ons goed bij voelen, doet elke artiest dat. En het is aan het publiek om daar keuzes in te maken, niet aan ons.

6. Wat zijn jullie toekomstplannen (gericht op muziek)? Zijn er nog events waar jullie van dromen om een keer te staan? Of een anthem voor te maken bijv?

We zagen deze week een video van Dj Snake die stond te draaien op de Arc de Triomphe.. als t dan toch kan, dan willen wij daar wel es een Hardstyle setje vanaf knallen haha!

1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen